MC-gäng på frammarsch

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Det verkar vara ett aktuellt ämne:

Stöttar Hells Angels utan att veta

Elva i Dalarna. Så många mc-klubbar är med i "Sverigemodellen". Men långt ifrån alla medlemmar vet vad det innebär. - Att vara med i en klubb som ingår där får anses innebära att man stöder Hells Angels. Och det är enligt våra bedömningar en organisation som ägnar sig åt kriminell verksamhet, säger Mats Jonsson, Dalapolisens kriminalunderrättelsetjänst (KUT).

Hela artikeln Dalarnas Tidningar

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Rekommenderar också boken "Svensk Maffia". Riktigt spännande och förmodligen det mest indepth som skrivits om bla HA och Bandidos i Sverige eftersom man lyckats få såväl fd medlemmar och polisinfiltratörer att vara med.
[herrejösses massa text....]
är ju tacksam...

Håller också på att läsa den boken (och jag läser fan aldrig böcker!!!!) men den är mycket intressant och berättar mycket ingående hur klubbarna fungerar och dess historia!

Mvh Jens D.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
dom flesta nya nya medlemmar i Bandidos har ju aldrig suttit på en hoj....

skillnad på medlem o medlem.... många supporters kör EJ hoj nej... men riktiga medlemmar har oftast hojar...:pannkyss

Står poliser utanför dem hela tiden när det är partaj :näsblod

så e det på alla klubbar... de visiterar folk o drygar sig...ENBART för att markera att de finns..

Du skall alltid ställa upp på klubben, vad de än kräver av dig så skall du leverera. Allt från mord till langa knark, själva mcåkandet är väl lite av underordnad betydelse.

skitsnack!!:va

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
-Att vara med i en klubb som ingår där får anses innebära att man stöder Hells Angels. Och det är enligt våra bedömningar en organisation som ägnar sig åt kriminell verksamhet, säger Mats Jonsson, Dalapolisens kriminalunderrättelsetjänst (KUT)

Är HA kriminella???? :confused: :confused: :confused: :D

Steve1

Doom MC
Gick med
9 Aug 2008
Hoj
Thunderace
Det verkar vara ett aktuellt ämne:

Stöttar Hells Angels utan att veta

Elva i Dalarna. Så många mc-klubbar är med i "Sverigemodellen". Men långt ifrån alla medlemmar vet vad det innebär. - Att vara med i en klubb som ingår där får anses innebära att man stöder Hells Angels. Och det är enligt våra bedömningar en organisation som ägnar sig åt kriminell verksamhet, säger Mats Jonsson, Dalapolisens kriminalunderrättelsetjänst (KUT).

Hela artikeln Dalarnas Tidningar

Fanimej makalöst....om jag fattat artikeln rätt så får jag alltså inte ha min väst på mig när jag åker?
Hur fan ska man då kunna visa vilken som e bästa klubben? haha...
Måste jag bli kriminellare än vad jag redan e för det? :confused:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
okej tack för tipset :)
men måste man läsa en hel bok för att få lite punkter vad som krävs av en ifall man ska vara med i nån av dessa klubbar?

Nej du behöver inte läsa den. Den finns som ljudbok. Bara att lägga in i ipoden :tummenupp

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Om alla seriösa klubbar slutade med västar så skulle vi bara ha kvar
klubbarvästar hos de som tillhör Hönan Agda mm.
Lättare för folk utanför mc-världen att idendifera oss
som åker hoj.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag brukar vara utanför ibland :D..
De ska ju envisas med att vara granne med ställen jag måste rondera :gnissla

Man blir ju fan lite skraj när man ska behöva gå runt där i krokarna..

Är dom elaka mot dig får du göra som Mowgli: kittla ihjäl dom :D

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Fanimej makalöst....om jag fattat artikeln rätt så får jag alltså inte ha min väst på mig när jag åker?

Jo, det får du men HA vill gärna bli PRV's motsvarighet i mc-världen. Ett slugt sätt att få större inflytande men på ett sätt som inte många verkar bryr sig om.

Liknande som våra glada "nassar" gjort med svenska flaggan o nationalsången :machinegu

Steve1

Doom MC
Gick med
9 Aug 2008
Hoj
Thunderace
Jo, det får du men HA vill gärna bli PRV's motsvarighet i mc-världen. Ett slugt sätt att få större inflytande men på ett sätt som inte många verkar bryr sig om.

Liknande som våra glada "nassar" gjort med svenska flaggan o nationalsången :machinegu

Jaha..jaja ok. Ja jag har haft en hel del med dom här killarna å göra i samband med dragracing runt om i skandinavien i egenskap som funktionär, å dom jag har stött på då har varit trevliga killar iaf. så mig stör dom ju inte, men man blev ju lite fundersam ang. den artikeln och min väst. :va :yoparty

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Last edited:

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
Ja de e ju just det den gör :gnissla
Kanske inte jättetroligt att nån av de "riktiga" går på en väktare men prospect medlemmar eller nån som hänger på deras fester kan mkt väl få för sig att göra de...

Skulle inte tro det, såna där fester brukar det gå lugnt till på. Är det nån som inte kan uppföra sig där åker dom väck fortare än kvickt.
Skulle väl vara om du råkar på nån som blivit utslängd isf då...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024