MC i Kungälv

Mcbrud

Guest
Proudfoot skrev:
2394455 Ovetandes ? jag red en kuse i Norrland ett år han tyckte det var kul att testa nya grejer varja dag. Hade man kunnat hästspråket hade han sagt "Där fick jag dej GARV".. Så så sätt är det betryggande med Järnhästen.

hahaha! *asg*
problemet är att man alltid ska upp på de galnaste kusarna, viljet mer än ofta slutar i en lufttur och en MYCKET förbannad sofia! Att man aldrig lär sig....

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Hoj
Suzuki GSX1100F
Mcbrud skrev:
2398950 hahaha! *asg*
problemet är att man alltid ska upp på de galnaste kusarna, viljet mer än ofta slutar i en lufttur och en MYCKET förbannad sofia! Att man aldrig lär sig....

LOL red en kuse en gång barbacka som straff att jag hade tränat i England, på en m B tävling. Finns fotografi när jag satt kvar på hinderstödet medens kusen gallant hoppade vidare utan mig i sadeln. Han gjorde sedan det snyggaste äro varvet jag har sett.. :tummenupp Mina kusar idag är lite ärligare dom talar om i förväg om nått händer.. Nu tänker jag bocka ops var du inte berädd, gnägg..

Förlåt vänner lite förmycket häst snack ??
Vi får snacka hästar över en kopp en dag.. Hästkrafter går bra också..

När jag äntligen har fått iordning skurhinken så regnar det.. Väntar på en dags bra väder utan regnrisk. såg i Kärna i lördags att det var redigt med MC ute och åkte, (i stört regn, led med dom) dom hade en kontroll vid återvinningen. Någon som vet vilka det var ??

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
JAA man börjar ju undra vad det är frågan om!!!!!!

Man tror ju man hamnat på sporthäst.com:tungan istället för sporthoj.com
Sorgligt..men det är ju trevligt att ni delar intresse...men frågan är hur många andra som vill läsa det ni skrivit...jag råkar nog va en av dom som inte är sugen. Då detta trots allt e sportHOJ.

Jag är inte arg, sur eller nått men lite konfunderad é man ju:va

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Hoj
Suzuki GSX1100F
Licious skrev:
2402144 JAA man börjar ju undra vad det är frågan om!!!!!!

Man tror ju man hamnat på sporthäst.com:tungan istället för sporthoj.com
Sorgligt..men det är ju trevligt att ni delar intresse...men frågan är hur många andra som vill läsa det ni skrivit...jag råkar nog va en av dom som inte är sugen. Då detta trots allt e sportHOJ.

Jag är inte arg, sur eller nått men lite konfunderad é man ju:va

:D Som du förstod så undrade jag själv,(men en härlig blandning är det)och lovade att vi i mitt förra inlägg inte skulle snacka annat än 0,32 motor hk contra 1 schettis hk. på inlägget utan att vi får göra det över en kopp kaffe.. :tummenupp Från det ena till det andra var det några som var ute i Söndags med Hojride och körde i regnet.. ?

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Proudfoot skrev:
2404263 :D Som du förstod så undrade jag själv,(men en härlig blandning är det)och lovade att vi i mitt förra inlägg inte skulle snacka annat än 0,32 motor hk contra 1 schettis hk. på inlägget utan att vi får göra det över en kopp kaffe.. :tummenupp Från det ena till det andra var det några som var ute i Söndags med Hojride och körde i regnet.. ?

Tror inte det blev något i söndags. Vi var på väg att åka över till klubben hela dagen fram till regnet kom. Tyvärr blev det inget åka.. Men en annan tog igen det igår.. skönt att åka en sväng ju.

Föresten var det några här som var på Götaplatsen igår och kör Triumf speedtriple? Hejade snabbt på er innan jag och polaren köpte glass :) Han trodde att han sett er i Kungälv tidigare under kvällen/eftermiddagen.

nol_johnte

Samlar RR : )
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Honda VTR
Hej

Halloj LYNN

Kan det varit så att vi möttes igår?

Jag och kompisen (med busa) mötte nån tuffare och en Aprilia lik din.

Ha d

Mvh Johnny

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Lynn skrev:
2404760 Föresten var det några här som var på Götaplatsen igår och kör Triumf speedtriple? Hejade snabbt på er innan jag och polaren köpte glass :) Han trodde att han sett er i Kungälv tidigare under kvällen/eftermiddagen.

Triumf :hihi glass :hihi
Är det en ny sort ? Speedtriple asså !
Engelsk karaktär med smak av fish`n chips, gammal whisky och en eftersmak av regn.... :)

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Gottschalk skrev:
2405957 Triumf :hihi glass :hihi
Engelsk karaktär med smak av fish`n chips, gammal whisky och en eftersmak av regn.... :)
Trots att jag är helt slut efter en dag på jobbet, så orkade jag ändå dra på smilbanden :hihi

....................................................:hihi X3

Lynn skrev:
2404760 Tror inte det blev något i söndags. Vi var på väg att åka över till klubben hela dagen fram till regnet kom. Tyvärr blev det inget åka.. Men en annan tog igen det igår.. skönt att åka en sväng ju.

