mc-klubb för tjejer!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
* här skulle det ha varit ett skitlångt inlägg om ämnet, men jag råkade radera det*

Ville bara säga att tjejer är inte så snälla som man kan tro.. finns riktiga patetiska tjejer också som är riktigt kaxiga..

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Pejo skrev:
Det låter som om du åker med fel killar...

Jag vet inte om det finns generella skillnader mellan mc-åkande killar och tjejjer, men jag utgår från att det inte gör det. Jag avstår från att generalisera och som sagt i synnerhet på könsliga grunder. Jag brukar bedöma personer efter deras handlingar...

Jag håller helt med dig, är fullständigt allergisk mot alla "tjejer är så och killar är så". De leder bara till fördomar och negativ särbehandling när någon stackare går utanför samhällets norm för hur en man eller kvinna ska vara.

Bikerwoman: Att vara feminist innebär att man är emot fördomar och förtryck baserat på kön. Vad menar du med jävla feminist? Hur en kvinna år 2003 INTE kan vara feminist övergår mitt förstånd.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Tjejklubb är inget för mig. För huva vad tjejer kan vara falska mot varandra *brrrr*

Men sen är det bra att det finns olika alternativ, för alla är inte lika och tycker inte lika. Vilket är tur det.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag har inte träffat några killar som skryter och inte accepterar folk som är nya eller vill köra sakta. De jag kör med kör i sin egen takt och sen väntar man in varandra vid varje korsning.

Vill folk gruppera sej får de väl göra det.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Emmi skrev:
Jag har inte träffat några killar som skryter och inte accepterar folk som är nya eller vill köra sakta. De jag kör med kör i sin egen takt och sen väntar man in varandra vid varje korsning.

Vill folk gruppera sej får de väl göra det.

Jag e bäst o snyggast på SH o, o liksom ja - bäst!

Kör nån saktare än jag är han/hon sämst i världen - eftersom jag är det nu :lol

.... o mig har du träffat.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
URRninja skrev:
Jag håller helt med dig, är fullständigt allergisk mot alla "tjejer är så och killar är så". De leder bara till fördomar och negativ särbehandling när någon stackare går utanför samhällets norm för hur en man eller kvinna ska vara.

Bikerwoman: Att vara feminist innebär att man är emot fördomar och förtryck baserat på kön. Vad menar du med jävla feminist? Hur en kvinna år 2003 INTE kan vara feminist övergår mitt förstånd.

Menade nog mera lebb-feminist.... har träffat på några såna tråkiga typer som bara öser skit över alla av manligt kön oavsett vad det gäller.
Jag tycker att det är tur att män och kvinnor är olika, skulle vara jävligt trist om min man vore exakt som jag :3freak Skulle aldrig stå ut med två som jag!! :D

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
bikerwoman skrev:
Menade nog mera lebb-feminist.... har träffat på några såna tråkiga typer som bara öser skit över alla av manligt kön oavsett vad det gäller.
Jag tycker att det är tur att män och kvinnor är olika, skulle vara jävligt trist om min man vore exakt som jag :3freak Skulle aldrig stå ut med två som jag!! :D

Aha. Fast det hör väl till ovanligheterna med den typen av feminister.

Men det här med olikheter, vi är ju mer olika som individer än som kön. Även om det inte fanns några skarpa könsskillnader/könsroller skulle det ju inte innebära att två individer av olika kön behöver vara lika. På samma sätt som du och din man är olika är du förmodligen olik de flesta tjejer trots att ni är av samma kön, eller hur? Det trista är ju när man uppfostrar en individ till att bli på ett visst vis bara för att man råkar tillhöra ett visst kön.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Mavve skrev:
Jag e bäst o snyggast på SH o, o liksom ja - bäst!

Kör nån saktare än jag är han/hon sämst i världen - eftersom jag är det nu :lol

.... o mig har du träffat.

Jaja, du räknas inte... Alla vet att du är speciell. :rolleyes:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Har aldrig känt att jag är tvungen att prestera mer bara för att jag kör med killar. De som kör fort gör det och väntar in de som inte kör så fort vid nästa korsning. Allt för att undvika olyckor. ALLA kör i sitt tempo, och det är ingen som tycker att det är något konstigt med det! Gillar man inte att vänta, kan man köra själv!! :fakta

/FW

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
bikerwoman skrev:

Jag är ledsen bikerwoman men jag måste kommentera. Jag funderade länge över om jag skulle skita i det men.... Here it comes...

Lebb-feminist?! Är alla lesbiska feminister som du beskrivit ovan?! Du kränker en hel del människor med ett sådant uttalande. Så kanske man kan snacka med "polarna", som känner dej och ser ditt kroppsspråk, men inte på ett öppet forum!

Att sortera folk i fack till höger och vänster är verkligen en av få saker som jag verkligen hatar!

/FW

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
watson skrev:
Jag är ledsen bikerwoman men jag måste kommentera. Jag funderade länge över om jag skulle skita i det men.... Here it comes...

Lebb-feminist?! Är alla lesbiska feminister som du beskrivit ovan?! Du kränker en hel del människor med ett sådant uttalande. Så kanske man kan snacka med "polarna", som känner dej och ser ditt kroppsspråk, men inte på ett öppet forum!

Att sortera folk i fack till höger och vänster är verkligen en av få saker som jag verkligen hatar!

/FW[/QUOTE

Du har rätt, det var kanske ett dumt uttalande, men jag är tyvärr sån, det hoppar grodor ur munnen ibland!!!

Sorry!

God Jul på er alla i alla fall, oavsett om ni är feminister eller vad ni nu än är!!!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Pejo skrev:
Jag är otroligt emot sekularisering, i synnerhet på könsliga grunder...

Sekularisering betyder förvärldsligande och innebär att man intar en mindre andlig och därmed mer världslig syn på samhället, religionen, etc. :va Hur menar du då?

Eller var det kanske segregering du menade... (Ibland måste man jobba som svensklärare även under helgerna. :))

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Tjejklubb förresten. Är det inte hojåkandet som är det viktiga? Kan vi inte bara umgås som en enda stor hojåkarfamilj och uppleva friheten i hojåkandet tillsammans? :flum :flum

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Macho Woman skrev:
Tjejklubb förresten. Är det inte hojåkandet som är det viktiga? Kan vi inte bara umgås som en enda stor hojåkarfamilj och uppleva friheten i hojåkandet tillsammans? :flum :flum

:tummenupp

Anade aldrig att det fanns sådan klokhet i Baccara :Bugar

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Macho Woman skrev:

:tummenupp Chatchi...chatchi...!!!!

O så har vi gruppkram!!! :krama

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
[Här på SH verkar alla tjejer vara både öppna och emot segregation. :tummenupp

Det började bli en bitchfajt...........men sen helt plötsligt blev alla ödmjuka och bästa kompisar igen. :va

HMM.......skulle kanske SH skaffa sig en klubblokal och få lite IRL-klubbkänsla.

Ses i mässhallarna

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
johanrehn80 skrev:
HMM.......skulle kanske SH skaffa sig en klubblokal och få lite IRL-klubbkänsla.

Vi har ju klubblokal en gång i månaden på Tivoli. Fast det förstås... Det vore ju fedt att ha ett ständigt ställe att hänga på så att man slapp gå hem någon gång.

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Macho Woman skrev:
Vi har ju klubblokal en gång i månaden på Tivoli. Fast det förstås... Det vore ju fedt att ha ett ständigt ställe att hänga på så att man slapp gå hem någon gång.

Helrätt MW. Då skulle man ju kunna ha både lugnare och tokvilda fester utan nån skulle bry sig.

(jag har iof inte hunnit vara med på tivoli ens )

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
eller ska vi hijacka en bar där vi alla samlas på sommaren varje dag. Före gemensamma åkturer, efter jobbet, mellan jobben = alltid när tid finnes-
--------------------
hoppas nästa sommar blir ännu vildare på mc

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar