mc laddare andvända denna ??

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Min penis kommer inte bli större för att jag har en uber-delux-mega-charger-5000, fast om den blev det skulle de ju lätt vatt värt de extra pengarna! :fyllisar

En klämma i vardera pungkulan och på med pulsladdning/avsulfatering så....

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Handlar inte om att det är dyrt, tycker mer det handlar om att det är onödigt mycket pengar för en (tråkig)Pryl, lägger heller mellanskillnadem på ngt annat kul som bensin till hojjen än att slänga ut det på ngt som jag kommer annvända 1 gång om året om ens det.

Min penis kommer inte bli större för att jag har en uber-delux-mega-charger-5000, fast om den blev det skulle de ju lätt vatt värt de extra pengarna! :fyllisar

Jag hade inte tvekat på en lidl-laddare i din sits!
Sålänge det är en MC-laddare och inte billaddare, samt att man håller koll på hur ofta och länge man laddar blir det säkerligen lika bra som med en värsting

Ladda över natten varannan månad, ungefär

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men du vi känner inte ens varandra är det verkligen proper att komma med så skamliga förslag?

Du kan ju inbilla dig att jag raggar på dig, jag intresserar mig bara för tjejer.

Det var ju du själv som sa att du lätt skulle lägga pengar på en förstoring, alltså måste du vara klent utrustad från början och folk med sådana problem tycker jag synd om, därav mitt råd till dig...

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Faen vad snålvattnet rinner till ibland, klaga på en femhundring o snacka elräkningar när man har mc som intresse, det är ju som att fisa i en galax.
Bekvämlighet o kvalitet får kosta lite extra.:banana

Folk verkar ju skita pengar på forumet! Synd att inte jag gör det, men går vi in på Bekvmlighet så är jag en föreblid lat e jag fan också! Kvalite..ja jo min hoj startade problemfritt på första försöket i förrigår fast den ståt ute i kylan hela vintern så jag vinner där me! woo

Du kan ju inbilla dig att jag raggar på dig, jag intresserar mig bara för tjejer.

Det var ju du själv som sa att du lätt skulle lägga pengar på en förstoring, alltså måste du vara klent utrustad från början och folk med sådana problem tycker jag synd om, därav mitt råd till dig...

Inbillar mig? Det var ju du som kom med förslag om S&M lekar!
Och jag skrev inte att jag skulle lägga pengar på det utan att det skulle lätt vara värt 600kr!, och det finns ju bara ett sätt för dig o ta reda på om jag är klent utrustad sötnos ;)

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Inbillar mig? Det var ju du som kom med förslag om S&M lekar!
Och jag skrev inte att jag skulle lägga pengar på det utan att det skulle lätt vara värt 600kr!, och det finns ju bara ett sätt för dig o ta reda på om jag är klent utrustad sötnos ;)

Visa veken! :banana

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Så länge inte batteriet fryser spelar det inte så stor roll. Det som oftast knäcker batterierna på en hoj är att dom är klena mot effektuttaget (för att spara vikt och utrymme). Samt naturligtvis vibrationerna.

Plocka ur batteriet och ta in det räcker att ladda det någon gång under vintern. Men visst är det ett plus om laddaren har "fyrkantsvågen" som ctek tog patent på. Just sulfatisering är ganska ovanligt med det förekommer. Vanligare är ju hela celler som kortsluter. räcker med att en cell ryker så ett mc-batteri kört.
Bara att byta batteri i det läget...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
På tal om batterier.. Nåt jag lagt märke till är att såfort ett batteris sidor börjar bukta inåt är batteriet helt bortom räddning.
Fick förklarat av en batteriguru att det berodde på att ventilerna till cellerna pajar, så ingen luft släpps in - Var i hela helvetet sitter dessa ventiler?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Själv har jag min stående inne i rumstemperatur, stoppar i en 79kr laddare (biltema) då o då några minuter i veckan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Själv har jag min stående inne i rumstemperatur, stoppar i en 79kr laddare (biltema) då o då några minuter i veckan.

Du kan ju dubbla din batteriunderhållsbudget med en timer som slår på 15 min/vecka och få ett helautomatiskt system!

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

Bäst förvaring för ett batteri är om du laddar det fullt o sen slänger det i frysen , om du nu inte har möjlighet till kontinuerlig underhållsladdning. På våren tar du fram det , låter det tina o laddar det igen innan du sätter det i hojen.
Ju lägre temp , desto mindre självurladdning !:fakta
Småbatterier man har hemma , förvaras i kylskåpet...eller om man har plats i frysen..:)

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Du kan ju dubbla din batteriunderhållsbudget med en timer som slår på 15 min/vecka och få ett helautomatiskt system!

Har en timmer, men den laddar minst 15min om dan så ibland drar jag på timmern och ibland drar jag bara ur laddaren.

Bäst förvaring för ett batteri är om du laddar det fullt o sen slänger det i frysen , om du nu inte har möjlighet till kontinuerlig underhållsladdning. På våren tar du fram det , låter det tina o laddar det igen innan du sätter det i hojen.
Småbatterier man har hemma , förvaras i kylskåpet...eller om man har plats i frysen..:)

är det så! trodde bara det var en myt.

annars vad är det i garaget som är skadligt för batteriet? kylan trodde jag :S det är väl inte bra för mc batteriet att bli fryst?

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen

Hmm.. Jag blev lärd att minusgrader tar knäcken på batterier och kylskåp är optimalt
Har förvisso inte provat

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
är det så! trodde bara det var en myt.

annars vad är det i garaget som är skadligt för batteriet? kylan trodde jag :S det är väl inte bra för mc batteriet att bli fryst?

Frysen är en myt, men torrt och svalt är rätt optimalt, dvs garaget.

Bly/syra batterier ska absolut inte frysas, och alltid lämmnas fulladdade med välfyllda battericeller, då mår dom bäst.

Vill ni ha riktigt bra tips på hur blysyra batterier ska skötas ska ni kolla på sidor för folk som lever på alternativ energi, dom har batteribanker som kostar uppemot 200 000, så dom är rädda om grejorna.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
hmm ska det bli en ctek eller batteribank? om man ska tänka som vissa dårar här på sh så är ju dyrast bäst så det är nog optimalt att skaffa en batteribank för dyrast e bäst har jag lärt mig på denna sida!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
hmm ska det bli en ctek eller batteribank? om man ska tänka som vissa dårar här på sh så är ju dyrast bäst så det är nog optimalt att skaffa en batteribank för dyrast e bäst har jag lärt mig på denna sida!

En "batteribank" är alltså en uppsättning ihopkopplade batterier, inte en bank där man sätter in sina batterier för förvaring.

Mitt syfte med att nämna dessa dyra batteribanker var för att påskina att man inte gärna låter en sådan förfalla, utan man gör vad som är bäst för batterierna.

Bland annat övervakar man vattnet och underhållsladdar minutiöst på för batteriet bästa tänkbara sätt, samt att man bygger enkoma rum för batterierna som är torra och svala, med bra ventilation.

Men visst, släng du batteriet i frysen om du tror på det.
I värsta fall kostar det dig ungefär lika mycket som en Cteck laddare

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...