mc:n går CP

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Out spinner varför säger du att det är jag som klagar. jag startade en normal tråd för att jag ville ha hjälp. Du kan väl gå och leka psykolog någon annastans därför att allt du säger stämmer inte för 5 öre!

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
rs-only skrev:
Out spinner varför säger du att det är jag som klagar. jag startade en normal tråd för att jag ville ha hjälp. Du kan väl gå och leka psykolog någon annastans därför att allt du säger stämmer inte för 5 öre!

Känns som att du har fått svar på frågan om hojen (ev. en plugg till och ev. felaktigt inställd förgasare).
Vad det gäller pajkastningen om vem som böjade så frågade Spiken varför du hette Rs-only och då svarade du "rs står inte för "aprilia rs"bara så att du vet nööb", enligt mig ett otrevligt svar. Sen att du döper tråden till det du gör bidrar bara till att folk uppfattar dig som fjortis.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Out_Spinner skrev:
Döper man sin tråd till Hojen går CP och börjar kalla folk för nööbs så ska man inte vänta sig att folk ska hjälpa en. Men nu var det tyvär folk som gjorde det..

Forumet blir så jäkla mycket trevligare om man slipper ha folk som postar massa svordomar och gud vet vad och börjar bråka med folk så fort dom ställer en fråga. :3freak

du behöver inte leka DR. Phil hela j*vla tiden outspinner :fakta

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Jag blir oerhört irreterad när någon skriver cp och kallar folk nööbs m,m så blir jag tokig. Men jag försöker verkligen att hålla mig. Och från och med nu så ska jag försöka att bara skratta ;) Peace and Love! :squid

Last edited:

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag kan slå vad om att hojen inte går ens hälften så CP som alla personer som har skrivit i den här tråden. :p ;)

Hur går hojen annars? Slutar den varva långt innan rödmarkeringen? I sådant fall kan den vara felbestyckad eller ordentligt CP-uppdrevad. ...eller varvar den upp till rött snabbt som fan? I sådant fall kan det hända att den är ordentligt CP-nerdrevad.

Annars kan det vara så att det kanske behövs ett nytt tändstift, att den som flera andra påpekat fortfarande kan vara strypt någonstans...eller så kan det vara det klassiska problemet att den läcker luft (inte tät) t.ex. mellan cylle och topp.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Vastrix skrev:
Känns som att du har fått svar på frågan om hojen (ev. en plugg till och ev. felaktigt inställd förgasare).
Vad det gäller pajkastningen om vem som böjade så frågade Spiken varför du hette Rs-only och då svarade du "rs står inte för "aprilia rs"bara så att du vet nööb", enligt mig ett otrevligt svar. Sen att du döper tråden till det du gör bidrar bara till att folk uppfattar dig som fjortis.
Bra sammanfattning som jag helt håller med dig om. :tummenupp

Jag gillar dig, Out_Spinner, just för att du säger vad du tycker och inte är rädd för att ta lite skit för det då och då. Sådana personer borde det finnas fler av. För övrigt har du vettiga åsikter som jag oftast håller med dig om. Så, nu var det färdigfjäskat för idag. :hej

Försöker ta lite bilder imorgon, rs-only. Ska bara släpa fram motorn först. :rolleyes:

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Lite data spåk nu grabbar :D . Newbie betyder nybörjare, förkortning noob. Det ser lite roligare ut om man sätter 2 ö istället nööb...n00b...noob....

Lyssna nu alla. Han sa att den hade skurit 1 gång och att han bytte cylinder och hela kittet. Men inte topplockspackningen. Kan det vara den?

Jag ska förklara hur den går!

Man kan inte ha fullgas för då dör den!

Den varvar max 9000 varv!

Vid 6000-7000 så hackar den, det är alltså svårt att komma
över det varvtalet!

Om man har lite gas och drar ut på växlarna så hackar den
inte!

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Nej jag har inte svårt att lyssna men man kan vara öppen för flera förslag!

PuLzE

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
Helt klart för stort munstycke om den dör vid fullgas.
Att den hackar vid ett visst varvtal kan bero på antingen att den inte 'orkar' för att den går för fett.
Eller att gnistan är oregelbunden eller svag.

Så ta upp stiftet i handen och kicka lite så märker du nog om den duger. :D

Gick med
15 May 2003
Hoj
Ingen
rs-only skrev:
Alltså jag köpte ju nyss en nsr -92:a och den var strypt. Han körde med den ostrypt innan. Så det enda han gjorde var att köpa ett stryp avgassytem. Brickan vid insuget är borta det har jag kollat. Jag har också tagit bort EN plugg vid mynningen. Men den accar sämst och toppar max 120. Är det en till jävla plugg i avgassystemet eller?? Man kan inte ha full gas för då dör den. Jag blir så jävla arg så nu har jag beställt ett jolly moto :D

haha, jag tänkte exakt skriva samma. jag har också en honda NSR som är stryp i ljuddämparen. (jag har tagit bort den såklart.)Jag har kollar insug, förgasare och massa annat...Jag trodde det kunde vara tändstiftet men det var det inte. jag har kollat bensinen..tagit bort bensinfiltret. Jag kan inte heller ha full gas för då dör den. Fan va skumt eller? Och likförbannat toppar den 130 km\h
BEHÖVER HJÄLP !!!!

Bifogat

• basse2.jpg
    basse2.jpg
    55.1 KB · Visningar: 89

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
:hej

Basse jag får min trimmkrök på tisdag jag ska kolla hur den
går efter att jag ha satt på den.

Gick med
15 May 2003
Hoj
Ingen
rs-only skrev:
:hej

Basse jag får min trimmkrök på tisdag jag ska kolla hur den
går efter att jag ha satt på den.

ok, snällt. Men asså den ska göra 160 inte 130...
Så jag kan inte fatta va det är. Man ska inte behöva trimma eller köpa krökar m.m.
Men men. om det nu som sagt var går bättre så skaffar jag mig en också... :D
ajaa, men kolla om det gör nån skiljnad...så säger du till mig sen..

Tack på förhand ! :hej

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...