MC Mässan i Göteborg 2016 ( Januari 28-29-30-31 )

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Japp!

Det ska bli skoj att titta och klämma lite.
Tänkte kanske passa på att köpa en hjälm också.

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
Honda cbr600rr
Ska absolut ner, abstinensen efter att få åka hoj måste man ju ändå göra något åt... Hade hoppats på att de fanns icon hjälmar att testa! Vi får se, kanske finns något annat kul också:tummenupp

Dragkedjan

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Street triple R -14
Jag skall dit på fredagen, jobbar halvdag och sen ut på stan och dricka lite öl och klämma på nya leksaker:fyllisar
Gäller att lämna kreditkortet hemma:D

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
God fortsättning. Är på "G", planering pågår. Kärran sågs över igår. Transport in blir hoppas jag tisdag 26. Iordnings-ställande utav cyklarna på onsdagen. Ser fram emot detta.... 4 dagar med kul möten utav sporthojsintresserade! :tummenupp

IMG_1742.jpg

IggaN

Medlem
Gick med
30 May 2011
Hoj
KTM 640 LC4 -06
Hur ser det ut med urvalet av utrustning? Har en polare som nyligen köpt hoj och har ingen utrustning alls så han behöver det mesta. Värt att sticka dit 28e ifall man mest är intresserad av att köpa utrustning till ett bra pris?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur ser det ut med urvalet av utrustning? Har en polare som nyligen köpt hoj och har ingen utrustning alls så han behöver det mesta. Värt att sticka dit 28e ifall man mest är intresserad av att köpa utrustning till ett bra pris?

Det kan ju vara värt det enbart för att ha ett skitstort utbud att prova på. Det blir antagligen inte mycket billigare än att handla på nätet, men det är jävligt bra att prova igenom ett stort utbud för att se vad som passar en om man är ny på det. Och på torsdagen bör det inte vara så mycket folk heller.

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Torsdag 28 januari 10.00 – 20.00
Fredag 29 januari 10.00 – 20.00
Lördag 30 januari 09.00 – 19.00
Söndag 31 januari 10.00 – 17.00
Öppettiderna.

alex.johansson

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2015
Hoj
-42 harley wlc, -75 harley järnsportster, -89 dr 600
Blir 10e året nu om man bortser från när det inte var nån mässa nått år kommer va nere fredag, lördag. Någon som vet om nån åf av dmd hjälmar kommer va där.. Kollade utställarlistan men enda åf jag vet om i Sverige är mc-boden och Nilssons mc och ingen av dom såg jag på listan.. Bikeline säljer dom väl oxå men tvivlar på att dom har med dom till mässan...

(va ett tag sen jag kollade sist, såg nu att Nilssons skulle ställa ut)

Last edited:

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag, brorsan och hans kompis ska självklart dit och glo på alla nyheter! Och allt annat kul! :) Mässan är ett måste varje år! :banana

Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Ska dit på torsdag, fredag, lördag och söndag, men det har jag ju redan sagt i den andra tråden... :tungan

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Blir 10e året nu om man bortser från när det inte var nån mässa nått år kommer va nere fredag, lördag. Någon som vet om nån åf av dmd hjälmar kommer va där.. Kollade utställarlistan men enda åf jag vet om i Sverige är mc-boden och Nilssons mc och ingen av dom såg jag på listan.. Bikeline säljer dom väl oxå men tvivlar på att dom har med dom till mässan...

(va ett tag sen jag kollade sist, såg nu att Nilssons skulle ställa ut)
Kan kolla detta nästa vecka! Då ska vi börja bygga alla montrar så då släpps alla ritningar över hur det ska se ut! :tummenupp

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Jag har inte varit på de tidigare evenemangen men det kan väll helt enkelt handla om ett företag som vill visa upp ett bygge/projekt och samtidigt göra reklam för sitt företag ? Mur och kakel låter inte så hemskt maskinellt dock :D

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha