MC KLÄDER? Icon, Alpinestars, Fox, Shoei, Scott, MoCycle, Deniese...

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Jag kan köpa dina GP-Pro. Har dock hört att de ska vara klena i sömmarna. Fast spruta inte lite vatten på dem, doppa dem så de är genomsura och ha på dig dem tills de börjar torka så ska du se att även GP-Pro töjer sig.

Båda paren handskar jag gjort av med de senaste tre säsongerna har varit kevlarförstärkta med trippla sömmar av kevlartråd och båda paren har töjt sig något enormt.

Min brorsas kompis har förstatjing på dem men annars så. Det är storlek 11 om jag inte missminner mig. Har för övrigt även kört med dem i regn då hela stället töjde sig väldigt mycket (borde köpt en storlek mindre med andra ord) men handskarna fortfarande stryper blodflödet och därmed ger en härligt pirrande känsla efter en halvtimme... Nåja, jag har nya handskar nu som bara väntar på att provas, bara lacken som ska på hojen nu.

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Vad tror ni om denna hjälm, X-lite X-801? Har varit uppe i andra trådar tidigare. http://www.rollersmc.se/list.asp?m=185&page=2

Väldigt bra pris i alla fall!

Har en sån själv sen 3 år. Hyfsat tyst, bra kvalitet, sitter bra på min skalle. Jag har 58 cm i omkrets (på huvudet) och kör medium. Bra pris också på Rollers. Polaren köpte en där för någon månad sedan. Även han är nöjd.

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Hel utrustning exkl. hjälm för runt tio papp är inga som helst problem, ta t.ex. ett Lindstrands Farelle, 5995 kr, Halvarsson Dino-handske för 1099 kr eller Breed Racing SBK-handske för 1195 kr, Halvarsson Track-ryggskydd 1295 kr och lägger du sen 2000 kr på ett par stövlar så blir det ungefär 10500 totalt. Detta ovanstående är svenska kvalitetsgrejjer, inget skit, det är bara betydligt mer kostnadseffektivt än att köpa italienska grejjer där man betalar två, tre tusen bara för märket (Berik, Dainese, Alpinestars osv).

10.500, men hjälm då?
Så runt 15.000 bör man räkna med utan att ta i.
Eller är det jag som inte kan räkna :va

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
men handskarna fortfarande stryper blodflödet och därmed ger en härligt pirrande känsla efter en halvtimme...

Aha, det är antagligen runt handleden då ja, GP-Pro har väl inte direkt mycket läder i den delen av handsken om jag inte är ute och snurrar helt? Mest plast väl? Jättebra om man är byggd för dem. Halvarsson gör riktigt bra handskar dock. :tummenupp

10.500, men hjälm då?
Så runt 15.000 bör man räkna med utan att ta i.
Eller är det jag som inte kan räkna :va

Nej, du räknar ganska bra. Dessa 10 500 kr kan man utan några som helst problem sänka genom att köpa begagnat. Ser det bra ut är det oftast bra, det finns inga direkta dolda fel att upptäcka som inte skulle finnas på motsv. nya grejjer. Hjälm är det dock skillnad med, det ska man helst köpa ny. Beroende på vad som passar får jag väl säga att priset varierar mellan 2 000 och 7 000 kr. Tyvärr - för min egen ekonomi - så passar Arais modeller bäst på mig och de tillhör ju inte det billiga segmentet. Jag skulle dock inte ha några problem att köpa t.ex. HJC eller Airoh om de skulle passat mig.

Man kan komma över utrustning otroligt billigt, en kompis till mig har köpt full utrustning utan ryggskydd för under 7 000 kr - inget begagnat och inget från Tyskland, endast reaprylar.

Mr_Johan

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 1996
Kör i Mo'cycle jeans, alpinestar svart skinnjacka (sportstuk), en brutal mattsvart hjälm (märke okänt) och ett par coola svarta boots.

riktigt säker och schysst outfit...i och med att jag ofta kör in till stan låser jag bara fast hjälmen och tar av mig hanskarna och då kan jag gå omkring på stan utan att behöva byta om etc.

hur smidigt som helst....förr brukade jag köra i vanliga jeans men sen bytta till mo'cycle som jag kan rekommendera...se www.mocyclejeans.com

jag har faktiskt funderat på mo'cycle jeans...hur är de egentligen?? är de säkra?

har inhandlat en svart icon jacka nu...inte världens billigaste haha

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
Köpte Icon-jacka, byxor och handskar från staterna via Ebay förra sommaren. Blev sjukt billigt, och lär vara ännu mer så nu med dollarvärdet.. Passade dessutom på att beställa en KBC-hjälm från samma bolag. Hjälm, jacka, 2 par jeans, 2 par handskar och ett extra visir till hjälmen för 6500:- med frakt om jag inte minns fel. (de skrev ner värdet, så ingen moms)

Skulle inte tveka att beställa därifrån igen.

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Aha, det är antagligen runt handleden då ja, GP-Pro har väl inte direkt mycket läder i den delen av handsken om jag inte är ute och snurrar helt? Mest plast väl? Jättebra om man är byggd för dem. Halvarsson gör riktigt bra handskar dock. :tummenupp

Näe, där e bara kolfiber(eller kolfiber-look-a-like-plast?) på knogarna, inget vid handleden. Det är inte så mycket att det stramar vid handleden (det spänner man ju själv) utan att handsken är för kort så att säga, och stryper blodflödet precis där handleden går över i handflata. Men nu börjar det bli väldigt OT! Halvarsson verkar göra bra grejer, köper nog nästa ställ därifrån, både billigare och bättre (kanske).

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept