Mc-kläder till ungarna

Anki_J

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
GSX 750 F
Hej.

Jag skulle behöva köpa bra kläder till barnen om man ska ut och åka.
Om jag själv krånglar på mig alla skydd som finns kan jag ju inte sätta barnen bakpå i jeans och en gammal vinterjacka.

Jag vet att det säljs i de flesta butiker men jag skulle gärna köpa begagnat.

Nån som har nåt till salu?

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Möjligt att du hittar något man jag vet att många köper barnkläder hos Mc-poolen i Sundbyberg. Där kan du lämna tillbaka kläderna och byta upp dig mot större storlekar för ett mellanpris...så kolla där om du inte hittar något begagnat.

Anki_J

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
GSX 750 F
Coolt, för det är ju just det..betala 1500 för nåt dom kan ha i tre månader..Men att byta upp storlekarna på butik är ju guld värt.

(en liten avstickare): hur kan jag egentligen gnälla över vad skyddskläder kostar. Vad är mina barns liv värt? Har man inte råd så får man göra som jag har gjort dom senaste dagarna. ställer bilen efter jobbet, springer upp och byter om, kör hojen en liten sväng...sen byter om igen och stressar till dagis och skola. Där behöver dom ingen mc-jacka.. :)

mikke02

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha FJR 1300
Även om du betalar 1500-2000 för nya grejer så är det inte kosnaden.
Nästa vår säljer du de urvuxna kläderna och får tillbaka det mesta då de inte direkt är utslitna. Mina barns kläder har inte varit ute på blocket många timmar innan de varit sålda:)

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Tips:
Louis.de har bra pris på mc-kläder till barn.
fast e´ ju lite svårt att prova innan köp. :rolleyes:

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Bumpar denna tråd lite.
Är på jakt efter ett bra och billigt allvärdesställ till grabben (8 år storlek 140 ca). Blocket finns ju alltid men är lite inne på ett nytt ställ. Dumt kanske iom han växer som fan....:huvet Tips mottages tacksamt

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Bumpar denna tråd lite.
Är på jakt efter ett bra och billigt allvärdesställ till grabben (8 år storlek 140 ca). Blocket finns ju alltid men är lite inne på ett nytt ställ. Dumt kanske iom han växer som fan....:huvet Tips mottages tacksamt

www.mc-boden.se

De har ett lookwell ställ som jag kör med till min tjej, hon är 10. Fördelen med de är att de har ca 1 dm som går att förlänga ben och armar.

Mycket prisvärt att kunna använda de i ett par tre år... Ryggskydd finns från storlek 4 på de flesta märken.

Yamaha har en skyddsväst för barn som min dotter använde första året innan jag visste att hon verkligen vill fortsätta åka hoj :)

Hör av dig om du har fler frågor, barnklädes djungeln är stor!

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
Ah tackar! Hittade på jackan å den såg helt ok ut, bra pris oxå. Men nå lookwell byxor hittade jag inte. Dock ett par Jofama som skulle kunna passa bra.

getodlare

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2011
Hoj
Bandit 1200 -96
Bumpar denna tråd lite.

Hej,

Jag beställde (som jag skrev i en tidigare tråd) tre uppsättningar av allvädersställ från www.georgewhite.co.uk och fick dem levererade på en vecka. Det var två barnställ till 8 och 10 åringar. Visst, det är en chansning att beställa rätt storlek, men i detta fall var det klockrent.

Tre par byxor och två jackor inklusive frakt = 2100:-

Jag blev nöjd iaf.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Vi (Honda MC Center Göteborg) säljer både allvädersställ och Skinnställ med tyginlägg (Riktigt coola från Berik!) dessa är hyffsat billiga och andrahandsvärdet på Blocket är riktigt bra, lägger jag så mycket pengar på mig själv när jag kör så lägger jag gärna ut lite extra på barnen, de är trots allt värda mer än mig.
Kolla tex. www.duells.se och www.vartex.se

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
Hej,

Jag beställde (som jag skrev i en tidigare tråd) tre uppsättningar av allvädersställ från www.georgewhite.co.uk och fick dem levererade på en vecka. Det var två barnställ till 8 och 10 åringar. Visst, det är en chansning att beställa rätt storlek, men i detta fall var det klockrent.

Tre par byxor och två jackor inklusive frakt = 2100:-

Jag blev nöjd iaf.

Fan vilken nice sida! Den tackar jag för.:tummenupp Va in å kollade lite å hittade nåt som jag tror skulle kunna funka. Hur är storlekarna då om man försöker jämföra med svenska storlekar?

getodlare

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2011
Hoj
Bandit 1200 -96
Fan vilken nice sida! Den tackar jag för.:tummenupp Va in å kollade lite å hittade nåt som jag tror skulle kunna funka. Hur är storlekarna då om man försöker jämföra med svenska storlekar?

Deras guide är bra http://shop.georgewhite.co.uk/size-guide . Annars körde jag som svenska storlekar. Jag är själv 1.90 och körde XXL på byxorna (har XL egentligen men ville köpa för att kunna ha brallor under).

Barnstorlekarna finns som separat guide (de brukar vara upp till 12 år). Medium var lagom för 8 åring. Räkna med att XL för barn är ca 170 och Medium 140-145 nånstans.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Deras guide är bra http://shop.georgewhite.co.uk/size-guide . Annars körde jag som svenska storlekar. Jag är själv 1.90 och körde XXL på byxorna (har XL egentligen men ville köpa för att kunna ha brallor under).

Barnstorlekarna finns som separat guide (de brukar vara upp till 12 år). Medium var lagom för 8 åring. Räkna med att XL för barn är ca 170 och Medium 140-145 nånstans.
Är också 1.90.. hur sitter du på Banditen?

(lite OT, sorry)

.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
För begagnat skulle jag kolla på blocket. Dels kläder, dels på små crosshojar, typ 125C, 80CC och mindre hojar för här (där de säljer sådana begagnade "små hojar") finns säkert också urvuxna begaganade hojåkningsskydd.
Annars Biltema är värt ett besök..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
För begagnat skulle jag kolla på blocket. Dels kläder, dels på små crosshojar, typ 125C, 80CC och mindre hojar för här (där de säljer sådana begagnade "små hojar") finns säkert också urvuxna begagnade hojåkningsskydd.
Annars Biltema är värt ett besök..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...