MC-gäng på frammarsch

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det verkar vara ett aktuellt ämne:

Stöttar Hells Angels utan att veta

Elva i Dalarna. Så många mc-klubbar är med i "Sverigemodellen". Men långt ifrån alla medlemmar vet vad det innebär. - Att vara med i en klubb som ingår där får anses innebära att man stöder Hells Angels. Och det är enligt våra bedömningar en organisation som ägnar sig åt kriminell verksamhet, säger Mats Jonsson, Dalapolisens kriminalunderrättelsetjänst (KUT).

Hela artikeln Dalarnas Tidningar

Ja jösses, den kriminalkommisarien skulle inte ens kunna utreda vad som kommer ur hans eget arsle.

"Att stödja sverige-modellen är att stödja HA" Pyttsan...

Att stödja sverigemodellen innebär inget annat än att man respekterar att inte ta ett namn eller en symbol som är för likartat med en befintlig klubb.
Belivers MC följde sverigemodellen, en kristen snäll MC-klubb utan några som helst band till kriminella MC klubbar.
Prova att ansöka om namnet Beerhivers MC i sverigemodellen och dom kommer att neka med hänvisning att namnet ligger för nära Belivers och att dom inte vill sammanblandas med folk som har öldrickning som religion.

Sverigemodellen är ett snällt och rättvist system för klubbar att skydda sitt (goda ELLER dåliga) rykte från wannabes.

Sverigemodellen tillåter ändå en hel del humor, trajja-klubben "Helst Engelskt" och snöskoterklubben "Fjälls Ängels" har då inte haft några problem.

Jag stödjer modellen enbart för det faktum att om jag startar västklubben "GuW-MC" och får ett hundratal medlemmar som är skötsamma och snälla så skulle jag inte vilja att någon startar en klubb som heter "GoW-MC" med likartade västar som åker omkring och stoppar direktreklam i brevlådor som har "Ingen reklam Tack" skyltar eller klottrar på busskurer.

Det skulle liksom svärta ner ryktet för min snälla klubb.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Skulle inte tro det, såna där fester brukar det gå lugnt till på. Är det nån som inte kan uppföra sig där åker dom väck fortare än kvickt.
Skulle väl vara om du råkar på nån som blivit utslängd isf då...

Ja eftersom jag inte direkt kliver in på deras fester så är det folket som är utanför man oroar sig för när man är i krokarna :p

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Monster
Fanimej makalöst....om jag fattat artikeln rätt så får jag alltså inte ha min väst på mig när jag åker?
Hur fan ska man då kunna visa vilken som e bästa klubben? haha...
Måste jag bli kriminellare än vad jag redan e för det? :confused:

Kolla bara på det nya gänget med reflexvästar...dom blir bara fler och fler. Läskigt! :näsblod

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
De flesta jag träffat har inte ens kört mc eller har mckort.
Dom kanske skall bli bilklubb istället.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Ja jösses, den kriminalkommisarien skulle inte ens kunna utreda vad som kommer ur hans eget arsle.

"Att stödja sverige-modellen är att stödja HA" Pyttsan...

Att stödja sverigemodellen innebär inget annat än att man respekterar att inte ta ett namn eller en symbol som är för likartat med en befintlig klubb.
Belivers MC följde sverigemodellen, en kristen snäll MC-klubb utan några som helst band till kriminella MC klubbar.
Prova att ansöka om namnet Beerhivers MC i sverigemodellen och dom kommer att neka med hänvisning att namnet ligger för nära Belivers och att dom inte vill sammanblandas med folk som har öldrickning som religion.

Sverigemodellen är ett snällt och rättvist system för klubbar att skydda sitt (goda ELLER dåliga) rykte från wannabes.

Sverigemodellen tillåter ändå en hel del humor, trajja-klubben "Helst Engelskt" och snöskoterklubben "Fjälls Ängels" har då inte haft några problem.

Jag stödjer modellen enbart för det faktum att om jag startar västklubben "GuW-MC" och får ett hundratal medlemmar som är skötsamma och snälla så skulle jag inte vilja att någon startar en klubb som heter "GoW-MC" med likartade västar som åker omkring och stoppar direktreklam i brevlådor som har "Ingen reklam Tack" skyltar eller klottrar på busskurer.

Det skulle liksom svärta ner ryktet för min snälla klubb.

Hur menar du att sverigemodellen skulle hjälpa dig då min klubb tänkt att heta GüW-MC? Jag måste missat något..... :confused:

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur menar du att sverigemodellen skulle hjälpa dig då min klubb tänkt att heta GüW-MC?

Tja, då kanske ledningen för sverigemodeller mailar dig och meddelar att eftersom GuW-MC redan är registrerat hos dom så du kanske skulle fundera på att ta ett annat namn.

Vad som händer om du fortsätter att åka omkring med din GüW-MC väst och spotta snus på parkbänkar har jag ingen aning om, men du blir inte omtyckt av mig IAF.

