Jag har hängt på forum sedan 28.8 modemen kom. Windows 3.1 någon? Jag har varit med och träffat internetkompisar irl för första gången. Fått kompisar (och ovänner) för livet. Man kommer hem och slår på datorn på fredag, öppnar en öl, hänger av sig jackan och loggar in. Surrar med folk över hela landet och grannländerna. Garvar så det stänker på skärmen, det råddas med träffar av olika slag, lägger upp bilder och klipp. Ot är hett på fredagar och lördagar.
Sedan börjar det dala, det snackas om vad det beror på, vad man ska göra. Det är liknande över hela internet. Det är ju inte det att folk inte har tid. De byter, som ni alla vet, till Facebook som sedan ersattes med insta, Twitter osv osv. Ja Facebook är ute och mossigt men det verkar passa rätt många hojåkare där medelåldern är hög.
Var det så på SH? Jag har hängt här i 12-15 år. Visst var det mera "Bomba satan" förr men träffades ni i någon större utsträckning? RoLLER bombade även Björkfjärden (Birka ni vet) med sin båt. Måååånga år sedan.
Jaja, jag har inget unikt recept. Om folk kunde bjuda på sig själva, sina projekt, lägga upp mera bilder (i större format) och om folk gav lite mer feedback till de som postar. Lite för mycket tystnad, besserwissrande och jante eller?
På SH har folk användarnamn och lite påhittade orter och döljer regnr. Lite 2002 va? På FB är det inte så vanligt. Kul när gamla forumkompisar hör av sig när man ser både namn och bild.
Det hade varit kul att se andras bilder från sommarens resor. En skryttråd om hur långt folk kört, vilka som klotat, den slitnaste kedjan eller vad som helst. Jag startar inga trådar, man vill ju inte förhäva sig. Jag la ut bilder från mina resor i bildtråden vartefter. För övrigt har jag bara varit uppe i 180 med min snabbaste hoj, inte varit längre än Kungshamn i söder, Hagfors i väster, Hofors i norr och Kapellskär i öster. Tror det blev 2500 mil totalt.
Hade tänkt plåta lite rejs men det blev inte av. Å andra sidan är inte detta en sida för att lägga upp bilder. Fotade lite på Bulten men de bilderna hamnade på FB.
Försöker scrolla i texten nu men det går inte så bra med paddan.