Mc kort & första Hoj

MecmaN

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Kiruna
Hoj
På jakt efter ny leksak...
Jaha då va sommaren här å det har börjat klia i händer å fötter så det står härligt till... Vart otroligt sugen nu på att ta kortet å köpa hoj nu i nått år.
Undrar då bara vad som man ska göra för att få kortet dvs teori+ uppkörning är det nå andra moment man ska göra?... :confused:

Och ungefär hur mycket brukar det kosta totalt att ta kortet?

Har även kollat lite på en hoj å det lutar väl åt en Honda crf 450 -04a,
hur funkar dom, finns det nå vanliga fel med dom, något som jag isofall bör kolla upp lite extra?
 
Last edited:

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
MecmaN skrev:
2148023 Jaha då va sommaren här å det har börjat klia i händer å fötter så det står härligt till... Vart otroligt sugen nu på att ta kortet å köpa hoj nu i nått år.
Undrar då bara vad som man ska göra för att få kortet dvs teori+ uppkörning är det nå andra moment man ska göra?... :confused:

Och ungefär hur mycket brukar det kosta totalt att ta kortet?

Har även kollat lite på en hoj å det lutar väl åt en Honda crf 450 -04a,
hur funkar dom, finns det nå vanliga fel med dom, något som jag isofall bör kolla upp lite extra?

Och vad är ett bra pris för en sån med cross kit och motard däck, is däck och givetvis cross däck...

Först fixa lämpen sedan får du skriva teoriprovet. Jag har haft B kort i 5 år och klarade mig undan det hyffsat enkelt faktiskt. Använde endast körkort.coms program och ett till som jag inte minns vad det hette :tungan Men man bör gå igenom dem så man kan frågorna iaf. De är väldigt bra att få det att fastna också, underlättar även när du börjar köra. När du klarat teorin är det som sagt "bara" köra upp. Inget mer krävs. Kom ihåg att du måste ha minst 700kubik på cykeln du kör upp med. Sen är den en viss effekt/kg du måste kolla för de minns jag inte. Lycka till! :tummenupp
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Om du är relativt motorvan (ex cross, moppe, 125a) så behöver det inte bli många kronor.
3500kr i körlektioner 3.5 lektioner
300~(?) teorin + ev.programm och dylikt
500~800kr uppkörning.
 

MecmaN

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Kiruna
Hoj
På jakt efter ny leksak...
Ok ja de är inge krav på att man ska köra nå manöver prov å sånt då...
då är det bara att jag får min lämp, å börjar köra.
Hur är det när man övningskör privat, Måste ens handledare vara med på mcn eller kan han åka efter i bil/ på mc?

Och priserna är ju ganska ok, å moppe de körde man ju en hel del när man va liten sen har man ju kört cross nu i några år...
Är mest teorin å lite med alla de rutiner som dom nu säkert vill at man ska ha, som man skulle behöva kunna.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
MecmaN skrev:
2148247 Ok ja de är inge krav på att man ska köra nå manöver prov å sånt då...
då är det bara att jag får min lämp, å börjar köra.
Hur är det när man övningskör privat, Måste ens handledare vara med på mcn eller kan han åka efter i bil/ på mc?

Och priserna är ju ganska ok, å moppe de körde man ju en hel del när man va liten sen har man ju kört cross nu i några år...
Är mest teorin å lite med alla de rutiner som dom nu säkert vill at man ska ha, som man skulle behöva kunna.

Japp det är krav på ett manöverprov, alla måtten på konbanorna finns på internet eller i teoriboken för mc.

Handledaren får åka efter på mc men ej i bil. Han får även åka med bakpå dig.

Priset när jag tog på en körskola här i stan var 950kr för en dubbellektion, då stog de för all utrustning + mc.

Edit: Manöverprovet görs innan du släpps ut i trafiken vid uppkörning.
Går utmärkt att träna dessa privat då det annars brukar gå en / några lektioner till det.
 

MecmaN

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Kiruna
Hoj
På jakt efter ny leksak...
Ok ja då bör inte kostnaderna bli allt för stora, å körskolan har sin konbarna ca 500M från vars jag bor å konerna brukar stå där nästintill hela året så då kan man ju åka dit å nöta lite på de också...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top