Mc Nytt på TV4.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Seriöst. Hon bevisar bara att hon är en blåst bimbo som fått sitt jobb troligen pga plastuttar och en blow-job snarare än någon form av kunskap.

Sen blir jag fan imponerad. Killen som glatt påstår att han själv kör hoj och sen kallar Yamaha XT660 för "Den här Yahmaha KTM:n" hAHAHAHA jag dör.

Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Seriöst. Hon bevisar bara att hon är en blåst bimbo som fått sitt jobb troligen pga plastuttar och en blow-job snarare än någon form av kunskap.

Nja, jag har stött på några av dessa såkallade kvinnor med plastboobs, putmålade läppar samt stilettklackar på skorna och många gånger är de faktiskt ganska ärliga i sina frågor angående mc som de ibland inte har minsta susning om där frågorna så gott som uteslutande alltid är, hur fort går den, är det inte farligt osv.

Skratta inte åt deras mc frågor vilket jag gjort en gång och då tittade dom på mig som om jag var ett skadeskjutet djur som dom skulle kunnat avliva omgående bara med blicken.Varning är härmed utfärdad.

Men Facebook hittar dom till även om dom går i sömnen. :D

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Rakt och snabbt på att Kawasaki är lika med en Volvo! :tummenupp

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det var väl en relevant fråga från någon som inte vet nånting om motorcyklar.

Den här Yamahaktm,,,,,,, var väl en värre tabbe, dessutom av en motorcyklist.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Sen blir jag fan imponerad. Killen som glatt påstår att han själv kör hoj och sen kallar Yamaha XT660 för "Den här Yahmaha KTM:n" hAHAHAHA jag dör.

Själv brukar jag titta på morgonprogrammet på TV4 och tycker det är riktigt bra, men det ger också lite insikt i hur de brukar ställa sina frågor... Tilde t.ex. brukar alltid ha frågor som gör att vem som helst som tittar får sina egna frågor besvarade, så döm inte Tilde efter dessa frågor utan hon gör vad hon kan för att alla hemma i stugorna skall förstå.

Tycker även Henning gjorde ett toppenjobb med att förklara. :tummenupp

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tilde skötte sig bra. Precis så där tittar och funderar folk som är obekanta med mc.

Jag vet varför jag gillar och inte gillar olika typer av mc. Avståndsbetraktaren hör ett ljud, ser något som tilltalar eller avskräcker och tänker definitivt inte på hur respektive mc är tänkt att användas.

Tycker det är tröttsamt när folk här kastar skit på felaktigheter som faktiskt saknar betydelse i det stora hela. Det här var en på det hela taget bra presentation av en del av motorcyklismen. Vi behöver varenda uns av positiv publicitet som går att uppbringa. Jag gillar inte att bli prejad och trängd för att folk har en felaktig bild av vad vi är för några som kör.

Bagatellartade fel i terminologin spelar ingen roll alls.

Henning får allt ha en klapp på axeln för det där.

Last edited:

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Allt jag menar på att hon kanske kan ställa samma frågor men få det att låta lite professionellt. Dom förklarar motorcyklar som om det vore inriktat till dagisbarn...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Allt jag menar på att hon kanske kan ställa samma frågor men få det att låta lite professionellt. Dom förklarar motorcyklar som om det vore inriktat till dagisbarn...

Ofta får jag förklara datorgrejer för folk på ett sätt som jag tycker passar dagisbarn... det är sällan det är dagisbarn det handlar om.

Med det menar jag att för dig som gillar motorcyklar så är det dagisnivå medans för den oinvigde så är det helt relevanta frågor. ;)

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Yamaha

...

Allt jag menar på att hon kanske kan ställa samma frågor men få det att låta lite professionellt.

Du beskriver Tilde med orden blåst, bimbo, plastuttar(?) och blow-job i en och samma mening. Och i nästa inlägg klagar du på att hon inte låter "professionellt". Kan man hyra in dig till en förfest?

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Ofta får jag förklara datorgrejer för folk på ett sätt som jag tycker passar dagisbarn... det är sällan det är dagisbarn det handlar om.

Med det menar jag att för dig som gillar motorcyklar så är det dagisnivå medans för den oinvigde så är det helt relevanta frågor. ;)

I och för sig känner jag igen mig i det du precis sa. Men visst, allmänbildning kommer man långt med.
Saken är den att jag hade haft större förståelse om det var dagisnivå om t.ex. en matematiker hade varit där och förklarat varför Einstein's teorier fungerar.

Det var inte ens speciellt komplicerat om motorcyklarna, vad som egentligen skiljde sig.

Jag vet inte, om man håller så "låg" standard på sina frågor är det knappast ens roligt att lyssna om man inte är helt okunnig och då bryr man sig väl ändå inte.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Du beskriver Tilde med orden blåst, bimbo, plastuttar(?) och blow-job i en och samma mening. Och i nästa inlägg klagar du på att hon inte låter "professionellt". Kan man hyra in dig till en förfest?

Vill du påstå att man inte kan vara ovanstående 3 kriterier men samtidigt i alla fall utge sig för att vara professionell? Krävs inte mer än att hon läser på i 20-30 sekunder så hon får lite vettiga frågor. Eller för den delen att någon annan ger henne ett manus.

Kallas f.ö. också skådespeleri :D

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS

Inte lite snabb att döma, wow. Personligen tycker jag att Tilde är strålande på det hon gör, håller intervjuer med alla möjliga olika människor om allt mellan himmel och jord, och lyckas så gott som alltid få gästen (den som blir intervjuad) att känna sig bekväm, samtidigt som hon ställer relevanta, intressanta frågor för de allra flesta tittarna.

Tycker för övrigt inte att jämförelsen mellan av viss typ av mc med en viss typ av bil är irrelevant, framför allt inte för en publik främst bestående av människor som aldrig kört eller åkt motorcykel.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Värst vad ni är negativa. Det är ju så att de behöver ställa frågor även på "dagisnivå" för att många tittare är just på den nivån. Så jag tycker det var helt ok. Inte värre än de frågor man får på stan.

Snarare bättre än snittet, killen körde ju själv hoj och kunde ta upp nivån en bit. Och även han måste agera utifrån faktumet att merparten som tittar är på dagisnivån, eller i vart fall på lågstadienivå, när det handlar om hojar.

Fast YamahaKTM var lite pinsamt... :) Men vem som helst kan få hjärnsläpp!

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...