Mc Mässa i Umeå 4-6 April!

Ska du på ägna tid till att besöka mc-templen i Umeå 4-6 April?

• Antal röstningar
    0

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
JAA! Vad kul!
Dags igen för årets mc-mässa i Umeå, dvs den helg då samtliga (eller i allafall de flesta) mchandlare håller öppet fredag till söndag för ett gemensamt mc jippo. (Hur det nu är gemensamt då de håller till i sina respektiva lokaler) :confused:

Nåväl...
Ett upprop kanske vore på sin plats, vilka ska fara och var kommer du tillbringa mest tid tror du? :va

Svara på denna unika poll och lär dig mer om dina mc kamrater här i västerbotten, som du lär se på mc-mässan även om du inte vet vem de är... :yoparty
/j

aden1

Vad gjorde vi utan Bayern?
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
BMW F800ST -07
Ny som jag är i branchen så är de självklart jag måste delta i ett sådant nöje! :D

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Jag kommer att stå på MC Bolaget för att informera om UMCC till alla som vill lyssna...

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Vi i UMCC kommer att ha ett informationsbord om klubben på MC-bolaget, så där kommer jag nog också stå.
Vi kommer behöva frivilliga som ställer upp och hjälper till under helgen. Tråd om det kommer upp snart.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jag och hojen kommer att finnas hos Nordimotor! :tummenupp
Tveka inte utan kom och kläm, känn, lukta och surra en stund! :)

För den som inte vet så har Nordimotor världens vackraste hoj på plats, MV Augusta! :kär Bara det är ju värt en titt!

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Klart man tar sig en runda och kollar!:tummenupp

Kommer jag ihåg helt fel eller var det klubbfest i anslutning till mc-mässan?
Vet inte vart jag gjort av brevet med all info.

graniskungen

www.umcc.nu
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
Rgv250-89 såld,xj600-92såld,fzs600-03inlöst, suzuki gsf 650-09 såld MT-09
Det sämmer att det är fest då trevligt som det alltid brukar vara på domm:yoparty mer om det på mötet på tisdag

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag skulle hemskt gärna fara runt och kolla hojar. MC-bolaget är ju en klar favorit tillsammans med BMW-avdelningen på Two Wheels.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Arbetsschema för UMCC:are som ska stå på MC-bolaget.
Öppentiderna är lör: 10-16, sön: 12-15.

Lördag 10-13:
1. Thommy
2. Magnus

Lördag 13-16:
1. Mikael
2. Patrik

Söndag 12-15:
1. Robert
2. Tobias

Under söndagen kan vi behöva nån till eftersom vare sig Robert eller Tobias kan vara där till 14.

Last edited:

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Lördag 10-13:
1. Thommy
2. Magnus

Lördag 13-16:
1. Mikael
2. Patrik

Söndag 12-15:
1. Robert
2. Tobias
3. Matias

Jag kan stå fram till 15 på söndag, så nu börjar det likna något. :tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Har varit runt en sväng idag och har följande intryck:
Faktiskt ovanligt mkt sporthojar i butikerna iaf om man jämför med tidigare år. Nya bladen är grym! Kanske är jag lite färgad efter att ha sett den på bana men en sådan Finlandsfärja skulle jag kunna tänka mig. RC8:an ser konstig ut, skulle vara kul att prova men hur tänkte man när fronten designades? Hypermotarden skulle jag också kunna tänka mig, ja det är sant! RJ och motard i en och samma mening...
Skojsigast var det nog ändå på two wheels där vad jag tror är en kund lånat ut en plattermoppe till butiken. Ägaren/kunden hade fått ställa hojen på ett sådant där aluminiumpodie, det var minst 6 lappar uppsatta på motorcykeln med texten: rör ej hojen, fyra vägserganter inslagna i folie (?) runt hojen och tillråga på allt höll han på med att sätta upp avspärrningsband, allt för en plattermoppe... :lol Glidare är väl inte riktigt mitt område och fråga inte mig vad som var så speciellt med den hojen, den hade en annan lack det kunde jag se men sedan då? Kanske satt någon kromat skruv i hjulhuset...
Lite kontrast om man då jämför med Nordimotor som har en MV Augusta 1000S, där kan man provblippa på gasen och gå så nära att saliven från allt dräggel lätt bildar fläckar på hojen. Om nu plattermoppen var så värdefull att den skulle stängas inne med avstäningsband borde ju MV Augustan i mina ögon vara dygnet runt bevakad av säpo med Sveriges insatsstyrka smygandes runt i buskarna bara för att vara på den säkra sidan.
Imorgon tycker jag att ni skall komma till Nordimotor för att få er en egen titt på MV Augustan, Millen, 550 motard och alla andra hojar. Jag kommer att finnas där hela lördagen och söndagen med min lilla moppe så kom fram och surra en stund. :tummenupp :)

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Förbannade pillernissar!!!

Om nu plattermoppen var så värdefull att den skulle stängas inne med avstäningsband borde ju MV Augustan i mina ögon vara dygnet runt bevakad av säpo med Sveriges insatsstyrka smygandes runt i buskarna bara för att vara på den säkra sidan.

Ja, kan hålla med! Vet inte vad som var så speciellt med den, kanske var rädd om lacken som jag hörde var customlack.

Men å andra sidan blev jag lite sur på vissa som inte kan hålla fingrarna i styr utan har skruvat på dämparinställningen fram på min HP2:a som står på Two-Wheels! :mad:
Ok att man tittar och klämmer lite på handtag och sånt, men att ändra på inställningar för dämparna är dålig stil!! :arsele
Förbannade pillernissar som inte har någon respekt för andras saker! Inte fan är jag och pillar på deras cyklar eller bilar!!!
Hämtar hem den i morgon vid 14.00, så då får man i allafall ha den ifred! :yoparty
/j

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Trist med folk som ska vara och pilla på andras grejer.
Idag har det varit massor med folk hos Nordimotor hoppas det kommer lika mycket imorgon. :tummenupp

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
Nordi... Mc-rock Hallelujah!

Idag har det varit massor med folk hos Nordimotor hoppas det kommer lika mycket imorgon. :tummenupp

Ja det var mycket folk överallt! :tummenupp
Var förbi Nordi och spanade in din båge, tänte surra lite men du höll på att språka med nån annan så det blev inte av, min sambo ville vidare och förstod inte varför jag ville vänta. :confused:

Men vi lär väl träffas senare! Ha det bra i morgon åxå! :yoparty
/j

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ja, kan hålla med! Vet inte vad som var så speciellt med den, kanske var rädd om lacken som jag hörde var customlack.

Men å andra sidan blev jag lite sur på vissa som inte kan hålla fingrarna i styr utan har skruvat på dämparinställningen fram på min HP2:a som står på Two-Wheels! :mad:
Ok att man tittar och klämmer lite på handtag och sånt, men att ändra på inställningar för dämparna är dålig stil!! :arsele
Förbannade pillernissar som inte har någon respekt för andras saker! Inte fan är jag och pillar på deras cyklar eller bilar!!!
Hämtar hem den i morgon vid 14.00, så då får man i allafall ha den ifred! :yoparty
/j

Haha! Vänta tills du lämnar in den på service....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157417

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Killen som pillade på min hoj jobbar som tur var inte kvar.
De hade även justarat ventilerna 0.20 mm fel(för stort spel, både avgas och insug) på båda cylindrarna vid 1000-milaservicen. Tror du de fick göra nån mer servic på min hoj? :rolleyes:
I övrigt så är BMW en kanonhoj. Saknar min GS nu då asfalten börjat komma fram. Men nu finns den ju med ESA. En sån vill jag ha...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC