MC olycka i Stockholms tunnel

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Min chef var på konferens i stockholm i helgen och påväg ut ur stan blev dom omkrda av en hojj som enligt han körde bra bit över 200, Senare framme i en tunnel var det trafikstockning och hojjen som kört om dom låg i 1000 bitar, Chefen sa att delarna låg över hela tunneln,

Vilken tunnel det var vet jag inte men är det någon som vet någonting mer :confused:

Hoppas han överlevde

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
BMW K1200s
Chii skrev:
2215142 Min chef var på konferens i stockholm i helgen och påväg ut ur stan blev dom omkrda av en hojj som enligt han körde bra bit över 200, Senare framme i en tunnel var det trafikstockning och hojjen som kört om dom låg i 1000 bitar, Chefen sa att delarna låg över hela tunneln,

Vilken tunnel det var vet jag inte men är det någon som vet någonting mer :confused:

Hoppas han överlevde

Det var från Gullmarsplan in mot Söder under Clarion (Söderledstunneln).

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Hoj
X11
ligger ju fortfarande en del plast kvar såg jag för en stund sedan, borde räddningstjänsten plocka upp sånt :confused:

Davidk

Guest
PETER-STHLM skrev:
2215564 ligger ju fortfarande en del plast kvar såg jag för en stund sedan, borde räddningstjänsten plocka upp sånt :confused:
jag tror nog att chansen att man överlever i 200+ i en tunnel full av bilar är extremt liten tyvärr! :(

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Chii skrev:
2215191 hur slutade det
Har inte sett ngt på Text-TV. Konstigt, de brukar vara j-t snabba att rapportera MC-olyckor.
Däremot har det varit mycket om den voltande 17-åringen i bil som "jagades" av mc-förare..

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Köra i 200 i en tunnel med massa trafik är INTE smart alls.
Men ändå...hoppas han klarar sig

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
200?

Hur vet man att det gick i 200, det är jävlig fort. Fartkamera eller vittnen tro?

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
CBR 600 F Sport -02
Kan lugna alla med att killen mår bra....men klagar lite på det lilla såret han har på höger pekfinger :tungan

Vill samtidigt dementera detta med en hastighet på 200 km/h! För om det hade vart så så hade han inte slutat glida på asfalten än :rolleyes:

Han ber mig samtidigt tacka för allas varma tankar!

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Ponrus_J skrev:
2219936 Undra om man får gå drifting skola med han som körde bussen :rofl

Ja, man blev ju lite sugen på att åka ledbuss (gärna längst bak) :hihi

Frossan

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
Hayabusa
Jo då, det var jag....:)

...som körde....:)

Måste börja med och tacka för alla varma tankar och kan meddela att jag mår prima, även om skrubbsåret på pekfingret svider lite....:)

Läste just om en kille som också hade änglavakt; http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123223 men vet ju samtidigt att alla inte har det..:( Har en polare som kört ihjäl sig och en som sitter i rullstol så visst är marginalerna små när det väl händer.

Tack "Lillan78" för att du påpekade farten...:) ...inte för att jag skäms över att jag då och då vrider lite på rullen, vem har inte gjort det -upp med en hand..! Men, precis som "Pelleh" säger så att pusta in i Söderledstunneln i dryga 200 är inget jag gjort, testat, kommer att testa, eller ens rekommenderar, -ärligt talat vill jag inte ens veta hur det känns!

För er som är intresserade och veta hur det gick till så hade jag varit ute på Dalarö och käkat strömming. På vägen tillbaka kan jag inte påstå att det gick sakta utan passade på medans de var tre filer och lite trafik. Efter att ha passerat den "magiska gränsen" 2 ggr lugnade jag ned mig och körde långsamt och städat ifrån Skogis in i tunneln. Följde rytmen i trafiken och höll inte på köra om hela tiden. Går in i Söderledstunneln i vad jag bedömmer det till ca 90 - 130Km/h saktar väl ned lite när jag väl är inne och ligger då i vänsterfil.

Framför mig är det 2 st bilar och jag har en direkt till höger om mig i höger körfält. Nu händer det som utlöser allting. Jag uppfattar för sent att bilen framför mig bromsade och missbedömde också hur hårt den bromsade. Jag nyper till och gör för första gången en "stoppie" av nobel rang som dessvärre utlöser en framhjulslåsning. Inte så mycket att göra just då utan bara överlämna sig åt krafterna och hoppas på det bästa. Vi pratar nu om ett händelse förlopp på mindre än en sekund! Efter ca 300 volter och 100 m asfaltskana slutar jag vid vägkanten och försöker resa mig upp. Omtumlad så svimmar jag och inser att det är lika bra och ligga kvar. Tillbringade sedan natten och dagen på Karolinska för ”observation”. (Tro det eller ej men även om man klarar sig blir man lite omtumlad och öm i kroppen..:)

Så, precis som http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123223 hade jag en riktig tur. För er som varit omkull och tumlat runt i en tunnel bland bilar vet att även om man fysiskt sätt klarar sig så inser man ännu mer hur små marginalerna är -ett under att bilen till höger inte körde över mig!

Min tankar är just nu hos alla dom som inte klarat sig lika bra under säsongen. Man kan vara efterklok och prata om vad man lärt sig men det som färgat mig mest tror jag är att aldrig åka utan FULLSTÄNDIG skyddsutrustning. Mitt Halvarsson's ställ och ryggplatta tillsammans med all tur räddade livet på mig denna gång.

Vet inte vad ni tycker men jag har aldrig sett "jeansåkarna" som annat än "jeansåkare". Riktiga ”hojåkare” åker i skinnställ med skyddsutrustning och jag vågar påstå att jag vet vad jag talar om...:) Kör försiktigt nu och glöm inte skinnstället...!!

2 snabba;

Kommar jag sluta köra hoj?
- Aldrig!

Hur gick det med hojjen?
- Kasserad..;)

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
Okej ... Nu ett meddelande från Moralpolisen...

Hur fan kan du äta Strömming... det är ju skitäckligt !!

:hihi

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Frossan skrev:
2220315
Vet inte vad ni tycker men jag har aldrig sett "jeansåkarna" som annat än "jeansåkare".
Jag har jeansåkt den där sträckan från Södermalm till jobbet inne i city en hiskelig massa gånger och det är lätt hänt att man ligger för nära bilarna, efter att ha läst ditt inlägg så ska jag försöka hålla lite bättre avstånd, det verkar inte så kul att tumla runt i tunneln med jeans :). Tur att du klarade dig nästan oskadd!

PS. Jag jeansåker till jobbet, men hojåker i full skinnställsmundering annars :) DS.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha