MC-lyft

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Verkstadsbodens lyft är ganska rejäl. Lite smal dock, så den är inget för krompråmar med sidostöd som sticker ut en halvmeter
För en hemmameckare är det inte värt 5 extra lax för att få en rejälare med eldrift

Last edited:

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
någon sim orkar posta några bilder??
Jag har varit i garaget och tagit bilder enbart för din skull, men av någon anledning klarar jag inte av att publicera dem här. Jag fattar inte varför det inte fungerar. Jag har provat tusen gånger. Kanske är de för stora? vad vet jag?
Jag känner mig fullkomligt värdelös.
Sorry.

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
provar igen.

Bifogat

• DSCF4806.JPG
    DSCF4806.JPG
    103.3 KB · Visningar: 201
  • DSCF4810.JPG
    DSCF4810.JPG
    27.3 KB · Visningar: 120
  • DSCF4809.JPG
    DSCF4809.JPG
    31.7 KB · Visningar: 137
  • DSCF4808.JPG
    DSCF4808.JPG
    27.6 KB · Visningar: 127
Last edited:

Malmö Monster

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
R6-00
Hej. Jag har ingen lyft själv men har fått låna en polares lyft flertal gånger. Han har den Blåe. Som dom andra skrivit så är det en rejäl lyft men lite för smal. Till min R6 så får depåstödet plats men det är 10mm till godo.
Vet inte om nån skrev det men den kan kännas lite ostabil när man pumpar upp den med pedal, dock bara nåt man tänker på första gången. När man pumpat upp den skjuter du in en metal pinne med ögla som låser rampen. Då står den stadigt. Du ser den på roke's tredje bild vid den gule lappen.

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Tryckluftsdriven motorcykellyft av industrikvalitet med löstagbar uppkörningsramp och öppningsbar lucka. Låsningsutrustning för framhjul. Utrustad med låsanordning för höjdinställningen. Lyftkapacitet 500 kg. Plattformsstorlek (lxb) 2200x680 mm. Lyftområde 180-750 mm. Ramp (lxb) 660x680 mm. Vikt 137 kg. Lyfter 500 kg 3 695,- inkl. moms och frakt.

http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=3271

Den är prisvärd. Kollade runt på fler modeller. Ska man gå upp ett steg till proffsmodeller kostar det för mycket för min plånbok.

Detta verkar ju vara ett bra köp om man ska använda ett depåstöd.
Den är lite bredare + att den lyfter 100 kg mer än verktygsbodens.

Fast å andra sidan så är det ju en liten uppvikt kant på bordsplattan som kanske förhindrar att depåstödet glider av? Får depåstödet bara plats (om än med liten marginal) så är det kanske okej?
Det kan ju i vissa fall kanske vara bra att ha en lyft som inte är större än som precis behövs, om det är trångt när man ska igenom dörrhål eller vid förvaring eller nåt.

Last edited:

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
nomad in da house:
Är det ingen här på SH som har en lyft från JULA

Jo jag men inte längre, som du såg när du kollade på den på Jula så var den tunn & sunkig, jag sålde min billigt efter bara någon månad och letar vidare, på firman har vi ett par lyftar bla. den blåa från Verktygsboden, den funkar bra men man bör ha en bra kompressor om man ska pumpa upp den något sånär snabbt, den är smal men ett depåstöd av normalstorlek funkar men som någon sa är den lite smal för ett större custom blänke men den är nog en av dom mest prisvärda på marknaden och med tanke på att det är fri frakt på dom så slipper man rodda med släp....

DP says: Beställer nog en sån till slut.....

Malmö Monster

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
R6-00
Det går lika bra att pumpa upp den med pedalen :)
Det tar ju inte en evighet direkt och hur ofta måste man upp o ner med hojen?

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR

Stort tack ska du ha iaf :tummenupp

nomad in da house:
Är det ingen här på SH som har en lyft från JULA

Jo jag men inte längre, som du såg när du kollade på den på Jula så var den tunn & sunkig, jag sålde min billigt efter bara någon månad och letar vidare, på firman har vi ett par lyftar bla. den blåa från Verktygsboden, den funkar bra men man bör ha en bra kompressor om man ska pumpa upp den något sånär snabbt, den är smal men ett depåstöd av normalstorlek funkar men som någon sa är den lite smal för ett större custom blänke men den är nog en av dom mest prisvärda på marknaden och med tanke på att det är fri frakt på dom så slipper man rodda med släp....

DP says: Beställer nog en sån till slut.....

Sånt svar behövde jag :) Julas lyft blir det inte.Det lutar nog åt vertygsbodens lyft

Last edited:

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Stort tack ska du ha iaf :tummenupp
:) lycka till med din lyft vad det nu än blir för modell. Det är jäkligt bekvämt att använda dessa lyftar iallafall. Det blir så mycket enklare att putsa och serva när man har bekväm arbetshöjd.
Jag tror inte julas och verktygsbodens lyftar skiljer i kvalitet.
Nu har jag inte sett julas på riktigt ännu, men jag kan inte tänka mig att den är så dålig.
Om julas inte går att få med luftlyft så är det ju kanske en nackdel förstås tycker jag.

Last edited:

ake01

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2008
Hoj
suzuki gsx750 F-96
Hej
Jag och min fru köpte för några månader sedan julas lyft och just nu står hennes wildstar på den så den är tillräckligt bred,en nackdel som jag tycker är att en så tung cykel måste stå så det blir någorlunda balans men det har vi löst med att på lyften använder vi biltemas lilla motorcykellyft(den med spak)så lyfter man samtidigt upp bak eller framhjul beroende på var man sätter liften.Till min gsx var det betydligt lättare för den har centralstöd och då stod den utmärkt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024