ymer skrev:hejsan...är det någon som vet om det finns någon mc klubb för tjejer i sthlms området?
-Lowrider- skrev:Hahaha kör de samma stil som HA eller,,bli invald mm,,....
pageer skrev:Det är väl kul att det finns lite tjejklubbar också?
Pejo skrev:Är det nån som vet om det finns en mc-klubb för killar ?
Finns det nån för europeer? Nån för invånare i luxemburg som är flintisar? Nån för män mellan 30 och 33 år?
Jag är otroligt emot sekularisering, i synnerhet på könsliga grunder... Var det inte tjat om jämlikhet?
Men å andra sidan, det kanske är bra om dom håller sig i en egen klubb dårå...
benkar skrev:Fenomenet "tjejklubb" är väl inte konstigare än att det finns offroadklubbar, glidarklubbar, sporthojsklubbar, märkesklubbar osv? Och just Sporthoj.Com är ett bra exempel på en plats/sammanslutning/forum där det är en ganska så smal inriktning, i det här fallet är den gemensamma nämnaren "Sporthojar"... En del hojåkare hänger på blandforum, andra på specialinriktade forum (som här), en del är med i blandklubbar, andra i specialinriktade klubbar, är väl bara bra med lite valfrihet?
/B
Pejo skrev:Men å andra sidan, det kanske är bra om dom håller sig i en egen klubb dårå...
Madhonda skrev:Att umgås med både killar o tjejer tycker i alla fall jag är trevligare.!!
Tjing för att inte gå med i nån "tjejklubb"
benkar skrev:Fenomenet "tjejklubb" är väl inte konstigare än att det finns offroadklubbar, glidarklubbar, sporthojsklubbar, märkesklubbar osv? Och just Sporthoj.Com är ett bra exempel på en plats/sammanslutning/forum där det är en ganska så smal inriktning, i det här fallet är den gemensamma nämnaren "Sporthojar"... En del hojåkare hänger på blandforum, andra på specialinriktade forum (som här), en del är med i blandklubbar, andra i specialinriktade klubbar, är väl bara bra med lite valfrihet?
/B
Madhonda skrev:Att umgås med både killar o tjejer tycker i alla fall jag är trevligare.!!
Tjing för att inte gå med i nån "tjejklubb"
Zeb_Macahan skrev:Skillnaden är väl att sporthoj.com heter sporthoj men accepterar medlemmar med exempelvis något så fruktansvärt osportsligt som en virago 535 medans en tjejklubb knappast accepterar exempelvis mig som medlem?
Eller?
Jag (som pejo) förespråkar att man inte ska behöva dela på killar och tjejer, särkilt inom ett intresse som har så få tjejer. Om dom (ni) då grupperar er för er själva så missar ju vi (som inte grupperar oss i tjejgrupper) alla som som gör det... synd...
//jaG
bikerwoman skrev:Som sagt...trist att det ska urarta i världens diskussion om allt! Det är väl inte så att vi är några jävla feminister bara för att vi vill ha en tjejklubb?
Naturligtvis är det kul att åka med killar oxå, men ibland kan det vara skönt att slippa så mkt. skryt och slippa känna pressen på sig att man är en "mes" när man kör!
Jag tror att vi tjejer är mkt. mer tillåtande och inte ser ner på någon som "fegar" eller är nybörjare!
Vi har kul helt enkelt och träffar gärna killar oxå!
God Jul på er allihop!
/bikerwoman
anja skrev:vad är det för fel med feminister?
bikerwoman skrev:Naturligtvis är det kul att åka med killar oxå, men ibland kan det vara skönt att slippa så mkt. skryt och slippa känna pressen på sig att man är en "mes" när man kör!
Jag tror att vi tjejer är mkt. mer tillåtande och inte ser ner på någon som "fegar" eller är nybörjare!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|