Mc-kläder Stockholm

Abderus

Kawasaki Vulcan S, 2022
Gick med
7 Jun 2024
Ort
Stockholm
Hoj
Custom
Tycker att det är svårt att hitta snygga mc-kläder. Tänkte göra en räd och ta en heldag och åka runt och prova.
Bor i Stockholm, vart ska jag åka för att hitta bra utbud?
Tänkte besöka MC-varuhuset, Mc-Boden och Handelsboden. Några fler ställen som är värd att besöka?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tror att du skulle behöva definiera vad du menar med snygga kläder. Jag noterade att det står Custom i din profil och då kanske du ska ha fransar, döskallar och andra liknande attribut. Då kanske ProBike i Täby som säljer HD kan ha rätt saker.
Om du istället menar en färgglad skinnkondom som snygg skulle jag vända mig till någon som säljer mc med väghållning.

Annars är mitt råd att åka till Lelles i Uppsala där de har personal som kan assistera och hyfsat utbud av plagg som inte bara är snygga utan även har vettig säkerhet.
 

Motsträvig

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2021
Hoj
Triumph Bonneville T120 -22
Lite mindre utbud men vill man ha något annat än det som man vanligtvis hittar hos samtliga återförsäljare så kan Occasional rider på söder vara värt ett besök.

 

Abderus

Kawasaki Vulcan S, 2022
Gick med
7 Jun 2024
Ort
Stockholm
Hoj
Custom
Tack för era förslag. Haha och nej, inga döskallar m.m :)
Letar efter typ kevlarjeans, Cargobyxor. Hoodisar och liknande tröjor/jackor. Och min tjej söker liknande.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Snåla inte på bra skydd.
Du kan tacka efter första vurpan.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Snåla inte på bra skydd.
Du kan tacka efter första vurpan.
+1 på den.

Tumregel som jag utgår ifrån:
Billigt skit är inte bra, bra skit är inte billigt.
Med det sagt handlar jag inte det dyraste jag hittar bara för att...

@Abderus
Stockholms MC-varuhus har John Doe på hyllan. De jeansen är iaf AAA-klassade.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Och ärligt talat, det ska vara bra varmt för att det ska vara trevligt att köra någon längre sträcka i en hoodie. Det fladdrar och blåser rakt igenom, och 40m/s blåst kyler rätt rejält.
Tja, idag kör ju många med hoodie utanför MC-stället utav någon outgrundlig anledning. Ja, ja. Jag ska inte kasta sten i glashus. Körde på svart/vita -tiden med jeansväst ovanför skinnstället. Oj, va tuff man var (då)😆
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Om skinnstället inte hade vettiga fickor så blev det jeansväst över.
Men köra med hoodie är ju bara odugligt, luvan blir drivankare och hela jackan fladdrar.
Men uppenbarligen är det poppis. Men det betyder inte att det är bra, typ tjejer med liten top, bar mage, öppen dunjacka i snöstorm, kallt men tufft.
Bättre med någon som denna https://www.handelsboden.com/catalog/products/halvarssons-arvika-svart-slash-gra
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tja, idag kör ju många med hoodie utanför MC-stället utav någon outgrundlig anledning. Ja, ja. Jag ska inte kasta sten i glashus. Körde på svart/vita -tiden med jeansväst ovanför skinnstället. Oj, va tuff man var (då)😆
Jag förstår inte riktigt varför, men jag börjar nynna på Y.M.C.A :hihi
 

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Hoodies har väl XXL, Stadium mfl rätt gott om?
Ofan, har de börjat med MC-kläder? För det är såklart det TS avser, om man inte aktivt försöker misstolka ;)
Och ärligt talat, det ska vara bra varmt för att det ska vara trevligt att köra någon längre sträcka i en hoodie. Det fladdrar och blåser rakt igenom, och 40m/s blåst kyler rätt rejält.
Jag antar att du kört en hel del med MC/kevlar/skydds-hoodie? Jag gör det nästan varje dag och speciellt kallt är det inte.
Tja, idag kör ju många med hoodie utanför MC-stället utav någon outgrundlig anledning. Ja, ja. Jag ska inte kasta sten i glashus. Körde på svart/vita -tiden med jeansväst ovanför skinnstället. Oj, va tuff man var (då)😆
Definiera "idag" - i början på 2000-talet körde de tuffa grabbarna med vanlig hoodie utanpå skinnet, gärna med någon diffus hänvisning till en rotfrukt.
Men numer tycker jag mig knappt se någon med tröja utanpå.
Om skinnstället inte hade vettiga fickor så blev det jeansväst över.
Men köra med hoodie är ju bara odugligt, luvan blir drivankare och hela jackan fladdrar.
Men uppenbarligen är det poppis. Men det betyder inte att det är bra, typ tjejer med liten top, bar mage, öppen dunjacka i snöstorm, kallt men tufft.
Bättre med någon som denna https://www.handelsboden.com/catalog/products/halvarssons-arvika-svart-slash-gra
Även du kör ofta med MC/kevlar/skydds-hoodie? Min hoodie fladdrar marginellt mer än mitt Gore-Tex-ställ och luvans roll som drivankare har jag inte fått uppleva, men jag kör ju såklart sällan över 200...
 

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Tycker att det är svårt att hitta snygga mc-kläder. Tänkte göra en räd och ta en heldag och åka runt och prova.
Bor i Stockholm, vart ska jag åka för att hitta bra utbud?
Tänkte besöka MC-varuhuset, Mc-Boden och Handelsboden. Några fler ställen som är värd att besöka?
Du har nog prickat in de lite större i "centrala" Stockholm, om du är villig att åka lite längre så finns ju Ava MC. Nu var det länge sedan jag var där men jag antar att de har ett vettigt utbud.
Probike i Täby nämnde någon, de har en massa kläder, men mycket är överblivet från Sätra-butiken och i lite udda storlekar.
Ytterligare lite längre finns ju Lelles som rekomenderades ovan. Är du ändå där kan ett besök på Sulas vara värt.

Min personliga favorit när det kommer till de kläder du söker är John Doe, de har överlag bra utbud, finns som någon skrev ovan på MC-varuhuset.
 
Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Stockholms MC-varuhus, AVA och glöm inte MC-boden är mina tips. Har fått upp ögonen på MC-boden hyfsat nyligen. Tyckt att det varit en rörig affär. Mycket prylar på ett litet utrymme. Men sen jag börjat kliva in där så har jag alltid blivit VÄLDIGT bra emottagen. Det i min värld skulle jag säga är favoriten inne i stan idag. Annars MC-Varuhuset och AVA.

Har handlat några gånger på Handelsboden ute i Kungens Kurva. Totalslutade efter att ha blivit ohyggligt dåligt behandlad när jag skulle reklamera ett par hojkängor som hade gått sönder omedelbart. Tog månader innan något hände och det enda som hände var att jag fick reda på att butikschefen inte ens försökt reklamera dojorna hos tillverkaren...... Han SKET i det helt enkelt. Och så gör man inte. Efter att det gått för långt tog flera andra ur personalen tag i det hela och jag fick välja ut ett par andra dojor som inte var samma modell som jag köpt från början. Men då hade det gått flera månader, det var höst, jag hade köpt ett par andra dojor på MC-Varuhuset och det slutade med att jag gav bort dom dojor jag fick istället för dom jag köpt på Handelsboden till en kompis. Butikschefen försökte skylla allt på mig. Det enda jag gjorde var att dra på mig originalkängorna hemma, drog igen dragkedjan på höger dojja och då gick den sönder...... Och själv försökte han inte ens reklamera dojorna. Feltillverkad dragkedja. Hur svårt ska det vara egentligen?
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Blocket!?..mycket begagnat o (nytt) ..Hoodie o Kevlar jeans är ju coolt ,är ju så jävla gammal så när ryggskyddet kom! va faan är det där för skit ..:va shorts,flippflopp på sommaren och gärna utan hjälm på det glada 70 talet ...tider förändras...tur är väl det ...kanske..;)
 

Duce-666

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Honda
Jag kör i Stockholm dagligen och jag ser i princip aldrig en sporthojsåkare i bara ett enkelt skinnställ, det är alltid en hoodie ovanpå. Det hör ihop. Lite som Helan och Halvan. Lite som Putin och Medvedev.
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Jag kör i Stockholm dagligen och jag ser i princip aldrig en sporthojsåkare i bara ett enkelt skinnställ, det är alltid en hoodie ovanpå. Det hör ihop. Lite som Helan och Halvan. Lite som Putin och Medvedev.
Får ju hoppas att just de ryska knallkorkarna försvinner snart!...annars har vi ju nog några mörka år framför oss...sorry off topic!
 

kaninfaan

Medlem
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Definiera "idag" - i början på 2000-talet körde de tuffa grabbarna med vanlig hoodie utanpå skinnet, gärna med någon diffus hänvisning till en rotfrukt.
Jag är kanske trög men det där med rotfrukt skulle jag gärna ha en förklaring på? :D
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Lelles har nämnts. Jag gör det samma.

Stor sortering, olika stilar, mycket att välja på, chans till klipp.

Tjejen som styr där nu har gått i lära hos Anita. Just sayin'...
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top