Mc-frågor till teorin

Lillpluttan

#5 i sandlådan
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Hojlös...
Tänkte ta teorin till kortet privat, men har bara en massa bilfrågor på datorn. Har hört att det inte är så stor skillnad, att de mest byter ut bilen mot en motorcykel, men skulle gärna vilja få tag på några mc-frågor så jag känner mig säker.

Någon?

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Är det så att du inte är helt bakom verklighetens gränser så klarar du teorin utan att plugga... Själv så skrev jag upp 6 ggr innan jag klarade det men det va dock det gammla provet... Det som är nu med bara ett alternativ är en barnlek... Men plugga på bilfrågorna så är du 99% på vägen... Det är ju bara 10 frågor på provet som har med mc att göra... :crash

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Score skrev:
Är det så att du inte är helt bakom verklighetens gränser så klarar du teorin utan att plugga...

Jag håller inte med. Tyvärr är det allt för många frågor som handlar om hur brett styret får va, hur lång sadeln får va, när och varför hojen måste regbesiktas, hur bred en släpvagn till mc får vara, vilka körkort som krävs för att köra terrängfordon kategori II, hur många som dör i trafiken varje år, hur många registrerade mc som finns, hur stor andel av olyckorna sker på natten... men du kan ju alltid testa.

Lillpluttan

#5 i sandlådan
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Hojlös...
Tack Beno, programmet går varmt! www.teoriprov.com har att man kan beställa 4 olika mc-prov med 20 rättningar. Kanske något för den som ska ta mc-kort, de är kanon att öva på!

Snart uppskrivning... hoppas statistikfrågorna uteblir! :)

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Lillpluttan skrev:
Tänkte ta teorin till kortet privat, men har bara en massa bilfrågor på datorn. Har hört att det inte är så stor skillnad, att de mest byter ut bilen mot en motorcykel, men skulle gärna vilja få tag på några mc-frågor så jag känner mig säker.

Någon?

När jag tog mitt hojkort så "köpte" jag körkortsprov på skolan som man skrev hemifrån via internet. Kostade typ 200 spänn för
20 prov. Det va allt jag gjorde o jag klarade mig på det!.

Lillpluttan

#5 i sandlådan
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Hojlös...
En bit på väg

Uppskrivningen fixad - trist att säsongen i princip är över... så uppkörningen får vänta. Är det någon som är intresserad av att köpa rättningar på teoriprov.com så har jag halva mitt konto kvar (10 rättningar). Hör av er i så fall.

See ya soon!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...