Jag har ändrar mig, jag ska starta "Reflexväst-MC-Sweden" och sedan ska jag förbjuda alla utom mina medlemmar (bara jag) att ha reflexväst, själv ska jag inte heller ha någon, jag ska bara ha rättigheten!

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Tja, då kanske ledningen för sverigemodeller mailar dig och meddelar att eftersom GuW-MC redan är registrerat hos dom så du kanske skulle fundera på att ta ett annat namn.

Vad som händer om du fortsätter att åka omkring med din GüW-MC väst och spotta snus på parkbänkar har jag ingen aning om, men du blir inte omtyckt av mig IAF.

Jag har ändrar mig, jag ska starta "Reflexväst-MC-Sweden" och sedan ska jag förbjuda alla utom mina medlemmar (bara jag) att ha reflexväst, själv ska jag inte heller ha någon, jag ska bara ha rättigheten!

Det lär nog komma några klagomål, frågan är hur långt det dras. De förekomm hot redan på 80-talet på klubbar som vissa tyckte var lite väl ängla likt. Tror knappast det har blivit bättre med tiden

Startar du reflexväst-mc så lovar jag att bli stödmedlem :tummenupp

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Var ute en kväll i Lund för många år sedan. På plats var HA-presidenten och några andra "motorcyklister". Köpte en öl och skulle passera presidentens rygg, det var lite trångt så jag satte ut armen så han inte skulle backa in i mig och få öl över sig. Givetvis gör han just det, backar och stöter i min arm, vänder sig om och ser arg ut. Frågar om jag har problem, eller något liknande, varpå jag svarar att det var tur han gick in i min arm istället för ölen när han tog ett steg bakåt. Verkade som om han också tyckte det, eftersom han nickade, flyttade sig lite och vände sig mot kompisarna igen. Frågan är bara vad som hänt ifall musiken varit så pass hög att han hört fel och missuppfattat mig. :gnissla

:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tycker inte om några av de kriminella hojgängen. Och sverigemodellen är ett smart trick att skapa ett stort stim för fula fiskar att gömma sig i tycker jag. Polisen får en tung uppgift att sovra i vilka som är helylle och inte. Och de klubbar som är skötsamma får lätt en negativ uppfattning om polisen då de ofta blir stoppade längs vägen. Härur uppstår lätt en sympati och rekryteringsunderlag för den mörka sidan. I synnerhet som västar ofta tilltalar män med auktoritetsproblem och behov av "respekt".

Andres "LillAnders" Westenius som låg bakom MCM dog häromåret i sviterna av en basebollträmisshandel på 90-talet för en kritisk artikel om outlawklubbarna. Det går liksom inte att vara positiv till ngt så mörkt.

På Wiki kan den som inte vet läsa mer.

"1989 skrev journalisten Anders Westenius på tidningen Motorcykelmagasinet en kritisk artikel där han varnade för att svenska mc-gäng börjat anamma outlaw-kulturen. Efter att artikeln gått i tryck misshandlades han svårt av fyra män med basebollträn. Fyra Dirty Dräggels-medlemmar greps och anhölls men nekade och släpptes. Westenius återhämtade sig aldrig fullt ut efter misshandeln och dog sommaren 2006 vid 53 års ålder.[3]

I mars 1990 utsågs Dirty Dräggels till hangaround chapter till Hells Angels, och redan i juni året därpå avancerade de till provmedlemmar. Klubben bytte i och med det tillfälligt namn till MC Sweden, innan den 1993 blev fullvärdig Hells Angels-klubb."

Last edited:

Steve1

Doom MC
Gick med
9 Aug 2008
Hoj
Thunderace
Kolla bara på det nya gänget med reflexvästar...dom blir bara fler och fler. Läskigt! :näsblod

Haha...sant sant, men om GuW nu startar "Reflexväst - MC - Sweden" och får till nyttjanderätten/ensamrätten av reflexväst,,,då blir jag oxå stödmedlem,kanske tillochmed ansöker om fullvärdigt medlemsskap. :yoparty

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
det är viktigt, du är faktiskt på sh. där håller vi på reglerna. dessutom är det dags att vi också börjar hojja omkring i skinnväst.

jopp... brukar säga till min "mcgängkompis" att SPORTHOJ.COM e det tuffaste mcgänget i sverige:D :D

fast han brukar replikera med: GAYHOJ:COM!!!:tummenupp ... brukar hacka på hans spritter nya 250k HD då.. sen VET ju vi att de e Bögar" som åker HD:D :D

iallafall om man lyssnar på snacket:pannkyss

vad ska vi heta då??? ex. TEAM SWEDIE:tummenupp .... DREGGEL MC:pannkyss ... BETTSKENA OUTLAW:yoparty... (CRC) CRASH RIDER CRIMINALS:D :D .. alt. så kriminaliserar vi nåt "team" typ SWT RACING, eller biker boys...

ska bli kul att åka 300 blås me väst:tummenupp

strömqvist

Unregisted User
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
zx9r- TT 600- KTM 400
(CRC) CRASH RIDER CRIMINALS

stenhårt de kör vi på:yoparty

logga? och inget västkrav, kan ju ha nån dekal el liknande. så jävla fult med skinnställ o väst...:arsele

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
(CRC) CRASH RIDER CRIMINALS

stenhårt de kör vi på:yoparty

logga? och inget västkrav, kan ju ha nån dekal el liknande. så jävla fult med skinnställ o väst...:arsele

funderar lite på hur vi ska finansiera klubben:va langa folköl till snorungar där tror jag e stora pengarna sitter:D :D

alt.så får man sno pantburkar av mupparna och pensionärerna på stan:yoparty

sen så vägtullar vi alla sporthojar som ska igenom sala...

