Mc-ljuddämpare på bilen.

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Red skrev:
Tänker han skydda kolfibern på något sätt? typ nita en plåt under eller nåt?
Annars kanske man får byta för ofta.

Bilder kommer :)

Det tror jag inte han har tankt på..han borde nog ha en titan eller alu slip on då?

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Ok, då slänger jag upp filmen. Man får iallafall en liten uppfattning om hur det låter och ser ut. Hehe, när jag ändå var i farten så hittade jag ett filmklipp med polarens förra Audi 80. Lördagskväll och inget och göra så kom vi på att vi skulle styla bilen. Så på med alutejp och tapeter som "viperränder", vinge av kartong och navkapslar av tejp. Sen så måste man också kunna burna och det orkade inte bilen med. Så för att hjälpa till så fyllde vi spolarvätsketanken med olja och drog ut slangen så den sprutade på ena framhjulet. Men bilen var så seg så den knappt orkade spinna nu heller. Audi 80 den fulaste, segaste och äckligaste bilen som finns. :D

här är filmen, ca20mb divx format uppladdad på sporhojs ftpen i bilfilm mappen.

Humm sporthojs ftpen verkar vara nere konstigt att det funkar att ladda upp? :va

Bifogat

• goffen.JPG
    goffen.JPG
    39.4 KB · Visningar: 199
  • audin.jpg
    audin.jpg
    22.3 KB · Visningar: 146

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Arctic#1 skrev:
Det tror jag inte han har tankt på..han borde nog ha en titan eller alu slip on då?

Titan/Aluminium eller Rostfritt borde vara det smartaste..
Funderade själv på att använda en kolfiberburk först.. men isf måste man nog nita en skyddsplåt på delen som är ned mot marken iallafall tror jag. :)

Bomanrd skrev:
Ok, då slänger jag upp filmen. Man får iallafall en liten uppfattning om hur det låter och ser ut. Hehe, när jag ändå var i farten så hittade jag ett filmklipp med polarens förra Audi 80. Lördagskväll och inget och göra så kom vi på att vi skulle styla bilen. Så på med alutejp och tapeter som "viperränder", vinge av kartong och navkapslar av tejp. Sen så måste man också kunna burna och det orkade inte bilen med. Så för att hjälpa till så fyllde vi spolarvätsketanken med olja och drog ut slangen så den sprutade på ena framhjulet. Men bilen var så seg så den knappt orkade spinna nu heller. Audi 80 den fulaste, segaste och äckligaste bilen som finns. :D

här är filmen, ca20mb divx format uppladdad på sporhojs ftpen i bilfilm mappen.

Humm sporthojs ftpen verkar vara nere konstigt att det funkar att ladda upp? :va

Den kommer väl igång för eller senare.. ser dock fram emot att se skönheten! :tummenupp

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Såg en Audi RS4 med två rejäla supertrapp förra sommaren :)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
R2 skrev:
kolla med Hannez, han har en hojdämpare på sin Civic..

Ja jävlar va fett me ballt! Jag äger ströget så att säga! :D

Nä jag köpte bilen så här, ljuddämparen va väl sönderrostad så dom slängde på nån. Kommer inte ihåg vilket märke de va men de funkar bra! Besiktningen klagar inte heller.

hållundan skrev:
:mad:

Bifogat

• crxljud.jpg
    crxljud.jpg
    122 KB · Visningar: 261

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Ah well.. Mellandämparen+ röret är nu blästrat och behandlat.. se fin-fint ut.
Ligger på tork i garaget.
Med lite skicklighet och en massa tur så hinner slip-on'et komma innan helgen. Det blev ett slip från en -98'as R1. :)
Återkommer med resultat. :rolleyes:

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
Coola Ola skrev:
Tappade han ingen effekt på det? 2-takt brukar ju vara känsliga för ändringar i avgassystemet.

han hade ''rakarör'' redan innan, detta var mest för syns skull! men det är nog sant som du säger!

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Kom på att jag inte skickade in någon bild när allt trixande var färdigt så jag gör det nu istället. :)

(Skadan på bilen är tack vare en sämst gubbe i en ford sierra. :( )

Notera gärna den ultrafiffiga upphängningen som 1: fick bli så för att originalmetallringgrejen som satt nitat på dämparen skulle kunna användas och 2: buntbanden sitter där för annars glider gummiupphängningen av. Man ser ju ändå inte skiten :D

Bilprovargubben frågade om det var en R1-dämpare som satt på tillochmed för han hade en -98 själv :tummenupp

Och ljudet då? jovars, det är alldeles lagom. :)

Bifogat

• DSC00928-1.JPG
    DSC00928-1.JPG
    53.3 KB · Visningar: 113
  • DSC00929-1.JPG
    DSC00929-1.JPG
    76.5 KB · Visningar: 85
  • DSC00930-1.JPG
    DSC00930-1.JPG
    72.2 KB · Visningar: 113

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Hade dubbla ZX6 kolfiberdämpare av märket MiC på min AE86:a

extraktorgrenrör & rakt rör 2" mellan. lät duktigt - men ändå inte så mkt som man trodde det skulle låta

EDIT: körde även med CBR600 kolfiberdämpare på min gamla CRX -89:a 2,5" system utan KATT- det lär MKT högt - & bilen gick som ett skott i natten :yoparty

K

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Ljudförstärkare

Eller så gör vi tvärtom billjudis på hojjen..FETT!! ljud jag lovar*s*

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
2fast4hjo skrev:
2218856 :rofl

(förtydligande till er andra som läser så har denna bilen varit i min ägo för x antal år sedan)
Säker på det? Köparen hade kollat upp bilen och den hade rullat i trelleborg en längre tid innan killen som ägde den innan mig hade den.

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Ni alla kanske skulle köpa en Volvo 740 med tonade rutor etc etc etc så är ni riktigt muppiga :hihi

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...