Mc Mässan 2024

Motop3r

Medlem
Gick med
9 Jul 2023
Hoj
GTR1400
Vilka ska dit?
Några planer på att handla nått där?
Själv så är det en ny hjälm och kanske lite kläder som står på listan.

Kollade på utställarlistan och den är väl lite mindre än innan. Är väl fortfarande pandemin och ekonomin som spökar, men det är ändå trevligt att det kommer igång något ?
De flesta märkena ser ut att komma dit.
BMW, CF Moto, Ducati, Honda, Indian, Kawasaki, Moto Guzzi, Royal Enfield, Suzuki och Triumph
Fast jag tyckte inte jag såg KTM, Harley Davidson eller Yamaha ?
Synd om de inte dyker upp. Just KTM hade jag gärna kikat lite närmare på då jag går i bytestankar för sommaren.
Nåväl, det ska bli roligt ändå.

www.mcmassan.se
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag hade lite tänkt åka på mässa, mest för att ta en minisemester från allt skit. Och titta på lite hojar.
Jag hade hellre åkt till Helsingfors en vecka senare faktiskt, men det flyger inte med livspusslet.

Älvsjö är ju lite piss att åka till, för det är för mycket i Stockholm för att ta bilen, hinner skita ner sig tre gånger innan man får en parkeringsplats, men det är inte tillräckligt i Stockholm för att inte ta bilen.

Dessutom så är det helgen innan lön, istället för efter.

Så, vi får se.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Givet att åka ditt. Kul avbrott i pisstråkiga januari.

Blir nog dessvärre inte större inköp än ngn vargtischa.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det blir ett besök på söndagen för mig.

Bytestankar? Njae, villhöver en till.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Äntligen mässa igen så självklart ska jag dit! :banana :2cool :hoppa
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Klart man skall dit, till Älvsjö tar man enklast pendeln så man slipper parkeringskaoset. ?

Vore kul om man får se nya Honda 600RR och Ducatis nya supermotard.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Oroande om inte Yamaha kommer. Jag är nyfiken på en del av deras hojar.
 

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Jag ska också dit! Tråkigt om inte Yamaha är där, vill kolla in deras xsr900GP.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Daytona 660 ska klämmas på. Även zx4rr.

Skulle väl helst vilja ha zx4rr som komplement till motarden.

cbr600rr vågar jag inte närma mig. Den är för dyr i förhållande till min självbehärskning.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag ska dit och tar med mig en SkitHoj. ?
Kom gärna fram och prata. :tummenupp
Kommer inte att köpa något, då jag nyligen köpt nytt helställ med krockkudde. Och när det var 50% på delat och enheten kan flyttas över kommer jag även köra landsväg. Och eftersom jag även köpte en extra patron kommer jag förhoppningsvis inte behöva kontrollera funktionen. :crash
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Näpp,
Enda båten som passar livspusslet var fullbokad nu när jag ville boka.

Ollon.

Så går det så fort man blandar in någon annan i att utföra någonting, allt faller samman omedelbums.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Näpp,
Enda båten som passar livspusslet var fullbokad nu när jag ville boka.

Ollon.

Så går det så fort man blandar in någon annan i att utföra någonting, allt faller samman omedelbums.
Nåja, några Ålänningar kommer ändå på mässan även om de inte finns på detta forum! :tungan
 

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Ort
Norrtälje
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Ska bli riktigt roligt att besöka mässan! Åker dit på fredagen, tidigt för att slippa parkeringskaos (förhoppningsvis)! Helt värdelöst att de satte baracker på andra sidan Huddingevägen, den ytan där barackerna stod fungerade som extra parkering förr om åren... Alternativ lösning är ju att parkera någonstans runt västberga/Älvsjö och ta en taxi.
Växte upp i Rågsved och lärde mig sladda på mässans parkering på den tiden det inte behövdes betongavdelare, fartgupp m.m. :)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ska bli riktigt roligt att besöka mässan! Åker dit på fredagen, tidigt för att slippa parkeringskaos (förhoppningsvis)! Helt värdelöst att de satte baracker på andra sidan Huddingevägen, den ytan där barackerna stod fungerade som extra parkering förr om åren... Alternativ lösning är ju att parkera någonstans runt västberga/Älvsjö och ta en taxi.
Växte upp i Rågsved och lärde mig sladda på mässans parkering på den tiden det inte behövdes betongavdelare, fartgupp m.m. :)
Ja jävlar där har det sladdats, med och utan körkort?

Tips, prova kyrkans parkering precis öster om mässan. Har stått där i 20 år, var gratis dessutom fram till häromåret
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ska bli riktigt roligt att besöka mässan! Åker dit på fredagen, tidigt för att slippa parkeringskaos (förhoppningsvis)! Helt värdelöst att de satte baracker på andra sidan Huddingevägen, den ytan där barackerna stod fungerade som extra parkering förr om åren... Alternativ lösning är ju att parkera någonstans runt västberga/Älvsjö och ta en taxi.
Växte upp i Rågsved och lärde mig sladda på mässans parkering på den tiden det inte behövdes betongavdelare, fartgupp m.m. :)
De hade ju totalt otur när de tänkte när de ploppade ett stort jäkla mässcenter mitt i villaförorten tycker jag då.

Ett dera så tänker man väl att folk kommer utan fordon, och då ska det vara centralt nog att promenera.
Eller så accepterar man att de flesta tar bilen, och så sätter man det en bit ut på vischan på en åker längs med motorvägen. Och bygger ett parkeringshus med tillräckligt med på/avfarter för att det skall löpa, samt grusar lite plan B- / buss-parkering ett tjog hektar eller så.

Kompromissen Älvsjö har inga egentliga fördelar. Om man inte bor i Älvsjö då, men då är ändå mässcentret en jobbig granne de 3648 dagarna på ett decennium som man inte tänker besöka det.

Förlåt, jag ska försöka koppla in min positiva sida.
Nya hojjar! Brumm-Brummm! :hojbusa
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
De hade ju totalt otur när de tänkte när de ploppade ett stort jäkla mässcenter mitt i villaförorten tycker jag då.

Ett dera så tänker man väl att folk kommer utan fordon, och då ska det vara centralt nog att promenera.
Eller så accepterar man att de flesta tar bilen, och så sätter man det en bit ut på vischan på en åker längs med motorvägen. Och bygger ett parkeringshus med tillräckligt med på/avfarter för att det skall löpa, samt grusar lite plan B- / buss-parkering ett tjog hektar eller så.

Kompromissen Älvsjö har inga egentliga fördelar. Om man inte bor i Älvsjö då, men då är ändå mässcentret en jobbig granne de 3648 dagarna på ett decennium som man inte tänker besöka det.

Förlåt, jag ska försöka koppla in min positiva sida.
Nya hojjar! Brumm-Brummm! :hojbusa
Hela mässcentret ska ju rivas och ersättas med bostäder. Ingen går på mässa längre, hela mötesformen är förlegad.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hela mässcentret ska ju rivas och ersättas med bostäder. Ingen går på mässa längre, hela mötesformen är förlegad.
Finns ett "nyöppnat" mässcenter i Arlandastad, XPO, men det är inte så stort som i Älvsjö.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top