Funkar biltemas för vinterförvaring tro? HD på 250kg som ska stå i 6 månader utan att det sjunker eller så
De har funkat fint de år jag använt de. De står på de hela tiden.Jag hade tänkt köpa ett "abba superbike stand" till min Ducati Scrambler 1100, men det finns inte. Finns det någon liknande lösning någon annanstans?
Biltemas depåstöd känns lite väl spännande.
De har funkat fint de år jag använt de. De står på de hela tiden.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Plattor är skit hihiPå gamla cykeln kunde jag använda hakarna, men jag har inget att gänga rullar i. Plattorna känns inte lika bra.
Går det inte att montera bobiner i axeln till bakhjulet på dom?På gamla cykeln kunde jag använda hakarna, men jag har inget att gänga rullar i. Plattorna känns inte lika bra.
Det har jag faktiskt inte tänkt på.Går det inte att montera bobiner i axeln till bakhjulet på dom?
Jag har köpt en liknande lyft. I stort sett identisk ( Biltema ).
Har använt den till min 125:a och min 350. Går fint att rulla upp och hålla med ena handen i styret och klämma fast framhjulet. Gick även att sätta 350 på centralstödet.
Men hur gör man med en tung och bred hoj? Törs knappt testa med min 1300:a....326kg håller man gärna inte i styret från ena sidan. Om jag skulle köra upp så har jag ju ingenstans att sätta ner fötterna. För bred. Går inte att använda sidostöd heller. Samma gäller nog för de andra Kaworna också?
Eller är jag bara feg!?
Jag hade tänkt köpa ett "abba superbike stand" till min Ducati Scrambler 1100, men det finns inte. Finns det någon liknande lösning någon annanstans?
Biltemas depåstöd känns lite väl spännande.
Jag har köpt en liknande lyft. I stort sett identisk ( Biltema ).
Men hur gör man med en tung och bred hoj? Törs knappt testa med min 1300:a....326kg håller man gärna inte i styret från ena sidan. Om jag skulle köra upp så har jag ju ingenstans att sätta ner fötterna. För bred. Går inte att använda sidostöd heller. Samma gäller nog för de andra Kaworna också?
Eller är jag bara feg!?
Om du skaffar ett bättre "framhjulsstöd" typ som Peterpain har på denna bild så är det bara att köra in med framdäcket så står den själv.
View attachment 456671
Hoppas det var OK för Peterpain att jag lånade bilden....
Den finns andra alternativ till din hojDet har jag faktiskt inte tänkt på.
Min tanke var att lyfta upp cykeln så jag kan ta bort bakhjulet.
Constands verkar ha fjorton miljoner varianter som ser likadana ut. Hur vet man vad som är vad?
Jag har ett blått depåstöd från Biltema, men tycker att det rör sig för mycket i skarvarna. Jag litar inte heller på att klackarna sitter still.
Pit Bull-stödet hos Joytime ser stabilare ut, men snålvargen i mig tycker att det är mycket pengar för samma princip som Biltemas för en tiondel.
Jag får helt enkelt kontakta Constands och fråga. Min skoltyska är lite väl rostig för att förstå vad som skiljer deras modeller.
Jag har ett blått depåstöd från Biltema, men tycker att det rör sig för mycket i skarvarna. Jag litar inte heller på att klackarna sitter still.
Pit Bull-stödet hos Joytime ser stabilare ut, men snålvargen i mig tycker att det är mycket pengar för samma princip som Biltemas för en tiondel.
Jag får helt enkelt kontakta Constands och fråga. Min skoltyska är lite väl rostig för att förstå vad som skiljer deras modeller.
Pitbull stödet har den konstruktionen du ser på bilden pga att Scramblerns sving har en lite brantare vinkel upp mot infästningen. Med lyftplattor KAN det glida OM man har otur.Jag har ett blått depåstöd från Biltema, men tycker att det rör sig för mycket i skarvarna. Jag litar inte heller på att klackarna sitter still.
Pitbull stödet har den konstruktionen du ser på bilden pga att Scramblerns sving har en lite brantare vinkel upp mot infästningen. Med lyftplattor KAN det glida OM man har otur.
Stödet i sig är hur stadigt och stabilt som helst.
Ang Abba så har dom säkert en bra lösning på g vad gäller Scrambler 1100.
Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |