mc olycka i mölnbo

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
mc olycka i mölnbo.

:machinegu gammal tant i vit audi körde idag på en mc förare (kromslädar)bakifrån 2 gånger.
detta resultera att mc föraren som vart påkörd stötte ihop med en annan mc förarare och cycklarna välte över varandra. allt detta hände inne i mölnbo i ca 50 km/t båda mc förarna klara sig bra. ena fick en smäll på käften så han fick några tänder lösa.
tanten försökte även smita från platsen men han inte pga förarna reste sig upp och snodde hennes nycklar när hon hadde fått motorstop.

orsaken till detta va att tant fan va aspackad, å sa att hon inte hadde sett mc förarna. tant fan hadde även orsakat en olycka tidigare samma dag, ca 30 min innan. hon hadde kört in i en merca och kvaddat ena sidan på bilen, detta hände i järna (denna olycka hadde hon smitit ifrån). polisen medela att hennes promille låg nån stans mellan
1.36- 1,86. :mad:

när polisen kom på plats fatta hon inget (det gjorde hon inte tidigare heller),
fråga polisen när dom tog in henne i bilen om hon skulle kunna hinna hem till kl 20:00 tant----> :fatta!

Last edited:

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Alkohol o motorfordon hör inte ihop!!

Och detta typexempel borde få fängelse :död

junnu

Liten men naggande gooooooo
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
sextresex ninnnnja
Men VA F............N :mad: :mad: :mad: :mad: Borde inte lagen ändras så att man kan :kulspruta sådana personer som kör på fyllan, Det e alldeles för otryggt i trafiken i dag.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Hoppas att hon åker dit ordentligt o mister sitt körkort samt fethöga böter !

Vilken idiot :kocko

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Att det ska vara så jävla svårt att lämna bilen ifred när man druckit...idioter! :död :mad: Tur att inte nån strök med i detta vansinne.

Gabor

Guest
Igen, alkopuckon ....

Avlivning på plats avskräcker alla andra att göra dylika saker., nöd slakt av kreatur är helt ok. :mad:

För att inte misstolkas, avlivning av alkohol eller drogpåverkade trafikanter som gör sig skyldig till trafikolycka, inte kråmpråmförarne i detta fall. :Bugar

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Ett tydligt bevis på att "När spriten går in i kroppen så går vettet ur Knoppen" !

Alkohol och motorfordon hör inte ihop !

/Nitrous

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Synd bara att en kula i nacken är för lindrigt för sådana. Kan ju stena dom som dom gör i mellanöstern

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
F*n vad förbannad man blir!! Det är ju nästan så att önskar att man hade blivit påkörd av kärringen så man kunde göra nåt riktigt dumt... :mad:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Speedsoda skrev:
F*n vad förbannad man blir!! Det är ju nästan så att önskar att man hade blivit påkörd av kärringen så man kunde göra nåt riktigt dumt... :mad:

Nja, det är mycket värre att hämnas än att klippa till nån helt oprovocerat, så nu har du ju chansen! :tummenupp

Det finns alldeles för många såna där i trafiken, och inga alkokontroller, jävla vansinne! Inget kameraskåp i världen stoppar såna där! :gnissla :huvet :4skrika

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
tuvär vet jag inte tillståndet på familjen hon krocka med i järna men dom såg chockade och små flickorna som satt på trotoarkanten höll sig om nacken, grät.

känslan att :fatta! skulle va bra där en stund.

Last edited:

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
Hon är tant och kommer går fri (kanske inte för fyllan), så är det i sveriges rättsystem. Har egan erfarenheter av det efter att har kört mot grönt och blivit omkullputtat av en tant -HD fastslog att hon inte varit vårdslös trotts att hon hade rött (vittne vittnade i rätten om detta) -ingen vettig motivering gav de heller. Hon erkände i Polisförhören med nekade i rätten...
Motorcyklister har inga rätterigheter i trafiken eller i rättssystemet -så är det uppenbarligen.
Dags att ta rätten i sina egna händer och se till att vi får respekt i trafiken???

Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Hoke skrev:
Hon är tant och kommer går fri (kanske inte för fyllan), så är det i sveriges rättsystem.

Om det påverkar att hon är tant vet jag inte men jag kan tänka mig det. Gäller i alla fall i vårdnadstvister. Likhet inför lagen, ptja, det låter ju fint i alla fall...

Sådär i största allmänhet var väl min första tanke snarare att hojåkarna lär få högre straff för att de tog nycklarna än hon för allt jävelskap hon ställde till med. :(

TommyBum

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Hoj
NinjaFighter
Catman skrev:
Alkohol o motorfordon hör inte ihop!!

Och detta typexempel borde få fängelse :död

Ger mig Fan på att hon inte får det! På sin höjd typ 50 timmars samhällstjänst, indraget körkort och lite böter. Blir så jävla förbannad på det här rättssystemet. Småstraff för att riskera andra människors liv medans jag fick 75 timmars samhällstjänst, (motsvarande 2 månaders fängelse), 5500:- att pröjsa och villkorligt för att jag hämta nån pall bira i tyskland!!!! :mad: :mad: :mad:

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Vad förbannad jag bliiiiiir! :mad: :4skrika

Troligtvis kommer det gå med henne som flera i tråden redan ställt exempel på. :mad:

Men har dom kommit någon vart med det, så får hon förhoppningsvis bli utan kort ett tag(hyfsat många månader iaf), gå med fotboja, gå på regelbundna kontroller under ett par år, och behöva ha alkolås i den bil hon vill köra i fortsättningen. Detta fick en väns fader efter att ha fyllekört och förstört sin EGNA bil, ingen annans fordon, eller skadat någon annan.

Får hoppas in i det sista att hon får ett värre straff än ovanstående pg.a de skador hon åsamkade andra! :fatta!

Och Jävlar om hon vågar överklaga! :mad: (Eller ens tänker tanken)

Då har vi en skitmänniska på halsen, som likagärna kunde ha avyttrats...

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
TommyBum skrev:
Ger mig Fan på att hon inte får det! På sin höjd typ 50 timmars samhällstjänst, indraget körkort och lite böter. Blir så jävla förbannad på det här rättssystemet. Småstraff för att riskera andra människors liv medans jag fick 75 timmars samhällstjänst, (motsvarande 2 månaders fängelse), 5500:- att pröjsa och villkorligt för att jag hämta nån pall bira i tyskland!!!! :mad: :mad: :mad:

Det kanske var av din pall bira som tanten hade druckit.:tungan
Hon borde ju åka dit ganska rejält med tanke smitning, fylla mm

petmalm

Peter
Gick med
13 May 2005
Hoj
FZR 1000
instämmer med alla tidigare
och vill tillägga att en riktig ur laddning på hojen döms hårdare en fyllekörning konstigt ??

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln