L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Idag kom möjligheten att boka provkörningar under MC-mässan On-tour. Det verkar som att vissa cyklar bokas snabbt. Jag nöjde mig med att boka in fyra stycken till Gillinge den 21:a maj.
Tack för påminnelsen ? Vi är 50-60 pers från min grupp som drar dit på spektaklet och ska genast infa dom om biljettsläppet ?Idag kom möjligheten att boka provkörningar under MC-mässan On-tour. Det verkar som att vissa cyklar bokas snabbt. Jag nöjde mig med att boka in fyra stycken till Gillinge den 21:a maj.
Nä, du är inte gammaldags. Jag tycker lite som dig "det är dum som betalar"... Men är väl ett sätt att bekosta kalaset då inträdet är gratis för de som inte vill provköra.Ser ut som ett intressant evenemang, men jag har inte riktigt fastnat för att jag skall betala för att få provköra något jag vill köpa, i 15 min eller vad det nu var.
Är jag gammaldags?
Tack för 2022 års MC Mässan on Tour - mcbranschen.se
Under tre helger i maj 2022 besökte tusentals motorcykelentusiaster MC Mässan on Tour i Malmö, Göteborg och Stockholm. Besökarna körde sammanlagt en bit över 11 000 provrundor på de ca 150 motorcyklarna landets främsta mc-varumärken erbjöd. Utställare fordonsleverantörer Utställare tillbehör...mcbranschen.se
Mmm, jag får se om jag köper biljett eller inte.Nä, du är inte gammaldags. Jag tycker lite som dig "det är dum som betalar"... Men är väl ett sätt att bekosta kalaset då inträdet är gratis för de som inte vill provköra.
Ser ut som ett intressant evenemang, men jag har inte riktigt fastnat för att jag skall betala för att få provköra något jag vill köpa, i 15 min eller vad det nu var.
Är jag gammaldags?
Tack för 2022 års MC Mässan on Tour - mcbranschen.se
Under tre helger i maj 2022 besökte tusentals motorcykelentusiaster MC Mässan on Tour i Malmö, Göteborg och Stockholm. Besökarna körde sammanlagt en bit över 11 000 provrundor på de ca 150 motorcyklarna landets främsta mc-varumärken erbjöd. Utställare fordonsleverantörer Utställare tillbehör...mcbranschen.se
Jag har inget emot att betala en liten slant för att kunna gå och studera det mesta som finns på marknaden på en och samma plats. Det går ju att besöka utan att betala om man bara vill titta och klämma.
Det motsvarar 5 liter bensin eller nåt...
Jag har inget emot att betala en liten slant för att kunna gå och studera det mesta som finns på marknaden på en och samma plats. Det går ju att besöka utan att betala om man bara vill titta och klämma.
Det motsvarar 5 liter bensin eller nåt...
Nä, bara om du ska provköra hojar...Kostar inte entrébiljetten 120kr?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Även för mig som bor utanför en förort till Sveriges närmaste stad så innebär en provkörning av alla märken som finns på plats att jag måste åka ganska långt.Fast för mig innebär det även resan och hotelnatt, så jag provkör nog hos mina lokala handlare istället.
Även för mig som bor utanför en förort till Sveriges närmaste stad så innebär en provkörning av alla märken som finns på plats att jag måste åka ganska långt.
För de flesta i landet är det inte alltför jävla långt till någon av de tre platserna. Nu är det förstås en bit norr om Stockholm så de som bor på Södermalm lär inte orka dit.
Jaså, du med?Riktig rolig tillställning.
Själv så fick jag akut habegär på Royal Enfield....
ju äldre man blir så tittar man allt mindre på effekten. 47 hk räcker långt då både Interceptor och Continental ger den härligt analoga känslan.Jaså, du med?
Var intresserad av Meteor, en liten stånka på endast 350 cc. Vet inte varför jag skulle ha en sådan, men den är söt. Fast den kändes faktiskt inte så speciell, så det blir ingen affär.
Sedan körde jag Interceptor (650) och den gillade jag skarpt. Fin körkänsla, ser rätt ut. Ett bra budgetalternativ till en Bonneville 900. Med budget menar jag främst att den är mycket billigare i inköp. Inte att den kändes tafflig eller så. Kan tyckas lite med bara 47 hästar, men det funkar faktiskt.
Dagen surprise blev Himalayan. 400 cc, 200 kg och 24 hästar - det borde ju vara helt fel. Men den var helmysig! Självklart inget för Autobahn. Inget acc-monster... men bra register och skön känsla att ge järnet och höra dunket från "alla" 24 hästarna. Antispinn? Nej, det behövs inte....
Men på smala 70-vägar och såklart på grusvägar bör den vara klockren. På med packningen och rulla i väg rakt ut i landet! Blev grymt sugen på en sådan.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|