Kanske är lite korkad, men vad fyller jag i "Maskinklass"?
jag skrev i vilken klass cykeln skall gå, r600 för min del.
Kanske är lite korkad, men vad fyller jag i "Maskinklass"?
Jag fyllde i TWIN... en ren gissning... Kan nog funka för dig medKanske är lite korkad, men vad fyller jag i "Maskinklass"?
jag skrev i vilken klass cykeln skall gå, r600 för min del.
jag skrev i vilken klass cykeln skall gå, r600 för min del.
En liten fråga till alla som kan det här... Jag har bytt hoj till årets säsong så hur gör jag nu med id kortet?.. Ska jag fylla i en likadan lapp och skicka in?
Japp, skicka in en ny lapp och skriv ditt nuvarande kortnummer på och att du vill föra över en ny hoj på kortet.
Ok, nu till frågan..vart får alla sina mc-id-card-objekt ifrån?
Är det plockade gathojjar eller någon junk-yard i tyskland med stulna hojjar på kontinenten med fifflade nummer? Eller från svenska skrotar?
Jag fattar inte, var kommer alla fina mc-id-card hojjar ifrån som prompt inte kan reggas på gata här, men som är jättevälkomna på bana?
Förklara gärna...
Förklara gärna med motivation varför inga stulna hojjar förekommer på bana
-mkt nyfiken, eftersom jag själv letat ban-objekt, men aldrig hittat annat än att bli erbjuden hojjar hit å dit utan nycklar eller som ev kan fixas mc-card till. Men jag har aldrig hittat någon komplett skrotad ny båge, som kan användas på bana..om man inte vill lägga ner mer pengar än vad en ny kostar.
Stansar in sitt eget? Jag är lite spekulant på en hoj som har en ram köpt som reservdel, dvs blankt nummer. Måste jag knacka in tex 666 på den för att kunna ta ut mc-idcard, eller kan jag lämna det blankt?Samma där, om man använder en reservdelsram som går att köpa av generalagenten så finns där inget ramnummer på den, då stansar man in sitt eget ramnummer utan att det är olagligt.
Stansar in sitt eget? Jag är lite spekulant på en hoj som har en ram köpt som reservdel, dvs blankt nummer. Måste jag knacka in tex 666 på den för att kunna ta ut mc-idcard, eller kan jag lämna det blankt?
Jag såg på ansökan att man ska fylla i transpondernummer också. Måste man köpa en transponder först alltså? Jag har fått för mig att man kan hyra såna på plats? Det är ju en del utgifter ändå första året, och vem vet hur kul man tycker att det är att komma sist varje gång = inte så kul att köpa saker man kanske inte behöver
Jo, men om det är blankt? Vad ska jag knacka in istället? Kan/får jag göra det själv?Man ska ha ett nummer på ramen, det är hojens identitet.
Strålande! Eller kostar det också en förmögenhet? Vars hyr man dom? I depån vid varje race, eller på något annat sätt?Transpondernummer fyller man bara i om man har en egen transponder, det finns att hyra om man kör sin första säsong.
Jo, men om det är blankt? Vad ska jag knacka in istället? Kan/får jag göra det själv?
Strålande! Eller kostar det också en förmögenhet? Vars hyr man dom? I depån vid varje race, eller på något annat sätt?
Strålande! Eller kostar det också en förmögenhet? Vars hyr man dom? I depån vid varje race, eller på något annat sätt?
Tack å bock!1. Ja, ta valfritt nummer men inte ett som liknar ett originalnummer.
2. Finns att hyra i depå för en mindre summa.
Du har en poäng där! Fast hur vet man vilken man ska ha då? Är alla kompatibla med alla?brukar gå på ca 4-500kr. Bättre att köpa, nya går på ca 3000 och det brukar finnas begagnade för ca 2500:-
Du tjänar alltså på att köpa om du ska köra mer än en tävling.
Tack å bock!
Fan, tävla är inte bara att köra fort, man ska vara tidernas ekonom, byrokrat å samordnare/koordinator också
Du har en poäng där! Fast hur vet man vilken man ska ha då? Är alla kompatibla med alla?
För roadracing finns det endast en modell, AMB Tran260x, den finns dock i två varianter. En som man laddar mellan användningarna och en som monteras med strömförsörjning från hojen. Har den senare varianten själv och det är perfekt, man glömmer aldrig att ladda den då.
Det beror på vilken modell det är för den måste klara passage i tillräckligt hög fart, de som används inom cross tex klarar inte RR av den anledningen, framgår inte av den annonsen.Lyfter tråden lite här...
När du skriver att det bara finns en modell, är det efter ditt tycke eller finns det bara en?
Skulle en sån här fungera, t ex?
http://www.blocket.se/skaraborg/Transpondrar_22864480.htm?ca=23_3&w=3
Det beror på vilken modell det är för den måste klara passage i tillräckligt hög fart, de som används inom cross tex klarar inte RR av den anledningen, framgår inte av den annonsen.
Tror även siffran i modellnumret är den hastighet som transponderna klarar av - dvs 260 km/h för de som används inom RR.
Skulle det vara 260-modellen så köp ett par stycken, de brukar kosta mer än 1500:- begagnade (ca 3000:- nya och sjunker inte mycket i värde).Ska kolla med honom på en gång.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |