mc-klubb för tjejer!

ymer

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
yamaha yzf600r
hejsan...är det någon som vet om det finns någon mc klubb för tjejer i sthlms området?

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
ymer skrev:
hejsan...är det någon som vet om det finns någon mc klubb för tjejer i sthlms området?

Hej, jag var på Spader dams årsmöte för några veckor sen. Det verkar vara ett schysst gäng med tjejer i olika åldrar och med olika typer av hojar.
Jag hänger på nu under året och sen har de inval som medlem en gång om året vid årsmötet. Detta för att man ska känna att man trivs med varann och är seriöst intresserad av att vara med.

Annars kan vi väl bilda en egen klubb här på sporthoj? Vi verkar ju vara rätt många tjejer här :tuttar

Bikerwoman

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Det blev väl nån tjejtur i somras i sthlmsområdet? Tyvärr var man för slö för att åka ner men det kommer en ny sommar!! Finns flera duktiga flickor här som är ypperliga på att fixa åkturer!! För närvarande är det bara att drömma om sommar å värme... skitvinter...

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
du har även shedevils....
helt underbart gäng med tjejer som åker på mycket träffar å sånt, helt galna i positiv bemärkelse..=)

http://shedevils.mcklubb.com/

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Är det nån som vet om det finns en mc-klubb för killar ?

Finns det nån för europeer? Nån för invånare i luxemburg som är flintisar? Nån för män mellan 30 och 33 år?

Jag är otroligt emot sekularisering, i synnerhet på könsliga grunder... Var det inte tjat om jämlikhet? :gnissla

Men å andra sidan, det kanske är bra om dom håller sig i en egen klubb dårå...

pageer skrev:
Det är väl kul att det finns lite tjejklubbar också?

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Pejo skrev:
Är det nån som vet om det finns en mc-klubb för killar ?

Finns det nån för europeer? Nån för invånare i luxemburg som är flintisar? Nån för män mellan 30 och 33 år?

Jag är otroligt emot sekularisering, i synnerhet på könsliga grunder... Var det inte tjat om jämlikhet? :gnissla

Fenomenet "tjejklubb" är väl inte konstigare än att det finns offroadklubbar, glidarklubbar, sporthojsklubbar, märkesklubbar osv? Och just Sporthoj.Com är ett bra exempel på en plats/sammanslutning/forum där det är en ganska så smal inriktning, i det här fallet är den gemensamma nämnaren "Sporthojar"... En del hojåkare hänger på blandforum, andra på specialinriktade forum (som här), en del är med i blandklubbar, andra i specialinriktade klubbar, är väl bara bra med lite valfrihet?

/B

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Du har nog rätt, så är det nog. Men visst vore det roligare om dom inte höll sig för sig själva ?

benkar skrev:
Fenomenet "tjejklubb" är väl inte konstigare än att det finns offroadklubbar, glidarklubbar, sporthojsklubbar, märkesklubbar osv? Och just Sporthoj.Com är ett bra exempel på en plats/sammanslutning/forum där det är en ganska så smal inriktning, i det här fallet är den gemensamma nämnaren "Sporthojar"... En del hojåkare hänger på blandforum, andra på specialinriktade forum (som här), en del är med i blandklubbar, andra i specialinriktade klubbar, är väl bara bra med lite valfrihet?

/B

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Pejo skrev:

Att umgås med både killar o tjejer tycker i alla fall jag är trevligare.!! :) :tummenupp

Tjing för att inte gå med i nån "tjejklubb" :rolleyes:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
:Bugar :Bugar :Bugar ---> Madhonda

Nu ska jag nog inte förstöra den här tråden mer. Ursäkta...

Madhonda skrev:
Att umgås med både killar o tjejer tycker i alla fall jag är trevligare.!! :) :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Skillnaden är väl att sporthoj.com heter sporthoj men accepterar medlemmar med exempelvis något så fruktansvärt osportsligt som en virago 535 medans en tjejklubb knappast accepterar exempelvis mig som medlem?

Eller? :tomten

Jag (som pejo) förespråkar att man inte ska behöva dela på killar och tjejer, särkilt inom ett intresse som har så få tjejer. Om dom (ni) då grupperar er för er själva så missar ju vi (som inte grupperar oss i tjejgrupper) alla som som gör det... synd...

//jaG

benkar skrev:

/B

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Madhonda skrev:

:fakta Street Maniacs funkar bra för mej :yoparty
BTW, Zeb, fan va krånglig du är, fast du fick ju fram nåt för en gångs skull... :tummenupp

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Zeb_Macahan skrev:
Skillnaden är väl att sporthoj.com heter sporthoj men accepterar medlemmar med exempelvis något så fruktansvärt osportsligt som en virago 535 medans en tjejklubb knappast accepterar exempelvis mig som medlem?

Eller? :tomten

Jag (som pejo) förespråkar att man inte ska behöva dela på killar och tjejer, särkilt inom ett intresse som har så få tjejer. Om dom (ni) då grupperar er för er själva så missar ju vi (som inte grupperar oss i tjejgrupper) alla som som gör det... synd...

//jaG

Lite trist att en så "enkel" tråd som att en tjej frågar efter en "tjejklubb" ska behöva "urarta" i tjafs om hurvida det är rätt/tillåtet att "gruppera sig"... :( men antar att det beror på att forumfolket har för lite annat vettigt (hojåka) att engagera sig i... ;)

Och... har hittils inte sett någon speciellt stor acceptans mot tex glidarhojar, eller bilburna i det här forumet, är väl en och annan med glidare som vågat sig in, sagt/skrivet något, och ganska så snabbt fått en örfil med inskriften, det här är ett SPORThoj-forum... :rolleyes: (Lätt överdrivet, men åt det hållet är det)

Är själv med i en "blandklubb", är runt 20% tjejer, och på hojfronten 20% glidare, 20% stora offroad och övriga 60% en blandning av sporthojar, racehojar och "vanliga" hojar, samt en stor bredd i ålder, allt från 18 till 65, tycker det är kanon med den stora mixen, så i grunden tycker jag att det är trivsammast med "blandade" klubbar/sammanslutningar.

Men... kan samtidigt förstå om en del vill söka sig till "specialinriktade" klubbar, (oavsett om det är en tjejklubb, Sporthojsklubb eller kanske märkesklubb) fast man antagligen även umgås/kör med andra hojåkare, det ena behöver ju inte utesluta det andra...?

/B

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Som sagt...trist att det ska urarta i världens diskussion om allt! Det är väl inte så att vi är några jävla feminister bara för att vi vill ha en tjejklubb?
Naturligtvis är det kul att åka med killar oxå, men ibland kan det vara skönt att slippa så mkt. skryt och slippa känna pressen på sig att man är en "mes" när man kör!
Jag tror att vi tjejer är mkt. mer tillåtande och inte ser ner på någon som "fegar" eller är nybörjare!
Vi har kul helt enkelt och träffar gärna killar oxå!

God Jul på er allihop! :tomten

/bikerwoman :tuttar

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
bikerwoman skrev:
Som sagt...trist att det ska urarta i världens diskussion om allt! Det är väl inte så att vi är några jävla feminister bara för att vi vill ha en tjejklubb?
Naturligtvis är det kul att åka med killar oxå, men ibland kan det vara skönt att slippa så mkt. skryt och slippa känna pressen på sig att man är en "mes" när man kör!
Jag tror att vi tjejer är mkt. mer tillåtande och inte ser ner på någon som "fegar" eller är nybörjare!
Vi har kul helt enkelt och träffar gärna killar oxå!

God Jul på er allihop! :tomten

/bikerwoman :tuttar

vad är det för fel med feminister?
:va

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Forum e till för att diskutera i, behöver inte betyda att det urartar bara för att nån uttrycker en åsikt.. :)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Det låter som om du åker med fel killar...

Jag vet inte om det finns generella skillnader mellan mc-åkande killar och tjejjer, men jag utgår från att det inte gör det. Jag avstår från att generalisera och som sagt i synnerhet på könsliga grunder. Jag brukar bedöma personer efter deras handlingar...

bikerwoman skrev:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept