Mc Jeans

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Är det några av dessa jeans som är lika bra som skinnstället o vurpa med ?? innebär det inte att man har jacka o byxa som inte går o knäppa ihop ??
verkar Obra så att säga

Jag har för mig att det är någon av lindstrands modeller som har dragkedja så dom går att dra ihop med en jacka från lindstrands.
Dock är det nog så att även om det är kevlarförstärkningar och grejor i jeansen så är dom nog inte riktigt lika bra som ett riktigt ställ ur skyddshänseende. Jag utgår i alla fall ifrån att jag är lite sämre skyddad när jag kör med jeansen och anpassar min körning därefter.

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
Jag köpte ett par Curtis förra året på Johans MC. Grymt snygga om man får säga det. MEN, de sitter riktigt dåligt. Låga i midjan så om man sitter något framåtlutat när man kör så visar man snart halva :arsele

De har som sagt dragkedja för jacka men min jacka är för kort så det blir inget bra.
Däremot har KTM ett par riktigt snygga jeans. Problemet är bara att ingen återförsäljare i Sverige verkar ha några KTM kläder på lager, bara beställning. Nu kör jag KTM 950 så jag sitter rakt upp på hojen, min förra ER6 var lite mer lutad ställning och då var jeansen inte alls bekväma. Föredrar när midjan är hög, oavsett typ av MC byxor.

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
Är det några av dessa jeans som är lika bra som skinnstället o vurpa med ?? innebär det inte att man har jacka o byxa som inte går o knäppa ihop ??
verkar Obra så att säga

Lika bra som skinnstället blir det nog tyvärr aldrig. Har inte sett några jeans som går att koppla ihop med jacka heller.

Däremot finns det ett slags bälte med dragkedja inbyggt som ska passa till de flesta jackor. Har man öglor i jeansen så funkar detta. Mc-boden i Malmö skulle få hem såna sa dom. Sen vet jag inte hur bra det är att ha ett bälte på sig med spänne och skit som kan slå in i kroppen om man klotar.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Detta är en riktig GAZZ-tur :fakta
http://vimeo.com/6821958

För att återgå till ämnet. Jag kör med ett par Shift Torque Jeans, riktigt snygga och har skyddat bra hittils. Gav väl runt 700 spänn för dom från USA, fick dom för samma pris som Lodown modellen :yoparty
Jag kör med feta ledade crossknäskydd under samt vadderade crashpants/impact shorts. Bara Jeansen utan skydd under hade jag nog inte kört i om det inte var en lugn cruise-runda på en hoj jag inte kan leka med :D

Last edited:

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Hade inte en aning om att det ens fanns jeans man kunde åka med. Vad använder ni nertill för skor? Och jacka...?

För detta är helt godkänt för försäkringsbolagen som "skyddskläder"?

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Hade inte en aning om att det ens fanns jeans man kunde åka med. Vad använder ni nertill för skor? Och jacka...?

För detta är helt godkänt för försäkringsbolagen som "skyddskläder"?

Jaha, ingen som har koll?

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Jag har ett par Alpinestars. De sitter grymt skönt och är riktigt fina.

Kostade dessutom 1395 på Lelles.

Jaha, ingen som har koll?

Ja, de är CE-godkända knäskydd och kevlarförstärkningar i jeansen jag har i alla fall.

Så självklart är de godkända.

Last edited:

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag har ett par Alpinestars. De sitter grymt skönt och är riktigt fina.

Kostade dessutom 1395 på Lelles.

Ja, de är CE-godkända knäskydd och kevlarförstärkningar i jeansen jag har i alla fall.

Så självklart är de godkända.

Tack för svaret!

Låter intressant, får kolla närmare på det!

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Själv är jag jävligt sugen på att köpa en skinnjacka från Berik, tyvärr fattas finanserna. Frågade chefen om han ville köpa reklamplats på ryggen....

- Törs jag faan inte som du kör sa han....

FEGIS !!!:banana

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Är det nån som har en länk lr liknande till någon test av dessa jeans ur säkerhetssynpunkt, gärna i jämförelse med genomsnitts-skinnplagget?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
draggin's nya för 2010 (Slix) e ju heta, alla grabbar borde ha dem ;) jag ska iaf testa dam modellen asap.. :)

Nej, alla grabbar borde inte ha dem. Testade dem idag och insåg att jag är bra mycket hetare i annat. Och hetast utan... :tungan

Men absolut jättehett på rätt :tuttar

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Jo det är väl en jädra bra idé på pappret, synd att de flesta modeller gör att jag ser ut som en jättebäbis från någon nyss kommunistbefriad öststat bara, jag får helt enkelt vänta tålmodigt med sönderriven röv på att Acne ska göra sina första MC-jeans.

/perris

T16_AeRo

Ny medlem
Gick med
15 May 2010
Hoj
Husaberg Fe/FS450 -04
Nåss fått hem min Richa kevlarjeans.. riktigt snygg modell som faktiskt ser ut som vanliga jeans, även med knäskydden i :tummenupp
1695:- på Xajon.se
Här ser man förstärkningen:
KEVLAR%20JEANS%20-%20INSIDE%20BACK.jpg

KEVLAR%20JEANS%20-%20INSIDE%20FRONT.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring