MC-mässa Älvsjö 2013

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Ska självklart dit, bor bara några minuter därifrån. Blir dessutom första mässan för mig :tummenupp
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Njaa vetefan, hur spännande är det att torrbryta hojar?
Själv skulle jag hellre se mc-live som var 2010 i barkarby igen.
Otroligt mkt roligare att provköra alla nya modeller.
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Den var inte med på en av dom stora mässorna i England för några veckor sedan så att den skulle infinna sig i Stockholm tycker jag verkar osannolikt, speciellt med tanke på hur mycket mindre mässan blivit dom senaste åren.

Med det sagt kommer jag ändå åka dit för att träffa lite folk och ta några öl. Pucken, katana83 och Nisse Hult är några jag gärna träffar igen och tar en öl eller två med. Sen skulle det vara skitkul att titta in i Toymans monter och surra där lite. :)

Okej, det har du nog rätt i. Synd för det hade varit fränt att spana in 1290 irl. Vill ju ha en sån!
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
varför känns det som att suzuki är enda märket som inte kommer finnas representerat?!
va i helvete... här byter man från italienskt till ngt "vanligare" å så finns dom inte ens med på mässan när flertalet italienska märken är där
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
varför känns det som att suzuki är enda märket som inte kommer finnas representerat?!
va i helvete... här byter man från italienskt till ngt "vanligare" å så finns dom inte ens med på mässan när flertalet italienska märken är där

:7peta

Monter A14:48, A14:50
KGK Motor AB
 
Last edited:

Newbornkano

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Trosa
Hoj
GSX 1400 -03
Själv ska jag dit och bra njuta av allt som rör MC. Mest nyfiken är jag på KTM adventure...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Njaa vetefan, hur spännande är det att torrbryta hojar?
Själv skulle jag hellre se mc-live som var 2010 i barkarby igen.
Otroligt mkt roligare att provköra alla nya modeller.

Och jag vill hellre till Isle of Man än till mc-mässan, päron och äpplen vettu... :7peta

Kom igen nu, i januari i Sverige finns det inte mycket annat som gläder ett bikerhjärta. :7peta Å sen bor du i Solna, en halvtimme från det största evenemanget i mc-Sverige! :7peta
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Det har du rätt i. 2012 så ställde han ut under "Toymans Superbikegarage". Svårt att söka fram utställare på årets sida. Kanske inte är klart med alla monterplaceringar ännu.

Tony är flitig bloggare och skribent här på sporthoj, se bla hans inlägg på http://www.sporthoj.com/blogg/?inlaggid=5597 kring detaljer om hans utställning på mässan.

Ungefär här!:tummenupp

MC mässan 13 planskiss.jpg MCmässan 13 skiss.jpg
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Och jag vill hellre till Isle of Man än till mc-mässan, päron och äpplen vettu... :7peta

Kom igen nu, i januari i Sverige finns det inte mycket annat som gläder ett bikerhjärta. :7peta Å sen bor du i Solna, en halvtimme från det största evenemanget i mc-Sverige! :7peta
Vilken tur att man har fler hobbys än hojåkning :D
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det var stort att få skaka hand och snicksnacka lite med Agostini förra gången. Även alla byggen var skoj att beskåda på riktigt.
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Njaa vetefan, hur spännande är det att torrbryta hojar?
Själv skulle jag hellre se mc-live som var 2010 i barkarby igen.
Otroligt mkt roligare att provköra alla nya modeller.

Tja, det hade varit kul men var hade du tänkt att de skulle hålla till då. Det är ju inte översvämmat med områden som skulle kunna hysa ett sådant evenemang samt att det var ju istället för mässan som uteblev det året. Barkarby flygfält finns inte mer. Där byggs det bostäder.
 

Söderberg

Nu med porrpung...
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Luleå
Hoj
2009 Yamaha FZ1
Blir min första mässa, flyger ner från Luleå vilket rätt många andra oxå verkar göra:yoparty
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top