Zenita123
SUGEN PÅ ATT ÅKA
Hej kan man andvända denna o ladda mc med trots det är hobbex o billig men funkar den nån som vet se länk
http://www.hobbex.se/p/pid,241/t/product.html
http://www.hobbex.se/p/pid,241/t/product.html
Jo den funkar, men det är smartare att hanlda en laddare av switchad typ, som klarar sk underhållsladdning. Då kan du tex ha laddaren inkopplad hela vintern om du vill och behöver inte oroa dig för torrkokning eller överhettning av batteriet. Man måste inte köpa Ctek om man inte vill. Lidl bruklar med jämna mellanrum sälja en TUV-godkänd C-tek-kopia för runt 200:-. Såg dessa i Lidl-butik senast för ett par veckor sedan.
De ser ut så här och är identiska med c-TEK 3600.
http://www.e-lukas.com/miscpict/prostownik/tronic.jpg
Jag vet inte hur den där funkar men tidigare varianter av tronic återgår till stand by efter strömavbrott vilket djupurladdar batteriet relativt fort. Ctek återgår till samma läge som innan avbrottet. Kan vara bra att veta om man tänker låta laddaren stå på över vintern.
Jag vet inte hur den där funkar men tidigare varianter av tronic återgår till stand by efter strömavbrott vilket djupurladdar batteriet relativt fort. Ctek återgår till samma läge som innan avbrottet. Kan vara bra att veta om man tänker låta laddaren stå på över vintern.
japp, så är det.
Trots att det står i manualen att den ska återgå till valt läge efter spänningsavbrott.
Köpte en sån för att ha fast monterad i bilen och bytte 3 ggr innan jag insåg att manualen inte stämde.
japp, så är det.
Trots att det står i manualen att den ska återgå till valt läge efter spänningsavbrott.
Köpte en sån för att ha fast monterad i bilen och bytte 3 ggr innan jag insåg att manualen inte stämde.
Elräkningen på underhållsladdningen är så marginell att jag inte ens har med det i ekvationen.Och var kommer er elräkning in i hela ekvationen? För den är troligen inte heller gratis.
Kanske det men jag tror att ha min laddare inkopplad 12h/år blir fortafarnde billigare än o köpa en för 600 ha kopplade 6månader/år minst 350kr iaf!
Tag med batteriet och Ctek laddaren till jobbet, plugga in i någon liten vrå och låt stå där till våren så slipper du elräkning
Fortfarande dyrare än min billiga laddare
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |