mc kläder, läder eller inte läder..?

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Hallå! Tänkte ta och köpa mc kläder snart och märkte att det finns en del att välja på. Tror inte helställ är nått för mig, eftersom jag kommer köra mycket korta sträckor på åland.

Så då blir det väl läder jacka och byxor. Det är byxorna jag är fundersam på. Kikade på handelsboden.com och funderar på Rain (med skydd), Draggin' Jeans och 501+skydd. Känns inte riktigt som läder brallor är min stil. :3freak Draggin' Jeans med skydd skulle ju kunna vara nått.

Just ja, hur viktigt är det med ryggskydd egentligen?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
blub skrev:
Hallå! Tänkte ta och köpa mc kläder snart och märkte att det finns en del att välja på. Tror inte helställ är nått för mig, eftersom jag kommer köra mycket korta sträckor på åland.

Så då blir det väl läder jacka och byxor. Det är byxorna jag är fundersam på. Kikade på handelsboden.com och funderar på Rain (med skydd), Draggin' Jeans och 501+skydd. Känns inte riktigt som läder brallor är min stil. :3freak Draggin' Jeans med skydd skulle ju kunna vara nått.

Just ja, hur viktigt är det med ryggskydd egentligen?

Hur viktigt det är med ryggskydd? Tja, fråga Emmi...

Vad tror du själv?
Klart att det är viktigt.

Ska du ha mc-kläder så köp skinnställ, ryggskydd, rejäla handskar och rejäla stövlar.
Glöm inte hjälmen.

750RR

HanneZ

Guest
ryggskydd e väl viktigast strax efter hjälm?! Vad ska du med armar o ben till om du ändå inte kan röra dom?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Enda nackdelen med att åka i Jeans äv om de inehåller skydd är att du relativt snabbt skrapar igenom och att få skrapskador på hela häcken e inte nånn hit :rolleyes:
Så skall du köra annat än i stan så är det helt klart skinn som gäller, en kompromiss kan vara goretexbyxor

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept