Mc Nytt på TV4.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Värst vad ni är negativa. Det är ju så att de behöver ställa frågor även på "dagisnivå" för att många tittare är just på den nivån. Så jag tycker det var helt ok. Inte värre än de frågor man får på stan.

Snarare bättre än snittet, killen körde ju själv hoj och kunde ta upp nivån en bit. Och även han måste agera utifrån faktumet att merparten som tittar är på dagisnivån, eller i vart fall på lågstadienivå, när det handlar om hojar.

Fast YamahaKTM var lite pinsamt... :) Men vem som helst kan få hjärnsläpp!

En sann optimist! Funderat på om det vore ett lämpligt namn på forumet kanske? :D

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Men förhelvete?! Ett sådant yttrande är farligt att göra.. Tänk för fan till lite :död

Ja du kan säga vad du vill men jag tror att många har fått sina jobb den vägen :p måste vi förneka sanningen? Inte som om dagens ungdomar inte redan använder fula ord och förstått det.

Men jag vet ärligt talat inte så mycket mer om henne då jag inte tittar på TV 4 nyheterna. Kanske var förhastat. Men i detta fallet fick jag de vibbarna.

Last edited:

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Kul att vårt intresse får lite uppmärksamhet i tv. :tummenupp

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Haha lite kul att se. Tycker inte att Tilde gjorde bort sig, hon var ju tydlig med att hon inte hade någon kunskap på området. Killen däremot som kallar sig motorcyklist borde kunnat höja nivån på frågorna lite.

"Min 1250 e ju inte sådär med massa atteraljer runt omkring asså äh mera för att åka långt dom här?" (1:58)

Får känslan av att han e typen som kör mc för att få nån sorts statusbekräftelse, men saknar intresse och därmed kunskap

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Haha lite kul att se. Tycker inte att Tilde gjorde bort sig, hon var ju tydlig med att hon inte hade någon kunskap på området. Killen däremot som kallar sig motorcyklist borde kunnat höja nivån på frågorna lite.

"Min 1250 e ju inte sådär med massa atteraljer runt omkring asså äh mera för att åka långt dom här?" (1:58)

Får känslan av att han e typen som kör mc för att få nån sorts statusbekräftelse, men saknar intresse och därmed kunskap

Jag måste se klippet igen alltså. Humor på det. :D
Han kändes verkligen inte som en kille som körde mycket mc. Mer som du påstår, någon som brassar 50 mil per år och har det som en schysst historia på jobbet eller pubben. Där han gärna beskriver hur jävla farligt det är och vilken skön känsla man får av att pendla.

En hycklare :näsblod

Han bevisar det ju också i början av klippet... "jag tar med dig efter programmet så får du haka på..."

Sen att han har ett körkort borde ju innebära viss kunskap :p

Last edited:

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Jag tycker nog det känns som han är lite uppspelt över att ha mc på agendan, försöker briljera inför Tilde och snacka in sig hos mc-nytt snubben..

..men yamaha-ktm.. den lär han få höra resten av året :hihi

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
GSXR 1100 -86
Det enda jag kan klaga lite på är väl att de, om inte i studion, iaf. borde ha haft en sporthoj med i bildspelet, Men nejdå. Det lyckas man smidigt utelämna! :(

Sedan är det väl tämligen självklart att Tilde spelar över lite. Hon pratar ju t.o.m sådär pedagogiskt långsamt, allt för att gemene man kanske kanske ska få en ökad förståelse för motorcyklar. Och sådant är alltid positivt! Men helgknutten och hans YAMMAHAAKÅTEÄMM... stackarn:D

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Såg just klippet och det var minst sagt intetsägande. Både om kawan och BMW:en men framförallt på frågan om ifall det är farligt att köra MC. Det var allt annat än uttömmande... Man får ju anta att huvudfrågorna finns i manus som alla vet om före sändning.

Svaret på vad som krävs för att lära sig köra MC var också totalt intetsägande.

Sju minuter av mitt liv helt till spillo. aaahhh :confused:

EDIT: glömde tillägga att Tilde var saklig och ställde relevanta frågor på ett bra sätt. Svaren däremot var ju inte direkt uttömmande.

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Nå Ankan1 hur känns det att bli sågad jäms med knäskålarna så här på Sporthojvis mitt i smäll kalla vinter.:):)

Bara att bryta ihop och gå vidare.:tummenupp

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Den här tråden är mer komisk än inslaget, den säger mer om er än om tilde och pär!

Det bästa sättet att ta död på ett hobby är att dumförklara alla som försöker sig på att våga fråga något.

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
paradåkning var avsnittet till för. Er-6 som är allt i allo och lika så bmw:n. Svettig överläpps representant från MC-nytt gör ju inte direkt ett slag för saken - mc Sverige. Tyckte inte alls att rätt väg kom fram till breda publiken. Farligheten hit och dit tog överhanden även om budskapet med statestik kom i sluttampen...
Kändes helt totalt oviktigt...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ja du kan säga vad du vill men jag tror att många har fått sina jobb den vägen :p måste vi förneka sanningen? Inte som om dagens ungdomar inte redan använder fula ord och förstått det.

Men jag vet ärligt talat inte så mycket mer om henne då jag inte tittar på TV 4 nyheterna. Kanske var förhastat. Men i detta fallet fick jag de vibbarna.

Tilde tillhör tjejmaffian som kämpar stenhårt för rättvisa villkor och jämlikhet på arbetsplatser, hon är känd för det också. Hon är journalist i grund och botten men gillar inte att ställa folk mot väggen och göra de obekväma utan hon gillar att få sina intervjuer personliga och sådär mysiga. Hon säger själv att hon inte är någon skjutjärnsreporter utan mer en söndagsprogramsjournalist.
(kommer inte ihåg vilket program jag såg det i men det var nyligen)

Så dina ganska pissiga åsikter kring personen skulle jag påstå säger mer om dig själv än om Tilde.

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Det var ett sjukt gnällande på vissa:huvet

Eftersom ni alla inte är Atomklyvare, Hjärnkirurger, Raketforskare eller Einsteins brorsa så kanske nivån skulle behöva vara lika låg för att ni skulle förstå något utan ovan ämnen om det skulle förklaras för er? :fakta

Det är ju sjukt bra att det är på Basic nivå!
Precis som det är sjukt bra att de inte visar några Skrevraketer, det ska vara så att gemene man förstår och att denne inte sätter Ostmackan i vrångstrupen när det skriker "organdonatorer" till frugan vi frukosten.:crash:dummer

Ps. Steffo skulle varit med, "Vilken kan man åka till Frankrike å köpa vin med?" :fyllisar

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
"Jag åker ju hoj"... ..."den här YamahaKTM"! Haha.. Hojålkare = hyrde scoter på Gran Canaria i fjol!? :rofl

Dock mycket snyggt hanterat av representanten, lugnt, proffsigt och väl bemött på de närapå infantila frågor som "vi" aldrig ställer oss själva och därför inte är förberedda på.

Tildes okunskap är väl inte mycket att bråka om. Har man ingen erfarenhet så vet man inte, och hennes jobb är som nån sa att ställa de frågor som tittarna vill ha svar på. Vi som är invigda skiter ju i det här i alla fall, det är för de totalt oinsatta det sänds. = Bra.

Den andra tjommen känns (den här gånen också) som att han hade lite otur i genlotteriet och försöker överkompensera hela tiden. Inte första gången han försöker visa sig kunnig och faller platt.

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Apropå motorcyklar på tv, är det någon som vet om MC-livet på tv4 sport kommer dra igång en till säsong?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring