MC / Moped, är folk blinda eller dumma i huvudet?

Fattigslappen

Orakad
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
MZ!
Jag undrar om hästfolket har samma problem? "Nån djävel kallade min nordsvensk för en ponny. :mad:"

När någon säger "fin moped" om min båge säger jag bara "tack" och påpekar lite diskret att den faktiskt är en motorcykel. Den ser bara ut som en moppe.

Black_Betty

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2011
Hoj
2010 Ducati Monster 696
Jag undrar om hästfolket har samma problem? "Nån djävel kallade min nordsvensk för en ponny. :mad:"

När någon säger "fin moped" om min båge säger jag bara "tack" och påpekar lite diskret att den faktiskt är en motorcykel. Den ser bara ut som en moppe.

Du har inte råkat ut för att någon sagt "havremoped"?

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
har aldrig råkat ut för detta.... här på landet vet de flesta infödingar konstigt nog skillnaden på moppe och moppe .... :tuttar

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om det känns så där jätteviktigt så kan man ju se över sit val av hoj.

Sällan Gold Wings blir kallade för moppe till exempel. :fakta

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ser ofta fel på sporthojar och EU-moppar: mycket plast, trekantigt framljus, små knubbiga hjul och vinande läte. Same same tycker ja :gnissla

:D

Jag ska trösta dig med att jag trodde du körde en Puch Dakota med annan lack när jag kört ut med min sossecontainer framför dig.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Jag åker iallafall en stor moppe:D låter som en , ryker som en , man mekar med den som en, ........:tummenupp

Ozzi

Guest
Det mesta på denna sajt benäms som moppe ibland, det kanske ska tolkas som ett "hippt" ord bara.:tummenupp
Ingenting att grina för eller bli upphetsad.

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Kör man farsans 650GS händer det att folk kör ut framför en i princip varje tur, gissningsvis för att folk tror det är en moped som kommer mycket långsammare. Händer väldigt sällan på Trajjan.

Str3 R

Guest
Jag kallar mina egna hojar för just moppar men det är med glimten i ögat. Säger jag moppe om nån annans hoj så är det för att jag känner personen i fråga men jag kallar inte nån annan hojåkares hoj för moppe om det är nån jag inte känner.

Dock har jag en moppe också, en tvättäkta italiensk Vespa. :)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Kom förbi en uteservering på monstret för att ta en fika med några brudar jag inte träffar så ofta. Så här löd konversationen efter jag parkerat brevid och kom bort till bordet:

Flata #1: Snygg moppe!
Flata #2: Är det en 125:a eller en 50?
Jag: En 125:a. Helt klart ...

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Min hoj är nog en moppe. Blir man frånåkt på bana av en 125a så måste det va så. Grannarna klagar på ljudet och folk hötter med nävarna på landet. Det är ju som när man var 14. En moppe är det, utan tvekan.

Kom förbi en uteservering på monstret för att ta en fika med några brudar jag inte träffar så ofta. Så här löd konversationen efter jag parkerat brevid och kom bort till bordet:

Flata #1: Snygg moppe!
Flata #2: Är det en 125:a eller en 50?
Jag: En 125:a. Helt klart ...

Flator tycker väl att allt som inte är Goldwing eller HD är moppar.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...