MC i Lund

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
Ställ dig i kö redan nu, vänta inte till augusti! AFB:s snack om att du måste vara antagen är bara rent skitsnack, har jag hört. Bara kryssa i och klicka, när du väl måste prestera några papper, så har du dem... typ !

Bor du "själv" (läs: inte på korridor) missar du stooora delar av de roliga med studentlivet ! Sedan finns det bra korrar, och bättre korrar, se till at välja en av de bättre direkt !

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Qvint skrev:
Ställ dig i kö redan nu, vänta inte till augusti! AFB:s snack om att du måste vara antagen är bara rent skitsnack, har jag hört. Bara kryssa i och klicka, när du väl måste prestera några papper, så har du dem... typ !

Bor du "själv" (läs: inte på korridor) missar du stooora delar av de roliga med studentlivet ! Sedan finns det bra korrar, och bättre korrar, se till at välja en av de bättre direkt !

Hehe, funderat på det där, står redan med i massa köer, tror även i Uppsala. Men jag kan ju ändå inte börja 'boka' bostäder och under denna tid då andra fått besked kan de redan hyra så missar jag de bästa..

Några tips gällande 'val av korridor', är det överhuvudtaget möjligt att få tag på korridor eller är det samma sak som med lägenheter?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Upp, upp, upp!!!

Nu har det blivit klart att det blir lund jag hamnar i, så fler bostadssökar tips tack! Om någon känner någon som kan tänkas hyra ut eller känner VDn på nå bostadsbolag och kan ordna mig förtur vore det great! :yoparty

Allt är av intresse så länge man har egen toa/dusch.

Det där luffartåget låter ju intressant men inte alltför lockande tyvärr!

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
Sådärja, wilkommen by Lund.

Som tidigare sagt så är det lite snärjt med bostäder en månad eller två kanske. Har du ingen polare du kan slagga hos?

Känner tyvärr ingen som har något ledigt, ej heller är jag sängkamrat med dottern till bostadsföretaget...

Hittar du ingenstans att bo löser det sig alltid. Sammanfattar lite.

AFB : Studentbostäder, dessa har du koll på. Korridor är om möjligt ännu svårare än lägenhet att få, du vill dock på på korridor! Det rockar. Nästan alla korridorer har egen dusch och toa. På www.afb.lu.se kan du se alla områden. Skall du plugga ekonomi vill du på antingen nere på stan, eller på Sparta. Du vill helst inte hamna på väster (ex Vildanden)

Nationer : Samtliga nationer har bostäder. Dock måste man jobba där för att få bostad (Jobba = stå i bar och dricka sprit ett tag). Nationernas hemsidor finns länkade från www.kk.lu.se

LKF Lunds kommunistiska fastighetnånting. Som alla andra kommunala bostadsföretag = skit!

Drott : Har lite bostäder som ligger lite "off" kolla om de har någonting du kan bo i ett par månader bara. Du vill dock inte bo här för alltid. www.drott.se

Sedan finns det lite vandrarhem o annat skit. Har du MC eller bil, eller kan tänka dig att åka kommunalt i en kvart så finns det en jäkla massa byar som ligger nära. De enda som är dumt är att sista bussen/pågatåget ofta går kring 1. Men att ragga upp temporär säng på nation är inte så svårt :tuttar ... Eller slagga hos nån kursare. Byar du kan kolla upp inom rimliga gränser är: Malmö, Burlöv, Arlöv, Kävlinge, Eslöv, Veberöd...

Fan har du ingen släkting i närheten? Alltså, det kan vara ide att bo där i ett par månader i värsta fall.

Jeje, nu tyar jag inte mer, men välkommen ner, det kommer att bli en charterresa av mått om du tar vara på tiden. Engagera dig i så mycket som möjligt, tiden räcker alltid till, och gör den inte det, så skit i skolan. Det gör alla andra!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Qvint skrev:
AFB : Studentbostäder, dessa har du koll på. Korridor är om möjligt ännu svårare än lägenhet att få, du vill dock på på korridor! Det rockar. Nästan alla korridorer har egen dusch och toa. På www.afb.lu.se kan du se alla områden. Skall du plugga ekonomi vill du på antingen nere på stan, eller på Sparta. Du vill helst inte hamna på väster (ex Vildanden)

Surfat där under dagen och ligger på plats 30 i de flesta köer. Bokat mig på några där men tror inte det blir något, tydligen vore det ultimata bo i korridor på Sparta, ligger ju precis vid ekonomifakulteten.

Qvint skrev:
Nationer : Samtliga nationer har bostäder. Dock måste man jobba där för att få bostad (Jobba = stå i bar och dricka sprit ett tag). Nationernas hemsidor finns länkade från www.kk.lu.se

Kollat även lite på nationerna och har inget emot att arbeta på nation då det verkar mest skoj (supa, träffa folk osv) men eftersom jag befinner mig i sthlm och på de flesta nationer står det "rum med pentry ledigt, kom hämta anmälningsblankett vid receptionen" så vet jag inte hur jag ska ordna det då jag uppenbarligen inte kan komma och hämta blanketter ständigt.

Qvint skrev:
LKF Lunds kommunistiska fastighetnånting. Som alla andra kommunala bostadsföretag = skit!

Kollat upp, du har rätt - skit.

Qvint skrev:
Drott : Har lite bostäder som ligger lite "off" kolla om de har någonting du kan bo i ett par månader bara. Du vill dock inte bo här för alltid. www.drott.se

Det här visste jag inte, får kolla upp snarast, tack!

Qvint skrev:
Sedan finns det lite vandrarhem o annat skit. Har du MC eller bil, eller kan tänka dig att åka kommunalt i en kvart så finns det en jäkla massa byar som ligger nära. De enda som är dumt är att sista bussen/pågatåget ofta går kring 1. Men att ragga upp temporär säng på nation är inte så svårt :tuttar ... Eller slagga hos nån kursare. Byar du kan kolla upp inom rimliga gränser är: Malmö, Burlöv, Arlöv, Kävlinge, Eslöv, Veberöd...

Jag tror inte att jag kan hålla kvar bilen när jag börjar plugga, men kan väl tänka mig pendla lite första tiden om det är absolut måste (så länge jag inte missar något kul i stan på kvällar :( )

Får väl försöka ragga :kär till mig en säng också men det funkar ju först när man väl är där :gnissla , samma gäller att bli snabbt bra vän med kursare man kan bo hos. Vore trist om man behövde bo utanför stan, men det kanske är ett måste kortare period?

Qvint skrev:
Fan har du ingen släkting i närheten? Alltså, det kan vara ide att bo där i ett par månader i värsta fall.

Jeje, nu tyar jag inte mer, men välkommen ner, det kommer att bli en charterresa av mått om du tar vara på tiden. Engagera dig i så mycket som möjligt, tiden räcker alltid till, och gör den inte det, så skit i skolan. Det gör alla andra!

Inga släktingar, då de flesta bor faktiskt utomlands och absolut ingen i Skåne :död

I vilket fall lär det bli jäkligt kul närmaste månaderna och ska försöka engagera mig så mycket som möjligt, så får vi se hur det blir med själva pluggandet :banana

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Vad svalt intresset är att hjälpa vidare en student :gnissla

Nu har jag iaf. mailat alla nationer om novischbostad förutom smålands då de verka vara en bunt kommunister och jag skulle inte klara en sekund i sånt hus tror jag.

Något mer man kan hitta på?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...