HönaPower skrev:2449083Hmm körde Bogesund fram & tillbaka ca 5 ggr idag, märkte inte av grus någonstans....
är ju alltid lite grus där
Men folk måste verkligen "lära" sig att inte köra som de gör...
HönaPower skrev:2449083Hmm körde Bogesund fram & tillbaka ca 5 ggr idag, märkte inte av grus någonstans....
pmo skrev:2449956Någon som såg ifall det var en vinröd Blackbird?
Faizty skrev:2450014stämmer nog om jag itne såg helt galet, konstiga var att den låg på vänster sida drygt 80 meter från kurvan på (sthlm-sidan) grus över hela vägen från höger till vänster där den låg i diket.
FarstaStrandMannen skrev:2450040Själv vurpade man där igår oxå... Haha nåt måste nog göras åt den där kurvan då alla talar om den.
Eller så är det så att folk så se närbilder av diket där eftersom att de kör för fort. Inte för att vägen är extremt felbyggd.FarstaStrandMannen skrev:2450040Haha nåt måste nog göras åt den där kurvan då alla talar om den.
Esquire skrev:2450044Eller så är det så att folk så se närbilder av diket där eftersom att de kör för fort. Inte för att vägen är extremt felbyggd.
Är det någon som har testat att ta kurvan i helt laglig hastighet? Hamnar man i diket då också?
FarstaStrandMannen skrev:2450056Man luras ganska lätt utav att den är så perfekt böjd i början
och sedan viker av tvärt och blir ganska smal.
Titta på horizontpunkten så man ser om kurvan öppnar sig eller nyper. Det kan ju även vara en god idé att kanske köra vägen någon gång åt vaje håll i lägre tempo innan man kör allt vad greppet räcker till. Då hinner man se hur kurvorna är uppbyggda och om det finns grus, olja eller annat otyg på vägen.Galne Dansken skrev:2450076Tips kan vara att kolla lite längra fram - höja blicken som någon kallar det, som har värt på kurs...
pmo skrev:2449956Någon som såg ifall det var en vinröd Blackbird?
pmo skrev:2450034Jag mötte en vinröd Blackbird idag på Bogesund. Problemet var att jag mötte honom i mitt innerspår i en (för mig) högersväng. Helt vansinnigt! Hoppas dock det gick bra med föraren - men skärpning med spårval!
Wiseguy skrev:2450674Nu har jag inte kört där i år så jag vet inte hur det ser ut där.
men ifall det inte finns så vore det kanske dags att sätta upp några vägmärken för skarp kurva.
-Jolly- skrev:2450712Nja är det inte lite mer åt det här hållet?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|