Föresten var det några här som var på Götaplatsen igår och kör Triumf speedtriple? Hejade snabbt på er innan jag och polaren köpte glass :) Han trodde att han sett er i Kungälv tidigare under kvällen/eftermiddagen.
Såg allt dig, din tuono + polare & VTX1800? utanför sketna duken igår :)

Last edited:

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
tarmac skrev:
2406364

Såg allt dig, din tuono + polare & VTX1800? utanför sketna duken igår :)

Varför vinkade du inte som en besatt då????? :hihi

nol_johnte skrev:
2405625 Halloj LYNN

Kan det varit så att vi möttes igår?

Jag och kompisen (med busa) mötte nån tuffare och en Aprilia lik din.

Ha d

Mvh Johnny

Kan mycket väl ha varit så... är värdelös på att hålla koll på vad det är för hojar man möter...*skratt*
Var ute och åkte tillsammans med polaren som kör vtx

Kommer du till klubben på lördag?

Gottschalk skrev:
2405957 Triumf :hihi glass :hihi

hmpf.... kan inte hjälpa att man har för brådis med stavningen ibland..... :mad:

Vi ses imorgon mannen :pannkyss

Last edited:

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Hoj
Suzuki GSX1100F
Kvälls Tur

Tänkte sticka ut på en kvälls tur om en timme är det nån som vill hänga på, är du sugen på en tur Gottis..

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Tänkte kalla henne Mandy ?!

Proudfoot skrev:
2408804 Tänkte sticka ut på en kvälls tur om en timme är det nån som vill hänga på, är du sugen på en tur Gottis..

Kom hem från Västerås för 10 min sedan med min nya pärla!
Dröjer nog till måndag innan jag får fixat försäkring på henne, sen ska vi ut och cruisa!

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Hoj
Suzuki GSX1100F
Mandy ??

Är det en glidare ??
Japp säg till när försäkringen är klar så är jag med på en tur..

Tog lilla rundan igår kväll med molnen hotande..
Lycke Marstrand Yterby Lycke..

Hoppas att du snart är på vägen igen..

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
tarmac skrev:
2408444 Hade ju bestick i händerna... Livsfarligt. Kan ju få en gaffel i ögat :)

*asg*

Så du orkade inte laga middag... :D

Gottschalk skrev:
2409647 Jämfört med Yamaha`n kan man väl säga att det är en glidare :hihi

Grattis vännen och välkommen i twin/italienska klubben :tummenupp :pannkyss

Last edited:

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Hoj
Suzuki GSX1100F
Gottschalk skrev:
2409647 Jämfört med Yamaha`n kan man väl säga att det är en glidare :hihi

Ja en Ducce till alså.. E det bara en annan som gillar Klassiker.. :confused:

Har blivit erbjuden en kantana, å det är som att välja mellan lakriskola och Lemka.. Drömmer om Kantana men enser det praktiska med gsx´en..

Kan man köra i snö så varför inte (garv) fick en äldre gentleman till att köra av vägen vid Dammen när jag kom med min gamla Kawa den 7 januari i snöväder 95. :va

Kan man göra det med en Duc.. :confused:

Grattis Ducati gör allt bra maskiner..

Caina

Medlem i Hojride MC
Gick med
20 May 2006
Hoj
Er-6n
Gottschalk skrev:
2409402 Kom hem från Västerås för 10 min sedan med min nya pärla!
Dröjer nog till måndag innan jag får fixat försäkring på henne, sen ska vi ut och cruisa!

Så nu har du fått hem den nya pärlan!! Låter kanon! Grattis!! Jag måste få komma förbi och spana lite då jag kommer hem från soliga härliga Spanien :)

Så nu kan det inte bli några mini-honda längre :D Vad blir det nu tro *skratt*

desmoquattro

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ducati 848 Speciale
Proudfoot skrev:
2411120 Ja en Ducce till alså.. E det bara en annan som gillar Klassiker.. :confused:

Jag är ju en "sucker" på det italienska och där finns det måååånga klassiker att kika på. Tyvärr så har man inte 200000:- att lägga på en Ducati Supersport 750 -74, hade jag haft pengarna så hade det gasats friskt med öppna megafoner hemma i byn. :)

Men en Norton Manx hade ju inte gjort så ont heller... men det var ju det där med 200000:-...:va

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
desmoquattro skrev:
2421078 Jag är ju en "sucker" på det italienska och där finns det måååånga klassiker att kika på. Tyvärr så har man inte 200000:- att lägga på en Ducati Supersport 750 -74, hade jag haft pengarna så hade det gasats friskt med öppna megafoner hemma i byn. :)

Men en Norton Manx hade ju inte gjort så ont heller... men det var ju det där med 200000:-...:va

Farsans sambos bror har en gammelguzzi V7 sport. costumiserad med hemmagjorda kåpor mm, mm. :)

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Caina skrev:
2419996 Så nu har du fått hem den nya pärlan!! Låter kanon! Grattis!! Jag måste få komma förbi och spana lite då jag kommer hem från soliga härliga Spanien :)

Så nu kan det inte bli några mini-honda längre :D Vad blir det nu tro *skratt*

Tackar, du är alltid välkommen!
Ja jag vet inte riktigt?? Men en naken liten bastard kan vi nog konstatera att det blir iaf :D kanske en bmw, korsar man en paralelltwin och en L-twin så borde det bli en boxer !

Nu väntar jag bara på reg nr så jag kan försäkra den också :gnissla sen ska det köras :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...