MC handlare i Umeå

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Z750 -04 Röd
Man måste inte ha en svindyr hjälm men är de lite dyrare så är det som regel lite bättre mtrl, framförallt bättre ventilation och tvättbar inredning.

Ska ta mig en funderare men satt verkligen bra, satt bättre på mig än XR1000 :va

Jobbigt med alla I-landsproblem :D

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Fundering Christer

Om jag betalar familjekortet blir min katter medlemmar då?
Tror oorobourus undrar osså....
:confused: :)

LCF

Medlem
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
2018 Yamaha Tracer 900 GT 2003 Yamaha BT1100 Bulldog
Norrlands MC, Formvägen 11, Ersboda
:tummenupp

Vet inte om jag kan hålla med, jag lämnade in min Honda för rep. och vart lovad att kunna hämta den 14:00 men när jag kom för att hämta den hade dom precis börjat med den. Detta medförde att jag fick vänta till 18:30 innan jag kunde lämna Norrlands Mc.

Detta var dock inte slutet på problemen, när jag hade kommit hem med cykeln och började köra med den (jag drog den på släpvagn) så upptäckte jag att den började läcka olja från ventilkåpan. När jag skruvade lös skruven där det läckte upptäkte jag att dom hade dragit sönder gängan i toppen.

När jag kontaktade dom om felet så lät dom inte särskillt intresserade att göra något åt problemet utan dom sa att jag kunde ju komma förbi så skulle dom titta på det. Nu var det ju så att det gick inte köra med den då det läckte ganska friskt och då jag bor ca.22 mil ifrån Umeå så var jag inte särskillt road av att dra den på släpvagn 44 mil en gång till, så jag frågade om jag inte kunde hitta någon på orten som kunde fixa gängen och det skulle ju gå bra.

När skotermeken fixat gängen och även fått tyst på varvräknaren som börjat väsnas efter verkstadsbesöket,så mailade jag in en kopia på kvittot(två gånger) men dom hörde inte av sig. Tydligen var dom inte så intresserade av att ta hand om sina misstag.

Så jag kan inte rekomendera Norrlands MC utan blir det en Honda även nästa gång så får jag leta upp någon annan verkstad.

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
enklast är att kolla bikes verkstads test då ser man vars man ska vända sig för få bågen servad och det är inte någonstans i närheten där vi bor.

Så slutsatsen är att lägga upp detta på semestersvängen

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag skruvar själv och köper bara delarna.
Micke på Norrlands MC har varit till bra hjälp vid servicefrågor och som informationskälla vid ombyggnader. :tummenupp

Men Jesper är bäst. :pannkyss

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Jag skruvar själv och köper bara delarna.
Micke på Norrlands MC har varit till bra hjälp vid servicefrågor och som informationskälla vid ombyggnader. :tummenupp

Men Jesper är bäst. :pannkyss

Helt OT, men är det du som bor här uppe på Nydalahöjd Mell? (såg i din profil att de står "BMW R1200GS"")

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
okey då så.
(brukar nämligen stå en sådan här utanför)

tele

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Honda SuperMagna -87
I värsta fall blir det whisperkit men kan aldrig vara sämre än den "moppe hjälm" jag kört med :D sen dark smoke visir till också. :tummenupp

vad är ett Whisperkit?

mkt nöjd med min Raid II iaf, har "spegel"-glas på min å det funkar kanon, blir inte för mörkt när det börjar skymma.

Lilla

körgalen
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Kawasaki ER-6f
vad är ett Whisperkit?

Whisper2.jpg

Jag har just köpt ett sånt där Whisper Strip Kit, men jag har inte satt dit det ännu.
(Har ju knappt hunnit köra nåt än...):(
Sägs iaf ska göra en j-vla skillnad! :yoparty -Kostar runt en trehundring.

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Z750 -04 Röd
100 ggr bättre än den provisoriska "moppehjälmen" jag använt.

hjalms.jpg

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
vad ska man säga då det är klämdag med stora möjligheter för många att åka på handlings runda då har 2 av MC butikerna stängt ytterligare kommentarer överflödiga

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy