MC-krock imorse i Stockholm

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Hoztic skrev:
Många olyckor anmäls inte nej, tex om man inte behöver ambulans eller ingen annan ringer polisen. Eller om man bara har trafik/halvförsäkring och inte behöver kontakta försäkringsbolaget, det syns heller inte i statistiken...
Lika lite som alla jävligt-nära-krasch-men-en-högre-makt-grep-in-händelser syns någonstans, men man får läsa om ett par nya varje dag här, och upplever det nästan varenda gång man kör, tex bilar som inte stannar, svänger utan att titta, katter som hoppar fram ur buskar, bredsladdar i rullgrus osv. Det är inte helt ofarligt det vi håller på med...

Måste nog tyvärr hålla med om det... Till och med med det lilla jag hunnit köra i maj nu har jag varit med om en nära döden-upplevelse. En korsningsincident, en tant som svängde ut mitt framför mig (stod naturligtvis stilla och väntade ett par sekunder innan, så jag trodde hon hade sett mig och skulle låta mig passera)... Jag hann inte bromsa till stillastående så det vara bara att väja ut i mötande filen. Tack gode gud att ingen kom där... :död
Och jag har inte direkt någon superhoj, heller... Eller kör som en idiot med dödslängtan, för den delen.

Riktigt otäckt!

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Hoztic skrev:
Många olyckor anmäls inte nej, tex om man inte behöver ambulans eller ingen annan ringer polisen. Eller om man bara har trafik/halvförsäkring och inte behöver kontakta försäkringsbolaget, det syns heller inte i statistiken...
Sammanställningen saknar olyckor där ambulans tillkallats oxå.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...