MC Mässa 2014

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Uppdatering: Kolla in www.mcmassa.se för info om MC MÄSSA 2014 i Stockholm den 17 maj!

Eftersom MC mässan är i Göteborg 2014 så undrar jag hur det ser ut med MC mässa i Stockholm?
Blir det någon mindre mässa?

Jag tänker troligen arrangera en mässa utomhus i maj om det finns något intresse. I så fall behöver jag tips på utställare som vill vara med.

/Jocke

Bifogat

• A4 mässa rapido.jpg
    A4 mässa rapido.jpg
    184.7 KB · Visningar: 252
Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Brukar ju vara vart annat pr som mässan är i Stockholm kontra Göteborg.

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Precis, det är därför jag planerar att ha en i Stockholm nästa år då den stora är i Gbg.
Kom med tips på utställare som vill vara med!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
KTM lär vara pigga på att marknadsföra sig själva och Husqvarna som de just förvärvat. Om inte importören är sugen så vill säkert Lelles.

Triumph har om våren ofta haft en roadshow där deras cyklar går runt på en trailer till handlarna som kör en provkörningshelg. De kan väl kanske vara intresserade av ett stopp hos dig.

Går man in på MCmässans hemsida och tittar på utställarna blir man lite mörkrädd. Det är väldigt få utställare från mcmärken och väldigt många fransar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu vill jag inte vara neggig, men med tanke på de bistra siffror som branschen redovisar så tror jag inte de är pigga på att stå på några minimässor. Det kostar multum med allt runtomkring såsom personal, få dit hojar, monterbygge osv. Det tom så illa att flera tvekar att stå på "stora" MC-mässan.

Satt jag på importen skulle jag nog lägga den pengen på att driva besökare till handlarna istället.
Iden är dock kul, så försök om du känner att du har orken.

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Ni kan boka in 17 maj för då kommer Stockholms största utomhus MC MÄSSA att genomföras.:banana
Vi har redan bokat utställare och förra året hade vi en liten testmässa där alla utställarna var nöjda och skulle återkomma.
Kom med tips nu på utställare så vi ser till att det blir många utställare och många besökare!

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det är i dåliga tider handlarna har tid och behov av att marknadsföra sig....

ThereseLindberg

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
06 Honda Cbr
Jag som ser fram emot mc-mässan varje år och nästintill räknar ner från september, värt att ta sig till Göteborg?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Ni kan boka in 17 maj för då kommer Stockholms största utomhus MC MÄSSA att genomföras.:banana
Vi har redan bokat utställare och förra året hade vi en liten testmässa där alla utställarna var nöjda och skulle återkomma.
Kom med tips nu på utställare så vi ser till att det blir många utställare och många besökare!

Mer info tack.
Vart, storlek, aktiviteter runt om, kommer besäkare att få betala stora summor inträde, hur många besökare förväntar ni er? osv osv.

Har ni nån infosite el dyl?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag som ser fram emot mc-mässan varje år och nästintill räknar ner från september, värt att ta sig till Göteborg?

Jag säger "njae".. jag har varit på den flera gånger både här i sthlm men även i gbg.

Lokalerna i Gbg är mkt mindre, så det var SJUKT trångt iaf förra gången.. tillsammans med att mässan generellt blivit sämre (om man gillar gathojar, och då kanske främst sporthojar), så kändes det sådär.

Hade jag inte haft gratis boende i Gbg så hade det helt klart känts ovärt det.
Men visst, gillar du custom-grejer och till viss del grus, så kanske den är nåt.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94

Om man gör som vi och drar ner ett kompisgäng och gör en "grej" av det. Så absolut, det är värt det. Men bara för mässans skull, nej det är inte värt det.

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Mer info tack.
Vart, storlek, aktiviteter runt om, kommer besäkare att få betala stora summor inträde, hur många besökare förväntar ni er? osv osv.

Har ni nån infosite el dyl?
Skansbacken 4, Gullmarplan är platsen.
Inget är klart än förutom att det kommer bli av, vi återkommer med info men det kommer bli kul.
Det kommer finnas hojar för provkörning, MC-tillbehör att köpa och en del kringaktiviteter. Kom gärna med förslag på det också.
Dessutom helt gratis för besökare!
:squid

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Nu finns det en affisch att sätta upp i lunchrummet, fiket, hojhandlaren, verkstan eller annat lämpligt ställe.

Någon som har något intressant att ställa ut, visa eller prata om så hör ni av er till mig på utstallare@mcmassa.se
:banana

Bifogat

• A4 mässa rapido.jpg
    A4 mässa rapido.jpg
    184.7 KB · Visningar: 231

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Carl Hagenblad skall köra Dakar 2015. Kommer från regionen och är en jäkel både på att prata och visa upp sin cykel.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA