mc olycka + försäkrins frågor

überkill

Guest
Jag skrev just att hojens försäkring kanske inte täcker utrustningen. Men den som drabbats har ofta andra försäkringar också som kanske täcker den delen. Sedan skiljer det såklart mellan bolagen.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
überkill skrev:
2485216 Jag skrev just att hojens försäkring kanske inte täcker utrustningen. Men den som drabbats har ofta andra försäkringar också som kanske täcker den delen. Sedan skiljer det såklart mellan bolagen.

Detta skerv du det e skillnad på kanske och knappast eller hur :tomten

überkill skrev:
2485007 Hojens försäkring ersätter knappast din skyddsutrustning och hur olyckan gick till spelar ingen roll. JAg jobbar på ett försäkringsbolag..

//Robin

Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
überkill skrev:
2485216 Jag skrev just att hojens försäkring kanske inte täcker utrustningen. Men den som drabbats har ofta andra försäkringar också som kanske täcker den delen. Sedan skiljer det såklart mellan bolagen.

Jaja, okej :rolleyes:

Last edited:

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
überkill skrev:

Jag fick ersättning för min utrustning. Var dock tantens bilförsäkring som pyntade men det borde väl vara samma sak..

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Robin Hood skrev:
2485063 :va resurin o va e det reserverat urin Eller :confused:

//Robin

Med tanke på din egen stavning är det kanske inte läge att klanka på någon annan eller hur?

Du har ju till och med lyckats stava din egen signatur fel.

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
eldstorm
anja skrev:
2484713 <skrytmode>Jag kraschade i 170 och gick till jobbet dan efter. Kom tillbaka när ni kraschat ordentligt! :näsblod </skryt

:pannkyss

Lilla gumman, brukar du skryta om sånt?
Själv menade jag snarare att det är otroligt va det kan hända o små hastigheter o en annan klarar sig mer eller mindre oskadad.

O hade jag krashat ordentligt vette fan om det är så mkt att skryta om.... eller?

Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
utrustnnig mm går på trafikförsäkringen..
kraschade i somras och fick pröjs för skinnställ, hjälm, ryggskydd, stövlar,handskar, tom understället och huvtröjan.. 17k totalt...fick nypris på grejerna då de inte var äldre än 6 mån.
hade Trygg hansa... har man bara kvitton så e det lugnt!!!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Är det bara utrustningen som ska ersättas så är det bättre att ta det på hemförsäkringen. Dessutom skulle jag klassa detta som en moped-olycka :mattias

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Hårn1 skrev:
2536817
:pannkyss

Lilla gumman, brukar du skryta om sånt?
Själv menade jag snarare att det är otroligt va det kan hända o små hastigheter o en annan klarar sig mer eller mindre oskadad.

O hade jag krashat ordentligt vette fan om det är så mkt att skryta om.... eller?

Nä, jag var lite... ironisk. Och glad, faktiskt. Jag har fortfarande inte lyckats sluta tänka på att det faktiskt gick bra!

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
lady skrev:
2484995 hastigheten behöver inte alltid spela så stor roll. Jag känner en som gick omkull i 30km på grus och krossade ena benet.han e inte återställd å väntar på en 3:e operation.man måste ha lite tur å flyt..vad som helst kan hända tyvärr.

Så sant så. Om jag kraschar i 300 och inga hinder i vägen, så kan man komma undan med lite ömma delar. Om jag kraschar i trettio och får hojen över mig och jag landar på stenar . "00kg i 30 Km/h och jag med min mjuka kropp mellan den och lite stenblock. Räkan då själv ut hur det kan sluta. Var lite mogna och skryt inte om vem som har klotat i högst hastighet " barnsligt"

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...