MC-larm

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
0x2142 skrev:
Fan va glad man blir när man träffar på ärliga människor, att inte alla bara vill blåsa en på pengar utan vill vara bussig istället.
Jag satt in pengar på DisqoBizkit:s konto på vinst och förlust när jag beställde larm, tänkte att 550kr inte var en allt för stor förlust om jag skulle bli blåst (vilket var det troliga) ett par dagar senare ligger ett paket i brevlådan.

Så tack DisqoBizkit för att du visat att det finns folk man kan lita på :Bugar

Jag har inte monterat larmet ännu men det verkar fungera bra. ;)
Tack skall du ha!!
Det är väl klart att man inte lurar folk.. Men i tider som dessa så blir man ju inte förvånad i bland!

Hoppas ni blir nöjda med larmen!!
/Kim.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Då skall dom sista betalade vara skickade!
Dom lär komma imorgon!
/kim.

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Verkar GULD!

Kom hem och hade larmet hängande i brevinkastet. Ivrig som en iller sliter jag genast upp och testar... och konstaterar..

SUVERÄNT! :banana

ett riktigt smidigt "håll tassarna borta från mina prylar" larm.
Går ju i princip att sätta på vad som helst som man vill ha ifred eller i alla fall ha koll på om någon pillar på.
Nu kanske man kan sova lite bättre även om hojen står ute. Till och med i Eskilstuna...

Tack å tack!

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
raceman_peps skrev:
Kom hem och hade larmet hängande i brevinkastet. Ivrig som en iller sliter jag genast upp och testar... och konstaterar..

SUVERÄNT! :banana

ett riktigt smidigt "håll tassarna borta från mina prylar" larm.
Går ju i princip att sätta på vad som helst som man vill ha ifred eller i alla fall ha koll på om någon pillar på.
Nu kanske man kan sova lite bättre även om hojen står ute. Till och med i Eskilstuna...

Tack å tack!
Härligt att du blev nöjd!!
Lycka till med allt!
//Hultan!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
0x2142 skrev:
Fan va glad man blir när man träffar på ärliga människor, att inte alla bara vill blåsa en på pengar utan vill vara bussig istället.
Jag satt in pengar på DisqoBizkit:s konto på vinst och förlust när jag beställde larm, tänkte att 550kr inte var en allt för stor förlust om jag skulle bli blåst
550 spänn?! Jag betalade 300 spänn för mitt till låDan, visst är larmet najs, men inte fan är det värt 550 spänn....

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
sgtpepper skrev:
550 spänn?! Jag betalade 300 spänn för mitt till låDan, visst är larmet najs, men inte fan är det värt 550 spänn....
Avundsjukan klär dig inte...
Är inte det upp till dom som vill betala det?
Du har ju varit på mig två ggr och velat köpa...
Vad bjöd du första gången? 100:-?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hultan skrev:
Avundsjukan klär dig inte...
Är inte det upp till dom som vill betala det?
Du har ju varit på mig två ggr och velat köpa...
Vad bjöd du första gången? 100:-?
Är du dum på riktigt, eller väldigt förvirrad? Vad snackar du om? Jag har aldrig tagit kontakt med dig, jag köpte mitt larm av låDan direkt när han startade den här tråden.

Vem är jag avundsjuk på? De som betalade 250 kr mer än jag gjorde? :confused:

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
sgtpepper skrev:
Är du dum på riktigt, eller väldigt förvirrad? Vad snackar du om? Jag har aldrig tagit kontakt med dig, jag köpte mitt larm av låDan direkt när han startade den här tråden.

Vem är jag avundsjuk på? De som betalade 250 kr mer än jag gjorde? :confused:
Whatever..

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
sgtpepper skrev:

Förstår att detta självklart är din alldeles egna åsikt, och tycker att du kunde hållt den för dig själv. En vara är värd exakt så mycket som nån är villig att betala för den. Och finns det folk som är villiga att betala 550:- för detta larm så... ja då är det värt det. Tar man å läser vad folk skriver efter det att larmet levererats hem till köparna så ser det verkligen inte ut som att folk varken känner sig lurade eller missnöjda! Men det är klart... På detta forum finns det alltid nån som skall vara "kärringen mot strömmen".
Personligen tycker jag att 550:- är väldigt lite för en liten sak som med stor säkerhet kommer skrämma iväg en tjyv eller 2.
Sen finns det en annan aspekt i det hela. Och då tänker jag på Service... och i detta köp så måste jag säga att den service vi som köpt larmet åtnjutit varit klockren... bara det är värt sin vikt i Guld!
Så... i detta fall tror jag att du skriker i motvind och inte har så mycket att hämta här med sura PMS kommentarer!

Och detta var naturligtvis min alldeles egna åsikt!

peace! :tummenupp

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
KaZ skrev:
Förstår att detta självklart är din alldeles egna åsikt, och tycker att du kunde hållt den för dig själv. En vara är värd exakt så mycket som nån är villig att betala för den. Och finns det folk som är villiga att betala 550:- för detta larm så... ja då är det värt det. Tar man å läser vad folk skriver efter det att larmet levererats hem till köparna så ser det verkligen inte ut som att folk varken känner sig lurade eller missnöjda! Men det är klart... På detta forum finns det alltid nån som skall vara "kärringen mot strömmen".
Personligen tycker jag att 550:- är väldigt lite för en liten sak som med stor säkerhet kommer skrämma iväg en tjyv eller 2.
Sen finns det en annan aspekt i det hela. Och då tänker jag på Service... och i detta köp så måste jag säga att den service vi som köpt larmet åtnjutit varit klockren... bara det är värt sin vikt i Guld!
Så... i detta fall tror jag att du skriker i motvind och inte har så mycket att hämta här med sura PMS kommentarer!

Och detta var naturligtvis min alldeles egna åsikt!

peace! :tummenupp

Tack för uppbackningen Kaz! :tummenupp

För att påvisa varför jag tog mer än denna andra första person, har med att göra att han hittade sina på jobbet, och tog med dom gratis, jag köpte upp mina..

Ha det så länge!
Hultan.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
DwD skrev:
men hallå,är det inte bara att ringa och beställa från svenska återförsäljaren,
" www.google.com tengtools "

Men hallå, dom har har slutat tillverkas och utgått ur sortimentet! :tummenupp
Men skiiiit smart annars.. :D

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
DwD skrev:
det betyder inte att dom inte finns som lagervara :tummenupp

Jo det gör det, var tror du jag fick min ifrån.... :D

Jag var på lagret ifråga, och köpte upp dom sista... :tummenupp

Kalle_rs

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
snart!
låDan skrev:
Ohoj!

Hittade på jobbet ett larm till verktygsskåp som aktiveras på rörelse,har numer ett på hojen och det funkar utomordentligt.
Man kan ställa in känsligheten på det så att det går igång bara man petar på det eller så att man daska till det för att det ska utlösas.
Tjuter nått fruktansvärt,och aktiveras på/av med en liten dosa,man kan också ställa in tjuttiden.
drivs med tre batterier + ett i larmdosan.
Kanske är nått för alla som letar billigt larm.

Ja har två över om nån e interesserad? :hihi

Fin dosa där brevid katalogen! :tummenupp good shit

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
larm

har du nåt larm kvar?

Hittade på jobbet ett larm till verktygsskåp som aktiveras på rörelse,har numer ett på hojen och det funkar utomordentligt.
Man kan ställa in känsligheten på det så att det går igång bara man petar på det eller så att man daska till det för att det ska utlösas.
Tjuter nått fruktansvärt,och aktiveras på/av med en liten dosa,man kan också ställa in tjuttiden.
drivs med tre batterier + ett i larmdosan.
Kanske är nått för alla som letar billigt larm.

Ja har två över om nån e interesserad? :hihi[/QUOTE]

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
Det va ju ett par år sedan men efter att ha läst tråden blev man ju klart sugen...Ingen som sitter på något finfint larm?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras