MC Klubb söder om Jkpg?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jaa självfallet så söker man ju efter nya vänner och social som man är så tycker man ju att det är kul med sammåkning, lite gemensamt mek mm. Så jag tänkte fråga om det fanns någon MC klubb häromkring (söder om jkpg) där man kunde ta å gå med i. om inte annat kanske bilda en :tummenupp
Hittar inget mer än HD klubbar och sånt. känner mig inte riktigt hemma där av någon konstig anledning :confused:

Vi kanske kan göra en liten lista på folk som åker nära jkpg:
Lat som man är så skriver jag bara migsjälv än sålänge.
1. philsson (jag själv då.) :banana

Therudeboy

Guest
Finns en i Värnamo, men vet inte om det enbart är hd-killar.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Therudeboy skrev:
Finns en i Värnamo, men vet inte om det enbart är hd-killar.
HD å 40+ är kanske inte just precis den klubb jag söker. :död
Hur är den i värnamo föresten?. är det allmän klubb för alla med MC eller hur funkar det?

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Nada...just nu.
I Nässjö finns det 2-3 klubbar. :yoparty Vi är inte med någon klubb, vi åker sporthojar.Men jag vet att Höglandets mc-klubb är det blandat med hojar och ålder på hojåkare. :hej

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Hoj!
Det finns nog tre klubbar i Värnamo (vad jag vet)...

En HD/custom(eller nått)-historia som jag fått för mej inte vill ha ner folk med i sin klubb (de visade sej på karnevalen, å sa att de inte ville ha mer medlemmar).

Happiness- Nått kyrkligt, öppen för alla dock, oberoende av hoj.

R.Ö.T MC - Öppen för alla så vitt jag vet. Mkt bra killar, brukar köra med dom emellanåt.

Höjsgaard

Dr. Höjsgaard
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Numera hojlös, ny ska införskaffas
R.ö.t

Tjena,

Finns det någon man kan kontakta för att joina R.Ö.T i VMO?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
molle skrev:
jag finns 2mil utanför sävsjö
så om ni blir några stycken så är jag på
Starta en tråd med namninsamling så kan vi ju starta en förening (clubb). Det vore roligt. Om man är tillräckligt många så vore det hur roligt somhällst med en ny förening. (dock endast sporthojar) eller vad säger du. :rolleyes:
Finns statsbidrag att söka också om man har aktiviteter som förening som att köra ihop osv. :tummenupp Dock måste man vara minst 10 för att få något bidrag.

Vem vet. till slut kanske vi kan punga ut till att hyraett gemensamt garage med lite verktyg osv. vore riktigt trevligt å ligga å putsa :tummenupp

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
philsson skrev:
Jaa självfallet så söker man ju efter nya vänner och social som man är så tycker man ju att det är kul med sammåkning, lite gemensamt mek mm. Så jag tänkte fråga om det fanns någon MC klubb häromkring (söder om jkpg) där man kunde ta å gå med i. om inte annat kanske bilda en :tummenupp
Hittar inget mer än HD klubbar och sånt. känner mig inte riktigt hemma där av någon konstig anledning :confused:

Vi kanske kan göra en liten lista på folk som åker nära jkpg:
Lat som man är så skriver jag bara migsjälv än sålänge.
1. philsson (jag själv då.) :banana

Finns nog nån villig på www.lunarstorm.se :hihi

Therudeboy

Guest
Inget ont om lunar nu. :mad: :rolleyes:

Finns ju massa Mc-klubbar häromkring, dock så verkar det inte finnas något intresse med "sporthojs-klubbar" för då hade det nog redan funnits.

Sen är det rätt rejäl spridning på oss här, villket efter ett tag hade påverkat "klubben" negativt tror jag.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Therudeboy skrev:
Inget ont om lunar nu. :mad: :rolleyes:

Finns ju massa Mc-klubbar häromkring, dock så verkar det inte finnas något intresse med "sporthojs-klubbar" för då hade det nog redan funnits.

Sen är det rätt rejäl spridning på oss här, villket efter ett tag hade påverkat "klubben" negativt tror jag.
Jo det kan hända att det inte skulle funka så bra. Men om man så bara vore ett kompisgäng som mekade lite å körde mm så vore det ju jätteroligt. Det är endå det jag hade velat åstadkomma med en klubb. Vet inte hur dom har det i dom andra klubbarna, vad dom gör osv.

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
philsson skrev:
Va säger du så för. va skulle de va bra för. :kocko Inget fel i det ju.
Ang lunar så stick dit själv istället du verkar ju känna dig hemma där.

Riffar bara lite... ta de luuungt :D

molle

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625SMC -05
Vi måste nog släppa in alla hojjar i början (inte nödvändigtvis glidare) annars blir det för få

ett gemensamt garage hade ju varit perfect

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
molle skrev:
Vi måste nog släppa in alla hojjar i början (inte nödvändigtvis glidare) annars blir det för få

ett gemensamt garage hade ju varit perfect
Jo ang garage så hade det varit toppen. Införskaffa lite verktyg också. Jag planerar att ha MC livet ut så det är en långsiktig inverstering dehär med clubb om det nu är genomförbart. Bara viljan finns så.
Du har rätt i det. kanske måste man ta in alla andra men som sagt inte touringhojar hälst. fy fy.
men det finns i alla fall några som kör hoj i sävsjö. Det är nog närmare 5st 125or som jag känner till + lite annat folk. tyvär är det nog många glidare å så
Men det är ju bara att kolla upp till en början vad hyran går på för ett garage så vet man ju ungefär hur många personer man skulle behöva vara för att dela upp det ekonomiskt. Ang förening så kan man nog få såntdär statsbidrag som jag nämde tidigare. till ex band och sånt får ju replokaler och sånt gratis kanske vi kan få vårat garage gratis också. tror du att det går söka om det?.

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
R.ö.t

har varit lite lat angående R.Ö.T ska kolal detta i början av veckan.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning