MC-mässa Älvsjö 2015!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Sen kan det vara rätt skönt att ha nån silver och brons också om man inte har kunnat få guld. 20 år senare känns det faktiskt mkt coolare än just då när man "förlorade"

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Var där i dag. Extremt lite folk. Inget nytt som jag blev upphetsad av i alla fall. Kändes avslaget, men det säger jag efter varje mässbesök :rolleyes: ...

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Var där i dag. Extremt lite folk. Inget nytt som jag blev upphetsad av i alla fall. Kändes avslaget, men det säger jag efter varje mässbesök :rolleyes: ...
Ptjaa, hoppas på mer folk under helgen då, blir lite långtråkigt annars.

Själv kommer jag att finnas vid SMC-montern fre - sön, så blir någon less, vill tjöta lite statistik, säkerhet, kurser etc eller i övrigt valla en bonde i storschtaan är Ni hjärtligt välkomna förbi :)

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Som sagt!
Det var väldigt folktomt. Rätt skönt att kunna glida runt och dessutom slippa köa för att fika.
Ducati scrambler var ju en riktigt cool pjäs.
Även yamahas nya xjr1300 såg grymt trevlig ut.
Så tänkte jag att man kanske kunde passa på att köpa ett par byxor eller något annat man behöver, men det här med mässpriser var ju inte mycket att heja över så det blidde inget med det.

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Ni som varit där, det står "provkörning" på hemsidan. Är det verkligen det? Var? Där de har uppvisningar?

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Yamaha
Garanterat. Inte i form av en riktig produktionshoj (de börjar skickas ut i februari), men väl någon av prototyperna. Allt annat vore tjänstefel av Yamaha.

De såg allt ut som produktionshojar, de 3 R1 som stod där :banana

En Röd/Vit, en Blå/Vit och en M

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Imorrn ska jag rulla runt. Har lovat att hålla mig i skinnet och inte klättra omkring på hojarna, men ser ni nån mupp i rullstol med sporthojströja är det antagligen jag. :hihi

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Ni som varit där, det står "provkörning" på hemsidan. Är det verkligen det? Var? Där de har uppvisningar?

Provkörde en KTM och en Honda. På ettans växel på minibanan. Så här efteråt konstaterar jag att det kunde kvittat...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
De såg allt ut som produktionshojar, de 3 som stod där :banana

En Röd/Vit, en Blå/Vit och en M

Jag tittade faktiskt på ram- och motornummer på dessa, men det är svårt att avgöra om dessa tillhör den batch som kommer att gå ut till vanliga kunder. Yamaha har en väldans massa steg mellan prototyp och hoj man säljer till kund. Vad jag har hört så kommer hojarna man säljer till kund att börja skickas så fort man haft pressträffen på Eastern Creek, men inte en sekund före.

Jag tycker som flera andra - skönt att gå på en torsdag, slippa trängseln och bara snacka skit med gamla kompisar. Årets monter - Toyman by a mile...

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
MSX125 och Freeride-E hann jag provgasa lite i hallen. KTM:en var lite kul eftersom den spann loss på det snorhala golvet men överlag meningslöst att köra där inne.

TheCrow

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Hoj
Intruder M800 -06(Till Salu), GSX650FA -13, M1800R - 08
Var där idag, hur skönt som helst med lite folk. Mycket hojar, såklart, och mycket personlig utrustning. Inte så mycket tillbehör så jag kom hem tomhänt med avseende på det. Inte så mycket mässpriser direkt men det fanns lite nedsatta hjälmar och så. Annars var det mest 10-15% rabbat i "mässpriser". Åtminstone en av handlarna har samma rabatt i sin ordinarie butik till och från...

Enda negativa är väl de dryga funktionärerna utanför. När vi kom 1,5 timme efter de öppnat så var p-platserna slut och vi fick ställa oss längs vägen. Ändå skulle de ha full avgift och tyckte vi skulle vara glada över att vi fått en parkeringsplats. Så vi lär ju inte åka dit i onödan direkt i framtiden. Exakt vart allt folk var som parkerat upp alla p-platser är lite av ett mysterium för det var inte trångt inne. Så det blir ju intressant hur de tänkt sig att det ska funka i helgen...

Gick med
12 Mar 2011
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Nyss hemkommen från mässan efter fem snorhala mil med Ducatin.

Personligen så gillar jag torsdagarna, lite lugnare och man är fräschare i huvudet än fram mot söndag.

Finns en hel del fräna tekniknörderihojar som ex R1M, 1299S med flera samt givetvis H2R som faktiskt är rent löjligt fet live. Det är något visst med 320+ kompressorhästar i en serietillverkad hoj. Och Suzukis GP-racer - smaskens.

Jag hade dessutom det stora nöjet att få gå runt med några läsare och komma med tips och råd inför deras kommande hojköp. Det var skitkul att få vara med i den processen eftersom man fick direkt feedback. Kul också att ens erfarenheter kommer till verklig nytta.

Om du ska till mässan, kom förbi och säg hej (i Bike-montern) och snacka lite hoj.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC