Mc nummer två - förslag?

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Dom måste ju va sköna! :brinnerup
Skulle lätt byta gixxern mot en sådan.

Jag hade en 500 när jag var yngre. Tyckte iallafall då att den gick utav bara h--vete :tummenupp
Att växlarna låg åt fel håll gjorde inte saken lättare. Första och sista hojen jag har lyckats få varvräknarnålen att slå i pinnen från baksidan på :rolleyes:

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Jag bytte från en cbr600f4 -99 till en R1 -98. Vill du ha mer att köra med så skaffa dig en liter hoj. Försäkringen på en R1a från 98 är inte så farligt mycket högre än på din nuvarade och mellanskillnaden är lätt värd att betala för.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Pröva en zx10 -04, tror nog att du går tillbaka till din fzr av ren rädsla efter det.

fartgalen82

2Fast2Live2Young2Die
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
FZ1-N 2008
Skulle slå till på min FZ1-08 om jag vore dig. Snygg, snabb o billig att försäkra. Ligger på blocket under FZ1-N i Östergötland.

McFlurry

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
Honda CBR1000RR Fireblade
Det blev en Fireblade till slut. Försäkringen blev mycket billigare om man tog en med rätt att ställa på ståförsäkring. Hade bara begärt pris på motsvarande till den försäkring jag har nu, när jag frågade första gången.
Motorn har precis den karaktären jag vill ha, och sittställningen är inte allt för extrem. Återstår bara att bege sig ut på vägarna då. :)

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Har du provkört Street triple R-en? Det gjorde jag förra veckan och blev mäkta impad!!! Den var ju roligare än Speed-en...:)

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
På den tiden jag åkte fzr600 så bytte jag efter ett par säsonger upp mig till gsxr750 . Det var ett väldigt bra byte som jag rekomenderar. (från -98 och uppåt då insprutet kom)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
gsxr 750 från 1998 med insprut alt tidig R1 är mycket bra uppdatering:tummenupp.

Last edited:

McFlurry

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
Honda CBR1000RR Fireblade
Jag tänkte faktiskt provköra en Street Triple, men när jag fick ner priset på försäkringen till Firebladen så blev det en sådan istället.

Nu letar jag efter en instruktionsbok till min Fireblade -04. Finns säkert x antal trådar om det ämnet på det här stora forumet bara man hittar dom.:D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...