Mc köp!

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Jag har betalat handpenning nu så allt är klappat o klart!

CeltaniC skrev:
24 år och en 05:a ZX-10a det kan inte bli en billig TF.

15000kr året på Trygg Hansa.....sen fyller jag 25år i Juni och då borde det väl bli billigare?

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Racercukel skrev:
Jag har betalat handpenning nu så allt är klappat o klart!

15000kr året på Trygg Hansa.....sen fyller jag 25år i Juni och då borde det väl bli billigare?
Nja, det blir det nog inte förrän om ett år då du kommer att få din förfallodag på försäkringen ett år efter det datum då du tecknade den....

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Da Fris skrev:
Nja, det blir det nog inte förrän om ett år då du kommer att få din förfallodag på försäkringen ett år efter det datum då du tecknade den....

Jag ska inte betala för ett år i stöten....utan per månad, på vintern ska den vara avställd

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Oddjob skrev:
Ja men du har ändå ett avtal för ett helt år.

Jaja skitsamma. 1500kr i månaden kan jag leva med, jag ska inte ha nån gammal racermaskin då kan man lika bra strunta i det.

Ska man ha nått gammalt skit från 90-talet då kan det vara...1500kr är väl inte hela världen. Smärtgränsen går väl när det börjar gå upp mot 2500kr i månaden.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Racercukel skrev:
Jaja skitsamma. 1500kr i månaden kan jag leva med, jag ska inte ha nån gammal racermaskin då kan man lika bra strunta i det.

Ska man ha nått gammalt skit från 90-talet då kan det vara...1500kr är väl inte hela världen. Smärtgränsen går väl när det börjar gå upp mot 2500kr i månaden.

... kör försiktigt...

:(

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Fin hoj du valde. :tummenupp

Men tanken att "jag kommer inte gasa för mycket osv" kommer du ganska snart inse att du inte kan följa. Jag tänkte likadant själv men det dröjde inte länge innan man låg på varvstoppet :banana

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    105.3 KB · Visningar: 111
  • 3.JPG
    3.JPG
    44.5 KB · Visningar: 94
  • kawasaki-zx10r-04.jpg
    kawasaki-zx10r-04.jpg
    91.1 KB · Visningar: 88

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
repan skrev:
Fin hoj du valde. :tummenupp

Men tanken att "jag kommer inte gasa för mycket osv" kommer du ganska snart inse att du inte kan följa. Jag tänkte likadant själv men det dröjde inte länge innan man låg på varvstoppet :banana

Ja, man vet ju aldrig :rolleyes: Har du en zx10r?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Gratinerar till ett bra val! Parallellimport av nya hojar fungerar helfint.
Bra att du passade på att lägga vantarna på en ny -05:a eftersom ZX10:an är kräksful i år. :brinnerup

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
X-up skrev:
Gratinerar till ett bra val! Parallellimport av nya hojar fungerar helfint.
Bra att du passade på att lägga vantarna på en ny -05:a eftersom ZX10:an är kräksful i år. :brinnerup

Bra talat! Fint och höra att det fungerar fint med parallellimport :tummenupp
Ja, den nya 06:an är inget vidare...men ensak gillade jag med den....Kawasakilogon på tanken o den andra texten i silver. 04-05:an är ju grå.
Själv kör du R1 ser jag, har du prövat zx10:an?

repan skrev:
Kristianstad ... kom och kör med oss på torsdagar om inget annat (azzazzin)

Vi kommer säkert bort till Helsingborg och kör med ROH i sommar.

Okej, låter bra :tummenupp

dycka

dycka
Gick med
2 May 2005
Hoj
en grön zx10r
zx10r

Grattis, köpte själv min i oktober så det har bara blivit 5 mil än så länge :)

maximumspeed

Medlem
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Racercukel skrev:
Jag kommer köra på trafikförsäkring, därmed kommer jag vara mer försiktig och riskmedveten än vad jag hade varit med helförsäkring. Jag anser att jag är så mogen att jag kan inse mina begränsningar och kommer inte låta frestelsen att köra för hårt ta över.....men visst olyckan kan mycket möjligt komma ändå men jag har minimerat den genom mitt sätt att tänka.
Så du menar att du skulle ta större risker om du hade helförsäkrat :kocko en ny hoj kan man alltid skaffa sig men däremot svårare att få ett 2a liv :va
de flesta inser sina begränsningar först efter kraschen :tummenupp men visst man lever bara en gång då ska man ha kul :tummenupp men som de flesta andra så köper jag inte dina argument om att du skulle vara mogen känna till dina begränsingar om du aldrig har testat dina begränsningar, där med inte sagt att du inte behärskar en riktig hoj, själv började jag med 125 sen 600cc innan jag köpte R1 en nyttig erfarenhet! tyckte till och med att 125an gick hårt ibörjan :huvet men då jag sålde min 02as r1 tyckte jag att den var slö :fyllisar man vänjer sig med allt :banana
LYCKA TILL MED HOJEN OCH KÖR HÅRT HA KUL :yoparty

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
maximumspeed skrev:
Så du menar att du skulle ta större risker om du hade helförsäkrat :kocko en ny hoj kan man alltid skaffa sig men däremot svårare att få ett 2a liv :va
de flesta inser sina begränsningar först efter kraschen :tummenupp men visst man lever bara en gång då ska man ha kul :tummenupp men som de flesta andra så köper jag inte dina argument om att du skulle vara mogen känna till dina begränsingar om du aldrig har testat dina begränsningar, där med inte sagt att du inte behärskar en riktig hoj, själv började jag med 125 sen 600cc innan jag köpte R1 en nyttig erfarenhet! tyckte till och med att 125an gick hårt ibörjan :huvet men då jag sålde min 02as r1 tyckte jag att den var slö :fyllisar man vänjer sig med allt :banana
LYCKA TILL MED HOJEN OCH KÖR HÅRT HA KUL :yoparty

Ja, du har väl en poäng i det du säger med. Men ska jag börja och gå igenom hela träsket från 125-1000cc så är jag ju över 30år innan jag får det jag vill ha en zx10r...och då är sporthoj kanske förbjudet o alla olja slut, har du tänkt på det?

maximumspeed

Medlem
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Racercukel skrev:
Ja, du har väl en poäng i det du säger med. Men ska jag börja och gå igenom hela träsket från 125-1000cc så är jag ju över 30år innan jag får det jag vill ha en zx10r...och då är sporthoj kanske förbjudet o alla olja slut, har du tänkt på det?
håller väll med delvis & sen är det ingen garanti att man ej kraschar bara för att man har kört mindre hojar och dagens 600 kubikare har rätt hög toppfart dom med.... kör hårt hoppas du får ruggigt kul med DIN kawa :banana vi kanske ses efter vägarna i sommar

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...