MC Mässan i Göteborg 2016 ( Januari 28-29-30-31 )

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Tips på bra restauranger i närheten? Finns det några i jöttebårg där de inte skjuter AK på lördagkvällarna? :tungan

Jadå, inga problem. Det är en myt att det skjuts mycket AK på krogen i Göteborg men det är faktiskt mycket vanligare med lättare handeldvapen.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jadå, inga problem. Det är en myt att det skjuts mycket AK på krogen i Göteborg men det är faktiskt mycket vanligare med lättare handeldvapen.
Det är ju politikerna i stockholm som ordnar så att det skjuts hejvilt i götet så egentligen är ståckålm mycket farligare! Tjoho!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Ja, det är väl en ren praktikalitetsfråga. Lättare att bära med sig och förvara handeldvapen, de är dessutom billigare att använda då de inte käkar så satans med ammunition. :hihi

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Angående topic kan jag iallafall säga att jag sitter på tåget ner till Götet nu och ser fram emot att entra mässan imorgon bitti :)

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Hej Toyman.
Hur ser upplägget ut för i år med den begränsade ytan du har till förfogande?
Hur många hojar ska du transportera?
Hade lyckan att beskåda din fantastiska samling förra gången Göteborg stod för mässan.
Känner jag mig modig kommer jag fram och tjötar
en liten stund på lördag.
Mvh CBR1

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
meh, som vanligt så blirman besviken, sämre å sämre varje gång. sämsta å minsta hittills.

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Näe, det håller jag inte med om. Ganska bra faktiskt. Flera nya sporthojar att kolla in. MT-10 supercool. M.m.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
alltså, att titta på en mc kan jag när som helst göra när jag går till bike, johansmc, probike, zätamotor, ahlqvistmc. visst några fina hojar som man inte brukar få se såg man. men, va väldigt få hojar som var mässhojar. några få. var va alla dessa rejshojar som finns i vårt avlånga land. alla dessa super hemmabyggen å så? å alla coola uppvisningar som hör till på en mässa, typ kläder nya hojar som borde prestenteras å pratas om på scenen.

det ballaste på mässan va ju Toymans maskiner, kawa 2.0 å den dära balla ducati 999 rullande chassit med luftkylda motorn. annars va det såååååå litet i år, å kändes inte alls som en mässa alls.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
alltså, att titta på en mc kan jag när som helst göra när jag går till bike, johansmc, probike, zätamotor, ahlqvistmc. visst några fina hojar som man inte brukar få se såg man. men, va väldigt få hojar som var mässhojar. några få. var va alla dessa rejshojar som finns i vårt avlånga land. alla dessa super hemmabyggen å så? å alla coola uppvisningar som hör till på en mässa, typ kläder nya hojar som borde prestenteras å pratas om på scenen.

det ballaste på mässan va ju Toymans maskiner, kawa 2.0 å den dära balla ducati 999 rullande chassit med luftkylda motorn. annars va det såååååå litet i år, å kändes inte alls som en mässa alls.

Låter inget vidare inför lördagens besök..

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
:7peta Så dåligt var det väl ändå inte......:va

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Hoj
TV4 Fact. -17
Näe, det håller jag inte med om. Ganska bra faktiskt. Flera nya sporthojar att kolla in. MT-10 supercool. M.m.

Supercool????
Tänkte provsitta men som tur var kom jag på andra tankar, måste vara som att tvångsrida en transformer (bumblebee). Tack men nej tack.

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Mycket negativt om mässan här! Var den sämre än förra årets mässa i Stockholm? Om inte så blir jag nöjd iallafall! :)

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
bara varit på mcmässan i GBG så vet inte hur det brukar va i Sthml.
Nu va det bara en våning, å på andra va det massa döyta med ett fikaställe å stunt samt en liten slinga som man kunde testa en triumph bonneville, 2st hornet 650, 3 groom å några moppar.
alltså, var e alla utställnings hojarna å projektbyggen å så? att se några hojmärken ställa ut sin vanliga hojflotta e inte spännande för 5 ören. var va hondas rcv2011 gathojen? h2r va nice att se den, nya å fula gsxr1000 va la kul, ny gamla zx10r va la kul att se men överlag så var det inte värt sina 180kr. HD ansträngde sig genom att rada upp några hojar vid entrén. magert, väldigt magert.

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
KTM, Honda, Yamaha mfl har ju kommit med nya hojar så jag hoppas dessa är med på mässan!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC