Mc-köp: ER6n vs MT-03 vs Legend?

JmD

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2013
Hoj
Kawa ER6n -12
I eftermiddag bär det av till Linköping för att kolla MT-03. Får se om det är nåt att hänga i granen hehe :)

Efter att någon slängde ur sig FZ6 o XJ6, så började jag kika runt lite. Nakenhojarna ser ju riktigt trevliga ut! Sen går dom ju lika gott som den låter, gillas! Så kollade fler försäkringar, o det landade tillslut på 7400kr hel/hel, lika mkt som ER6n! Vilket är helt acceptabelt! :tummenupp:
Men budgeten 40k spricker ju om man ska ha nån av dom... Men det kan det ju vara värt om man får en hoj som man är riktigt jefla nöjd med! :banana:

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
I eftermiddag bär det av till Linköping för att kolla MT-03. Får se om det är nåt att hänga i granen hehe :)

Efter att någon slängde ur sig FZ6 o XJ6, så började jag kika runt lite. Nakenhojarna ser ju riktigt trevliga ut! Sen går dom ju lika gott som den låter, gillas! Så kollade fler försäkringar, o det landade tillslut på 7400kr hel/hel, lika mkt som ER6n! Vilket är helt acceptabelt! :tummenupp:
Men budgeten 40k spricker ju om man ska ha nån av dom... Men det kan det ju vara värt om man får en hoj som man är riktigt jefla nöjd med! :banana:

Om det är den vita MT-03:an med Akrapovic som står på Beviks du skall kolla på, så är det min gamla hoj :)
Skicka ett PM om det är något mer du vill veta om den...

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
ER-6!
Har haft er-6n, Fz6 S (98hk), Honda Hornet -07a och bäst av dessa anser jag vara ER-6.
Varför? Jo, pris, skojfaktor och försäkring. Hornet är jättefin den också såklart, men dyrare. I och för sig har Honda 5 års garanti. Men den är dyrare i försäkring och gav inte mig mer smile än Kawan.
Fz6 var ingen höjdare alls. Gillar inte designen heller.
Kawan har ju en twin, om man nu tänder på sånt..:rolleyes:

JmD

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2013
Hoj
Kawa ER6n -12
Om det är den vita MT-03:an med Akrapovic som står på Beviks du skall kolla på, så är det min gamla hoj :)
Skicka ett PM om det är något mer du vill veta om den...

Just precis den ja! :)

Ska kolla in ER6n med när det dyker upp någon i närheten. Du har säkert rätt, den är nog kalasbra på många sätt! ....men det är just twin'en som jag tycker låter så jäkla tråkig :D

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Ducati Hyperstrada
Va? Twin låter ju på alla sätt och vis bättre än en högvarvig fyra! Muller > Surr! Orginal låter ju ER6an inte så ball, men det gör å andra sidan ingen av de andra hojarna du nämner heller. Med ett annat blås skulle jag säga att ER6an låter minst lika bra som någon annan moppe i klassen.

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Gladius kostar runt ~2200 för dig helförsäkrad. Då räknar jag på att du är mellan 30-39 och bor i Tranås. Testa den innan du utesluter den. Jag upplevde den som roligare att köra än ER6 och XJ6 då jag var runt och provkörde.

sublime

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Hoj
Ducati
Jag var i en liknande sits och kollade också på de tre modellerna, samt även på Yamaha FZ6n. Sen såg jag en Ducati Monster och resten är historia... :tummenupp

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Jag var i en liknande sits och kollade också på de tre modellerna, samt även på Yamaha FZ6n. Sen såg jag en Ducati Monster och resten är historia... :tummenupp

Samma här, min första förälskelse var en monster 696. Är det ljud du letar efter (i den här kubiken) går det inte att slå ett termi-system på en Ducce.

JmD

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2013
Hoj
Kawa ER6n -12
Haha! Jag väntar faktiskt på att det ska dyka upp nån Legend i närheten som man kan kolla på! :) Annars är jag mest inne på Fz6/xj6..! Den som lever får se! :D

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Jag hade en er6 för några år sen och som tidigare nämnt så känns den väldigt mellanmjölk. Lagom tung, bromsarna tar lagom bra, lagom mkt effekt mm. Allt bara funkar som det ska, gör inte så mkt väsen av sig. Fans väl bara en grej jag kommer på som var lite störande och det är att den styrde innåt så man fick hålla emot i styret vid låga farter i kurvor, kanske inte nån stor grej men ändå.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag har haft en Legend och det är en toppenhoj och den 3-cylindrig motorn
år mycket bra.

Jag bytte till Speed Triple när jag ville ha lite mer pulver och fotpinnar som
inte skrapade i vid inspirerad körning. En gång 3 cyllar och man är fast.

JmD

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2013
Hoj
Kawa ER6n -12
I helgen åker jag o hämtar hem en Yamaha.... Det blev en XJ6! Tror att jag kommer bli grymt nöjd med den som första hoj! :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO