Mc mekaniker utbildning i Motala?

Methoodman

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2008
Hoj
Suzuki gsxr 750 -87
Tjenare. nu är det så att jag blivit antagen på MC skolan i Motala (Är det nån annan här som möjligtvis blivit det?):yoparty

Jag skulle vilja höra era åsikter lite för jag har ett jobb på gång nu som just hojmek. Är då verkligen Mc utbildningen nere i Motala verkligen nödvändig att gå? :confused: eller lär man sig väldigt mkt där. Någon här inne som har gått där som kan berätta lite.

JUst nu så skulle jag vilja nbåde och men vettefan vad man skall välja riktigt :confused:

Last edited:

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Lät lite roligt när man läste "intagen" istället för "antagen";)

Methoodman

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2008
Hoj
Suzuki gsxr 750 -87
Gå utbildningen, Bra att ha när du ska löneförhandla iframtiden.

Mjo visserligen fasst då ska man juh lyckas få ett jobb igen får måste säja upp mig från det jobb jag har nu om jag ska gå utbildningen. å andra sidan så kan det nog bli jäkligt kul tror jag synd bara att man måste ta lån då :(

Lät lite roligt när man läste "intagen" istället för "antagen";)

Opps:tungan ändrade det nu så inten annan stör sig på det :rolleyes:

Last edited:

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Helt klart att det är bra att gå skolan och få dina kunskaper dokumenterade. Finns för många mekaniker som tror att dom är guds gåva till alla skruvar...

Methoodman

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2008
Hoj
Suzuki gsxr 750 -87
Helt klart att det är bra att gå skolan och få dina kunskaper dokumenterade. Finns för många mekaniker som tror att dom är guds gåva till alla skruvar...

jo absolut. nu är det så att jag gått fordonsprogrammet nu i 3 år inriktning personbil, fasst denna utbildning är bara motorcyklar som jag gillar messt att skruva med, till skillnad från rostiga gamla tvåförty volvon och sånt:D

Låter som dom flesta här tycker att utbildningen kan vara bra trots allt. Det är juh klart skulle man nångång byta jobb så skulle juh en mc utbildning vara ett stort + antar jag

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Utbildningen är ju när det är lågsäsong på hojverkstan, jag har svårt att tro att han inte vill att du utbildar dig vintertid och jobbar arslet av dig sommartid.

Visst, någon månad på hösten/våren krockar det, men det borde uppvägas av att du blir en bätre meck!

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
09 Street triple R
Men lär dig nita en kedja ordentligt bara polaren lämnade sin busa där och den hann inte mer än 200 mil innan skiten small, han hade en jävla tur som precis bytt bort den i sthlm mot en annan hoj men handlaren ringde upp han och sa att en spekulant råkat ut för en olycka när han testkörde. Han klara säj bra som tur är men busan slogs sönder ganska bra och utredningen visade att kedjan va dåligt nitad...var väll inte "böna" som gjorde jobbet antar jag :rolleyes:

Methoodman

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2008
Hoj
Suzuki gsxr 750 -87
Utbildningen är ju när det är lågsäsong på hojverkstan, jag har svårt att tro att han inte vill att du utbildar dig vintertid och jobbar arslet av dig sommartid.

Visst, någon månad på hösten/våren krockar det, men det borde uppvägas av att du blir en bätre meck!

Mjo, fasst där jag jobbar så pysslar vi även med fyrhjulingar och lite annat med så det är full rulle året om.

Men lär dig nita en kedja ordentligt bara polaren lämnade sin busa där och den hann inte mer än 200 mil innan skiten small, han hade en jävla tur som precis bytt bort den i sthlm mot en annan hoj men handlaren ringde upp han och sa att en spekulant råkat ut för en olycka när han testkörde. Han klara säj bra som tur är men busan slogs sönder ganska bra och utredningen visade att kedjan va dåligt nitad...var väll inte "böna" som gjorde jobbet antar jag :rolleyes:

Shiieet!! Mjo sånt händer juh, när jag själv gick fordon så har man varit med om en heldel tabbar (även om jag inte gjort nått allvarligare) Var nån som kopplade in ett lasbilsbatteri på skolans testbil så hela elsystemet paja :D . fasst riktiga verkstäder gör också misstag iband. Han lämnar väll inte in sin hoj där igen va? :tungan

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...