Mc Larm

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
Hej när jag köpte min Retta -99 så satt där ett CYCLELOK alarm på, allt funkade tills jag tog bort batteriet... efter det så slutade sirenen att fungera...

har ingen manual, och fattar inte hur det funkar, finns en röd och en grön knapp på larmdosan, den röda är larm av och på.... grön ???

under sadeln sitter en vad jag tror nivåkännare som larmar om hojen ändrar läge, på denna lilla dosa finns en röd knapp, vad är den till ??

alltså, hur gör man ? någon som vet ?

m.v.h

Mike

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Miggepigge skrev:
2317869 Hej när jag köpte min Retta -99 så satt där ett CYCLELOK alarm på, allt funkade tills jag tog bort batteriet... efter det så slutade sirenen att fungera...

har ingen manual, och fattar inte hur det funkar, finns en röd och en grön knapp på larmdosan, den röda är larm av och på.... grön ???

under sadeln sitter en vad jag tror nivåkännare som larmar om hojen ändrar läge, på denna lilla dosa finns en röd knapp, vad är den till ??

alltså, hur gör man ? någon som vet ?

m.v.h

Mike

CYCLELOK är Yamahas egna larm, kontakta ett Yamaha-Center så kan de nog hjälpa dig!

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
på tal om larm..
ska snart flytta in till stan men kommer ha hojen hos föräldrarna på landet endå.. men de kommer ju självklart bli att ha den vid lyan då och då för de e ju inte alltid man orkar åka milen till föräldrarna och byta då man varit ute och kört... så finns de nåt billigt larm man kan slänga i hojen.. behöver inte va nå flashigt utan nåt som låter som satan om nån e och pillar på den

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
köpte ett billigt larm på ebay för runt 300 hundra tror jag, bra att ha... om inte annat för att avskräcka tjuvar och mini-brats som vill klänga på hojen vid skolan :mad:

Sen är det jäkligt bad-ass att ha hojen bakom en, sakta gå därifrån, hålla upp handen i luften och höra larmet pipa! :yoparty

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
NigHtHawK skrev:
2319380 på tal om larm..
ska snart flytta in till stan men kommer ha hojen hos föräldrarna på landet endå.. men de kommer ju självklart bli att ha den vid lyan då och då för de e ju inte alltid man orkar åka milen till föräldrarna och byta då man varit ute och kört... så finns de nåt billigt larm man kan slänga i hojen.. behöver inte va nå flashigt utan nåt som låter som satan om nån e och pillar på den

Jag hittade ett enkelt larm för några år sedan. priset var typ 100kr
Det var en fyrkantig dosa med ett nyckel hål i för nyckel å en stor tuta inuti dosan. plaserade dit den var du ville bara du kom åt den snabbt när du skulle stänga av den. när man vrider på larmet med nyckel så hade man typ 20sek på sig sedan va larmet på. vid avstängning hade man 5sek att stänga av. desibel runt 100. vet inte om dom säljs ännu men billigt var det. går ju att låsa in den i kutsen om det nu heter så :rolleyes: fel stavning kan finnas i texten bör därför inte läsas av känsliga personer :hihi

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
NigHtHawK skrev:
2319380 på tal om larm..

Här är ett billigt larm http://www.alarmera.se/scooterlarm.htm
o ett till http://www.alarmera.se/motorcykellarm.htm

En till http://www.birkaimport.se/

Last edited:

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Någon som har köpt dessa larm och vet hur bra dom funkar?

Tänkt köpa ett själv så man slipper gå å vakta mc varje sommar utanför balkongen. eller köra in den i garaget varje gång man tar paus. :)

skriv ni som har köpt. länk på larm jag funderar på www.birkaimport.se
250kr

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
ingen som har provat dessa larm. i såfall förstår jag varför så många mc blir stulna :D skriv nu något roligt här. bra eller anus, tex suger mycket batteri eller dålig förmåga att larma...

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Jag köpte ett Thor larm på tradera som jag kan rekomendera om du vill komma billigt undan.
Lätt att installera och fungerar finfint. Drar inte ut batteriet och låter som jävelberg.

Sitter som bäst o letar på nätet om den går att köpa i sverige, men jag hittade någon på sporthoj som tydligen säljer ett ex. http://www.sporthoj.com/annonser/?id=43159

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Poke skrev:
2679698 Jag köpte ett Thor larm på tradera som jag kan rekomendera om du vill komma billigt undan.
Lätt att installera och fungerar finfint. Drar inte ut batteriet och låter som jävelberg.

Sitter som bäst o letar på nätet om den går att köpa i sverige, men jag hittade någon på sporthoj som tydligen säljer ett ex. http://www.sporthoj.com/annonser/?id=43159

Det larmet låter bra men behöver inte motorstart å de andra, bara ett enkelt larm som tjuter :) kör nog på det larm som jag tittat på (länken). hoppas bara man slipper ladda batteriet hela tiden och gör det den ska. finns tydligen inga missnöjda kunder till dom billiga larmen eller?
tackar för ditt svar

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
larm

SilentPlanet skrev:
2319403 Jag hittade ett enkelt larm för några år sedan. priset var typ 100kr
Det var en fyrkantig dosa med ett nyckel hål i för nyckel å en stor tuta inuti dosan. plaserade dit den var du ville bara du kom åt den snabbt när du skulle stänga av den. när man vrider på larmet med nyckel så hade man typ 20sek på sig sedan va larmet på. vid avstängning hade man 5sek att stänga av. desibel runt 100. vet inte om dom säljs ännu men billigt var det. går ju att låsa in den i kutsen om det nu heter så :rolleyes: fel stavning kan finnas i texten bör därför inte läsas av känsliga personer :hihi

Skulle bara tipsa om ett larm som www.kjell.com (kjellochcompany) har,
det är en liten låda som man monterar på valfritt ställe på hojen
(eller har löst) och som man aktiverar med en nyckel, det e ganska känsligt vilket jag tycker e bra, jag hade det monterat på min föra hoj med gott resultat, det räckta att man putta till hojen ytterst lätt för att det skulle aktiveras, å det låter som FAN!!! 105dB.

Artikelnr på larmet är 50527 och kostar 229:- det drivs med ett 9v batteri så det e "mobilt" så att säga, antingen att man skruvar fast det eller lägger det under sadeln eller någon annanstans på hojen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024