PacMan skrev:2183894Jag håller med, löjligt! I övrigt finns det ju inga kubikbegränsningar (förutom moppe och 125:a), så varför ska det plötsligt vara stenhårt just vid uppkörningen?
Minst 700cc för att räknas som tung.
PacMan skrev:2183894Jag håller med, löjligt! I övrigt finns det ju inga kubikbegränsningar (förutom moppe och 125:a), så varför ska det plötsligt vara stenhårt just vid uppkörningen?
druid skrev:2184110Minst 700cc för att räknas som tung.
druid skrev:2184110Minst 700cc för att räknas som tung.
Nej det gör den inte, inte till någon uppkörning faktisktJesper Cronelid skrev:2184519mao, Min 600 med 40kw duger inte till tunghoj uppkörning?
HanneZ skrev:2184530Nej det gör den inte, inte till någon uppkörning faktiskt
PacMan skrev:2184525Vid uppkörning kanske, men har man t.ex. en 500 som har mer än 25 kW så är den ju också "tung".
Werzion skrev:2185086hmmm... testar på att göra en lista (på det jag är helt säker, vissa saker jag är osäker på och skippar)
125 cc, 11 kw <--- maxgränser för lätt-mc
25 kw <--- maxgräns för mellan
700 cc, 25 kw <--- minsta gräns för tung
(skulle inte sitta fel om man fixade en sådan här lista som täcker allt och gör den till sticky!)
B4ckman skrev:2184893grattis till kortet!
Jag blev lite förbryllad när detta togs upp.
Vad behöver jag alltså för hoj för att köra upp (25kw)? Den får vara max 25kw, och viktförhållandet måste stämma.. Så långt är jag med. Men sen? Den måste ha ett "minst antal kubik" och "minst antal kw"?
Tacksam för en "utredning"
Mvh Baronen
AndersJohansson skrev:2184736Varför köra upp i Övik?
Så pass mycket kortare vänte tid?
Jan Kastberg = helschysst
Werzion skrev:2184421men en 600 på 26 kw är ju inte mellan... är den tung då?... nee... utan... mellantung... eller jag menar mellan mellan-och-tung-tung... fan va krångligt det blev... men så är det... inte tung alltså... och inte mellantung... utan något annat...
GO VV GO!
kul det skulle vara om det blev likadant med bil.
"tyvärr Erik, din uppkörning gäller stor van, inte standard kombi... och fru svensson, du får 15 min på dig att fixa fram en sedan, enligt papprena ska du köra upp för det, så din volvo kombi har inget här att göra..."
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|