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
vad ska vi heta då??? ex. TEAM SWEDIE:tummenupp .... DREGGEL MC:pannkyss ... BETTSKENA OUTLAW:yoparty... (CRC) CRASH RIDER CRIMINALS:D :D .. alt. så kriminaliserar vi nåt "team" typ SWT RACING, eller biker boys...

ska bli kul att åka 300 blås me väst:tummenupp

hmm mjaa saken är den, att ju tuffare du är, desto mindre tufft är namnet. det gäller att invagga folk i en trygg och säker känsla, låta de kliva i fällan helt enkelt och sen slår fällan ihop. du vill med ditt namn bli ökänd, inte känd.

ett namn i den riktningen är det klassiska LERGÖK MC.

smaka på det. känn på det. säg det några gånger. le några gånger. känn makten.

se senare framför dig hur folk kommer bli vettskrämda när de ser det totalt harmlösa, oskyldiga namnet på våra västar.

hajjar du?

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
hmm mjaa saken är den, att ju tuffare du är, desto mindre tufft är namnet. det gäller att invagga folk i en trygg och säker känsla, låta de kliva i fällan helt enkelt och sen slår fällan ihop. du vill med ditt namn bli ökänd, inte känd.

ett namn i den riktningen är det klassiska LERGÖK MC.

smaka på det. känn på det. säg det några gånger. le några gånger. känn makten.

se senare framför dig hur folk kommer bli vettskrämda när de ser det totalt harmlösa, oskyldiga namnet på våra västar.

hajjar du?

du har fan rätt:tummenupp känner makten redan....sen när man bivit fullvärdig medlem så blir man e stålgök mc..

Pizzabagarn

Guest
Brödraskapet Bagarna......puckon :D :D
Bara en medlem men jävligt många hangarounds :gnissla

"Reflexväst - MC - Sweden" och får till nyttjanderätten/ensamrätten av reflexväst,,,då blir jag oxå stödmedlem,kanske tillochmed ansöker om fullvärdigt medlemsskap. :yoparty

:D :D

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker inte om några av de kriminella hojgängen. Och sverigemodellen är ett smart trick av HA tycker jag.

Andres "LillAnders" Westenius som låg bakom MCM dog häromåret i sviterna av en basebollträmisshandel på 90-talet för en kritisk artikel om outlawklubbarna. Det går liksom inte att vara positiv till ngt så mörkt.

Jo, jag tycker inte heller om kriminella, vare sig dom kör Toyotabuss eller MC, och jag läste varje rad som skrevs av och om LillAnders.

Ett tragiskt öde som drabbade en av sveriges bästa MC journalister.

Jag tycker fortfarande att det är bra att någon styr upp namndjungeln så att det inte startas klubbar med allt för likartade namn och olika inriktningar.

En klubb som kallar sig Banditos ska inte kunna dra "nytta" av att folk är rädda för den andra klubben med likartat namn, och en klubb med namnet Beerhivers-MC ska inte kunna få Belivers-MC portade från campingplatserna.

Jag köpte för övrigt en äkta Rollex klocka på stan, av samma snubbe som sålde äkta RayHan solglasögon...
Det var något bekant med typsnitten i logotyperna....

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tycker inte om sverigemodellen och jag har stor respekt för de västklubbar som har vågat och orkat stå emot och inte anpassat sin logga till hangaroundstandarden i sverigemodellen.

Framtiden får utvisa vad HA har för egentligt syfte med sitt initiativ.

/J

Jo, jag tycker inte heller om kriminella, vare sig dom kör Toyotabuss eller MC, och jag läste varje rad som skrevs av och om LillAnders.

Ett tragiskt öde som drabbade en av sveriges bästa MC journalister.

Jag tycker fortfarande att det är bra att någon styr upp namndjungeln så att det inte startas klubbar med allt för likartade namn och olika inriktningar.

En klubb som kallar sig Banditos ska inte kunna dra "nytta" av att folk är rädda för den andra klubben med likartat namn, och en klubb med namnet Beerhivers-MC ska inte kunna få Belivers-MC portade från campingplatserna.

Jag köpte för övrigt en äkta Rollex klocka på stan, av samma snubbe som sålde äkta RayHan solglasögon...
Det var något bekant med typsnitten i logotyperna....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024