MC - Fiskmås 1-0

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Plockade denna med hjälmen i 150.
Blev svart ett tag och låg lite yr ett antal minuter.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Låg inne i lumpen som mekaniker på F16 i Uppsala 2001. Då hade vi en SK 60 som krockade med två fåglar modell större (läs tranor). Piloten lyckades landa planet men det var ingen vacker syn efteråt. Väldigt mkt blod och fjädrar i cockpit och efter ett par dagar i hangaren i väntan på utredning så luktade det inte tårta heller kan jag säga....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16664.ab

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hade en fågel som flög igenom mitt framhjul för några år sedan. Såg inte fågeln, utan det blev en stor rökpuff. Stannade till eftersom jag trodde nåt brann. Sörja överallt, och jag har ingen aning om vad för fågel det var. Puffen måste ha varit fjädrarna som yrde.

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
En polare till mig körde hem med moppe hyfsat packad och eftersom han va packad tog han stigen genom skogen,,kör på en kanin som fastnar i framhjulet en stund,han märker så klart inget utan slänger moppen utanför på gården och vinglar i säng och eftersom han är kalas så tar han gäst rummet i källaren vilket slutar med ett helsikes ras i trappan ner och blir liggandes,,,,en orolig mor vaknar givetvis och går upp för att se hur det är med honom,,det första hon ser är ju moppen som är färgad röd av blod sen spåren ner i källaren och där ligger hennes son röd av blod och tarmarna hängandes,,fatta chocken,,,vi är 42 nu och den är ännu lika bra story..

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
En polare till mig körde hem med moppe hyfsat packad och eftersom han va packad tog han stigen genom skogen,,kör på en kanin som fastnar i framhjulet en stund,han märker så klart inget utan slänger moppen utanför på gården och vinglar i säng och eftersom han är kalas så tar han gäst rummet i källaren vilket slutar med ett helsikes ras i trappan ner och blir liggandes,,,,en orolig mor vaknar givetvis och går upp för att se hur det är med honom,,det första hon ser är ju moppen som är färgad röd av blod sen spåren ner i källaren och där ligger hennes son röd av blod och tarmarna hängandes,,fatta chocken,,,vi är 42 nu och den är ännu lika bra story..

:yoparty:rofl:rofl

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i

Det påminner mig om den stackarn som fick en dö grävling upp slängd på bilen och full i blod blir stoppad av snuten :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...