Mc Mässan 2024

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Japp. Morgontåget. 6:24, eller vilken okristlig tid det nu var. Då kanske vi ses?

Tåg sa du? :lol

Ja, ni kanske kan ses på någon station halvvägs när dom har upptäckt att spåret är blött och det inte går att köra längre

 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Japp. Morgontåget. 6:24, eller vilken okristlig tid det nu var. Då kanske vi ses?
Jag har biljett till Sthlm med MTRX kl. 7.54 och hem igen från Sthlm C kl. 18.48. Då får vi ses!

Jag har två tfn-nummer till dig. Använder du det som slutar på -03 eller det som slutar på -30?
 
Last edited:

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Jag har biljett till Sthlm med MTRX kl. 7.54 och hem igen från Sthlm C kl. 18.48. Då får vi ses!

Jag har två tfn-nummer till dig. Använder du det som slutar på -03 eller det som slutar på -30?
-03. Så då hörs vi. Om nu inte neggo-muppen GuW får rätt ?, då ses vi på en kaffe i Hallsberg. Kan ju också bli roligt. Mitt glas är alltid halvfullt. Ser det inte som 33% risk att inte komma fram, mer som 66% chans att göra det. Å ett odds på 2/3 e inte så dåligt.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tåg sa du? :lol

Ja, ni kanske kan ses på någon station halvvägs när dom har upptäckt att spåret är blött och det inte går att köra längre

Du sprider verkligen glädje och positiv anda i detta fora...? Sorry, men förstår inte varför du är så negativ och bitter i mångt och mycket och vad du får ut utav det. Tänker på ordspråket... Ha det gott!

0157bc7c274502db4a60e711c1821d4e.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du sprider verkligen glädje och positiv anda i detta fora...? Sorry, men förstår inte varför du är så negativ och bitter i mångt och mycket och vad du får ut utav det. Tänker på ordspråket... Ha det gott!

Negativ och bitter?

Det kallas att vara realist, om det uppfattas som negativt och bittert att återge verkligheten så måste det finnas väldigt stora och allvarliga problem i verkligheten.

Skulle du kalla en bil pålitlig om du var tredje resa var tvungen att ringa bärgare?

Var tredje dag startar inte bilen när du ska till jobbet?

En sån bil skulle jag skrota om den inte gick att reparera så den blev pålitlig.
Det är dags att reparera Sverige och dess infrastruktur, eller så skrotar vi kollektivtrafiken helt och subventionerar bensin och diesel istället och säger "klara er själva, vi kan inte hjälpa er"

Gång på gång får vi höra att vi ska sluta åka bil och istället åka kollektivt, privatbilismen skattas ihjäl på alla sätt dom kan hitta på, då borde man kunna kräva att tågen är lika tillförlitliga som i U-länder, minst

Jag körde omkring i Umeå hela dagen igår, i en småbil med dåliga vinterdäck, kollektivtrafiken stod helt stilla, är det acceptabelt?

 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Negativ och bitter?

Det kallas att vara realist, om det uppfattas som negativt och bittert att återge verkligheten så måste det finnas väldigt stora och allvarliga problem i verkligheten.

Skulle du kalla en bil pålitlig om du var tredje resa var tvungen att ringa bärgare?

Var tredje dag startar inte bilen när du ska till jobbet?

En sån bil skulle jag skrota om den inte gick att reparera så den blev pålitlig.
Det är dags att reparera Sverige och dess infrastruktur, eller så skrotar vi kollektivtrafiken helt och subventionerar bensin och diesel istället och säger "klara er själva, vi kan inte hjälpa er"

Gång på gång får vi höra att vi ska sluta åka bil och istället åka kollektivt, privatbilismen skattas ihjäl på alla sätt dom kan hitta på, då borde man kunna kräva att tågen är lika tillförlitliga som i U-länder, minst
⚠️ Jag menade inte enbart i denna tråd...? Ha det gött!

Ber om ursäkt till TS att jag hamnade utanför ämnet nu i tråden ? Ha en go mässa ni som ska dit...?

s-l1200.jpg
 
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag körde omkring i Umeå hela dagen igår, i en småbil med dåliga vinterdäck, kollektivtrafiken stod helt stilla, är det acceptabelt?
Det kan ju också vara en fråga om ansvar för andras säkerhet, vilket man också kan igonera som enskild individ, men inte som ansvarig för kollektivtrafiken.
Säger inte att det är så i det här fallet naturligvis, ditt val av bil och däck var säkerligen helt korrekt.
Sorry igen för OT, men.....vi syns på mässan - jag längtar! ?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
.....vi syns på mässan - jag längtar! ?
Fast... Yamaha har väl ingen monter. Vad skall du då där och göra? :D

Å andra sidan... om du tar med en 8-10 av dina Yammor - då blir det tillräckligt för att fylla en monter! :hojsmilie
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Fast... Yamaha har väl ingen monter. Vad skall du då där och göra? :D

Å andra sidan... om du tar med en 8-10 av dina Yammor - då blir det tillräckligt för att fylla en monter! :hojsmilie
Jag åker dit i forskningssyfte, man måste ju med förstahandsinformation fastställa att det verkligen är så att Yamaha inte har någon monter :va
Om det är så illa, då får jag väl anmäla mig som utställare nästa gång.
Jag kanske blir full och kommer hem med en KTM, det har ju hänt förr :lol
Men nu har jag på förekommen anledning en ledsagare med mig, så jag kanske ska skriva en "full"makt innan vi går in.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag åker dit i forskningssyfte, man måste ju med förstahandsinformation fastställa att det verkligen är så att Yamaha inte har någon monter :va
Om det är så illa, då får jag väl anmäla mig som utställare nästa gång.
Jag kanske blir full och kommer hem med en KTM, det har ju hänt förr :lol
Men nu har jag på förekommen anledning en ledsagare med mig, så jag kanske ska skriva en "full"makt innan vi går in.
Är du där på lördag? Skicka ett pm med ditt mobilnummer (om du har lust....) Vore kul att ses. Med "full"makt eller nykter. :) Båda funkar.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Jag åker dit i forskningssyfte, man måste ju med förstahandsinformation fastställa att det verkligen är så att Yamaha inte har någon monter :va
Om det är så illa, då får jag väl anmäla mig som utställare nästa gång.
Jag kanske blir full och kommer hem med en KTM, det har ju hänt förr :lol
Men nu har jag på förekommen anledning en ledsagare med mig, så jag kanske ska skriva en "full"makt innan vi går in.
I år klarar du dig, det har surrats här att KTM inte kommer att vara där heller.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
En SkitHoj på plats. Kom gärna förbi och hälsa. :tummenupp
Men lägg för h-e inte upp några bilder här, det finns känsliga forummedlemmar som vi måste bry oss om. :krama
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Skönt att man kan kolla in lite körskolor, älgskadeföreningen och köpa oliver & salami..
Du kan garanterat putsa skorna och köpa en massagekudde också :tummenupp

Jag kommer dit med hela familjen i släptåg på söndagen, det ska bli kul, även om jag kanske råkar komma bort tillsammans med grabben i all trängsel :rolleyes: :hihi
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top