MC-klubb

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Hej på sig,

Behöver lite info om att starta en MC-klubb. Hur går man tillväga, vad behöver man? Tänkte starta en riktigt töntig sporthojsklubb med riktigt töntigt namn, töntiga tryck på jackan och dyl. Någon som har erfarenhet?

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
Tyvärr

:tungan

Som medlem i Stockholms coolaste club vet jag inget om töntighet.

Men andra kan nog komma med tips.

:)

/N

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Akn78 skrev:
Hej på sig,
Behöver lite info om att starta en MC-klubb. Hur går man tillväga, vad behöver man? Tänkte starta en riktigt töntig sporthojsklubb med riktigt töntigt namn, töntiga tryck på jackan och dyl. Någon som har erfarenhet?

kika in på www.ignitemc.com, klubben startades i juni 2004, kanske får lite inspiration

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Nää, jag har ideér på namn typ "Stonehill kickbikers" och så men skulle vilja ha lite info om tillvägagångssätt att starta/driva en klubb...

Coola Ola

Guest
Akn78 skrev:
Nää, jag har ideér på namn typ "Stonehill kickbikers" och så men skulle vilja ha lite info om tillvägagångssätt att starta/driva en klubb...

Finns väl inget enda sätt att driva en klubb på? Allt handlar om ju vilken nivå man vill lägga det på. Se till att ni är flera engagerade åtminstone så du inte står ensam med allt skitgöra, organisera och samordna tar mer tid än man tror. Egentligen räcker det väl att ni hittar på ett namn och kanske fixar tröjor hos lämpligt screentryckeri. Sen kan ni träffas på lokala korvmojen en gång i veckan eller hur ni nu vill göra.

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Kul, tack för länken till Ignite. Jag skulle vilja ha ett PM från de i GBG, Partille, Lerum som vill vara med i en MC-klubb, helt opretantiöst och avslappnat, finns det intresse så PM till mig nu... =)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept