Mc hoodie

Abderus

Kawasaki Vulcan S, 2022
Gick med
7 Jun 2024
Ort
Stockholm
Hoj
Custom
Ni som kör med mc hoodie, alltså hoodie med inbyggda skydd och något sorts glidskydd. Vad kör ni med och är det någon hoodie ni kan rekommendera?
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Ni som kör med mc hoodie, alltså hoodie med inbyggda skydd och något sorts glidskydd. Vad kör ni med och är det någon hoodie ni kan rekommendera?
Jag har beställt från Sharkspeed. Bandit Urban Semi kevlar och till frun Lady Barricade (Ja jag vet, namnen alltså...) Kan återkomma när jag får grejerna. Så långt har de inte varit speciellt snabba på att skicka. Det var kanske en tuff midsommar.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror min är från screaming eagle eller nåt sånt. Köpte den för 10 år sen på mc-mässan. Den är sjukt mysig, men nu börjar dragkedjan behöva bytas.
 

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Jag har en från John Doe, vet inte modellnamn. Supernöjd, används mer eller mindre varje tur oavsett vilken hoj jag kör.
Den modell de säljer idag har jag inte kört i, men den känns ännu bättre vid torrsim i butik.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Gillar min Richa titan 2 som fan, men jag har inte testat vurpa med den så kan ärligt talat inte uttala mig om något annat än komforten.
Jävligt varm om man hamnar i stadstrafik en dag som denna, men där ska man ju ändå inte vara.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA

GUE

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2016
Ort
Huddinge
Hoj
Ducati Multistrada 1260
Jag har själv hoodie men funderar på hur bra skydden funkar om man ramlar. Hoodien sitter ju rätt löst och skydden lär glida iväg från t ex armbågen
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Jag har själv hoodie men funderar på hur bra skydden funkar om man ramlar. Hoodien sitter ju rätt löst och skydden lär glida iväg från t ex armbågen
Ja man vill nog inte vurpa i farter över 50. 😆
En perforerad skyddsjacka, typ Knox urbane pro är nog lite bättre. Då kan man ha en vanlig hood utanpå om man lätt vill kunna tvätta bort insekter.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Jag har själv hoodie men funderar på hur bra skydden funkar om man ramlar. Hoodien sitter ju rätt löst och skydden lär glida iväg från t ex armbågen
FortNine sa väl att dom där skydden inte va nåt att ha ändå? Snarare falsk känsla av trygghet. Det som var viktigt var väl att det fanns slitskydd att glida på. Ont skulle det göra i vilket fall. 😐 Det enda skydd jag väljer ha kvar i alla lägen är det över ryggen. Sen beror det på. Vet jag att jag ska köra där det finns risk för vassa stenar, grenar och flygande stenar från framförvarande så vill jag gärna ha skydd. Rödblåa märken på bröstet eller smalbenen är inte roligt.
 

Abderus

Kawasaki Vulcan S, 2022
Gick med
7 Jun 2024
Ort
Stockholm
Hoj
Custom
Tack för era inputs. Det blev en Richa Titan 2 till slut. Men tror att de flesta av dem är ganska jämbördiga.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top